Cele mai noi date furnizate de JATO Dynamics și Data Force relevă că Dacia Duster a fost al treilea cel mai bine vândut SUV la nivel european în primele 6 luni ale lui 2023. Astfel, SUV-ul produs la Mioveni a fost vândut în peste 87.000 de exemplare până la începutul lui iulie pe Bătrânul Continent.
Mai mult, potrivit publicației Profit, Duster a fost vândut în 111.900 de exemplare la nivel mondial în perioada ianuarie-iunie, ceea ce reprezintă o creștere de 13% față de aceeași perioadă din 2022.
La nivel european, Volkswagen T-Roc a fost cel mai bine vândut SUV în primele 6 luni, acesta fiind urmat de Toyota Yaris Cross. Alături de Dacia Duster, inclusiv Ford Puma a avut parte de vânzări bune în această perioadă.
Modelul produs la Craiova a fost al 5-lea cel mai bine vândut SUV pe Bătrânul Continent, fiind în spatele lui Peugeot 2008, dar în fața unor modele precum: Volkswagen T-Cross, Opel Mokka, Hyundai Kona și Seat Arona.
via Profit
"Tesla Model Y was Europe’s best-selling car in the first half of 2023" cu 125.000 de bucăţi , înaintea VW T-roc
https://www.drive.com.au/news/tesla-model-y-best-selling-car-in-europe-2023/
Oricum, Bravo Dacia.
Aşteptăm Dacia Bigster şi versiunile full electrice când or lăsa răii de la Renault să se întâmple.
In rest, se remarcă printr-un comportament rutier deficitar datorită înălțimii și greutății, consumă și costă mai mult decât hatchback-ul din care provin.
Off road-ul este si el impartit pe clase: Standard, Open si Extrem. Sa nu crezi ca iei masina din showroom si, gata, pleci cu ea pe coclauri. In functie de clasa la care participi trebuiesc facute anumite modificari si dotari obligatorii, minimul sunt anvelopele pentru noroi si diferential.
Hai sa acceptam ca termenul a evoluat cu trecerea timpului definind, in vorbirea curenta, un cu tot alt tip de automobil.
Pana la urma daca te intreaba unul ce masina ti-ai luat vei spune un SUV si nu "un hatchback puțin înălțat, care adesea nici nu are tracțiune integrală".
Daca astăzi Dacia vinde Duster asemănător structural cu zece mii de euro mai scump atunci înseamnă că europenii sunt prosti fiindcă dau bani mai multi pe o mașină proiectata din start sa fie low cost
Adică dai pe ea cat nu face.
Dar te bucuri că dai 24 de mii când cu banii aia iei doar un polo.
Europenii nu doar au sărăcit, dar s au și prostit. Deh noul progresism (dixit marxism)
Inca poți să iei mașina din showroom și să te duci DIRECT in offroad. O comanzi cu cauciucuri AT din reprezentanța.
Poți să iei G class, land cruiser, jeep renegade. Pe timpuri mai erau patrol și pajero, dar alea au apus...păcat.
Un atelaj cu interior de pubelă, siguranță de conservă de morți și motorizare de trotinetă costă cât o mașină doar pentru că ai volum în cardboard. :))))))))))
Cine plânge că s-ar fi scumpit Duster la 24.000 poate n-a aflat că există încă de la 18.000 în sus, mai dotat decât cel chel din trecut.
Low cost sau nu, la modelul actual nimeni nu mai poate plânge după dotări și airbaguri, și poate veni c-un motor fiabil folosit și pe modele Mercedes și Renault, cu un tren 4x4 de pe X-Trail sau cu o cutie cu dublu ambreiaj.
Aș zice că între 18 și 25 de mii nu sună așa rău, dovadă cifrele.
Ieri am venit de la Drăgănești Vâlcea spre Pitesti (drumul Drăgășani-Pitesti). Ești aproape singur pe sosea, in 30min am văzut 4 mașini 4x4; Audi A4 si Skoda Octavia (toate fumegând pe pante) Nu înțeleg de ce-ai nevoie de asemenea mașini (excluzând faptul, ca poate sh fiind or fi mai ieftine)
Mulți dacofili lăduați gunoaiele astea după 2-3 ani de posesie. :)))))))) Cei mai grandioși prostovani laudă fiabilitatea Dacia Egunoi enumerând vreo 5 gunoaie deținute pe o plajă de 10 ani. :))))))))))))
TDI-urile pe care le-ai văzut au egr-ul înfundat și turbina distrusă. Este problema țărănoilor că nu-și întrețin mașinile, dar și vina inspectorilor care închid ochii la ITP.
Adevărul e că-s și foarte greu de găsit prostanii. :))))))
Numai hanaliștii electrici ai site-ului reușesc niște raționamente de trebuie să te ții de scaun. :))))))))))
Senzorii, centurile și airbag-urile au nevoie de o structură de mașină și de materiale serioase nu rahaturi tip folie de aluminiu. La o grindină modestă Dacia Egunoi iese în evidență. :)))))))))