Dacia Duster, al treilea cel mai vândut SUV din Europa, în prima jumătate a lui 2023

de Tiberiu Safta
Duminica, 13.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor noi date furnizate de JATO Dynamics, Dacia Duster a fost al treilea cel mai vândut SUV pe piața europeană după primele 6 luni. Alături de Duster, Ford Puma se bucură și acesta de vânzări bune în segmentul SUV-urilor.

Cele mai noi date furnizate de JATO Dynamics și Data Force relevă că Dacia Duster a fost al treilea cel mai bine vândut SUV la nivel european în primele 6 luni ale lui 2023. Astfel, SUV-ul produs la Mioveni a fost vândut în peste 87.000 de exemplare până la începutul lui iulie pe Bătrânul Continent.

Mai mult, potrivit publicației Profit, Duster a fost vândut în 111.900 de exemplare la nivel mondial în perioada ianuarie-iunie, ceea ce reprezintă o creștere de 13% față de aceeași perioadă din 2022.

La nivel european, Volkswagen T-Roc a fost cel mai bine vândut SUV în primele 6 luni, acesta fiind urmat de Toyota Yaris Cross. Alături de Dacia Duster, inclusiv Ford Puma a avut parte de vânzări bune în această perioadă.

Modelul produs la Craiova a fost al 5-lea cel mai bine vândut SUV pe Bătrânul Continent, fiind în spatele lui Peugeot 2008, dar în fața unor modele precum: Volkswagen T-Cross, Opel Mokka, Hyundai Kona și Seat Arona.

via Profit

Comentarii (19)

  • Omu’
    Eu credeam că un SUV e o mașină capabilă pe off-road, nu doar un hatchback puțin înălțat, care adesea nici nu are tracțiune integrală.
    40 8
  • Ciudate top-uri şi aprecieri...

    "Tesla Model Y was Europe’s best-selling car in the first half of 2023" cu 125.000 de bucăţi , înaintea VW T-roc

    https://www.drive.com.au/news/tesla-model-y-best-selling-car-in-europe-2023/

    Oricum, Bravo Dacia.
    Aşteptăm Dacia Bigster şi versiunile full electrice când or lăsa răii de la Renault să se întâmple.
    8 46
  • @Omu’
    Nu, alea se numesc mașini de teren. SUV-urile sunt fix hatchback-uri înălțate și grele care părăsesc șoseaua doar când le duc cocalarii pe plajă și le parchează pe trotuar.
    In rest, se remarcă printr-un comportament rutier deficitar datorită înălțimii și greutății, consumă și costă mai mult decât hatchback-ul din care provin.
    13 41
  • @ Omu', credeai gresit. Nu cu toate suv-urile te poti duce pe un traseu off road. Iti inchipui cumva ca te poti duce cu un Lincoln Navigator sau vreun Cadillac Escalade prin creierii muntilor si valcele?
    Off road-ul este si el impartit pe clase: Standard, Open si Extrem. Sa nu crezi ca iei masina din showroom si, gata, pleci cu ea pe coclauri. In functie de clasa la care participi trebuiesc facute anumite modificari si dotari obligatorii, minimul sunt anvelopele pentru noroi si diferential.
    7 35
  • Banditos
    Se poate sa depasim dilema ce e ala un SUV? SUV-ul si-a pierdut de multa vreme caracteristicile originale acronimul definind mai mult un tip de caroserie suprainaltata. Putem sa cadem de acord ca SUV-ul este un off-road castrat in ceea ce priveste capabilitatile de teren dar caruia i s-au adus imbunatatiri in ceea ce priveste rularea pe asfalt + confort interior?

    Hai sa acceptam ca termenul a evoluat cu trecerea timpului definind, in vorbirea curenta, un cu tot alt tip de automobil.

    Pana la urma daca te intreaba unul ce masina ti-ai luat vei spune un SUV si nu "un hatchback puțin înălțat, care adesea nici nu are tracțiune integrală".
    3 7
  • Dacia Duster actualul model cred că s a lansat prin 2017 la prețul de aproximativ 14000 de euro daca nu mă înșeală memoria
    Daca astăzi Dacia vinde Duster asemănător structural cu zece mii de euro mai scump atunci înseamnă că europenii sunt prosti fiindcă dau bani mai multi pe o mașină proiectata din start sa fie low cost
    Adică dai pe ea cat nu face.
    Dar te bucuri că dai 24 de mii când cu banii aia iei doar un polo.
    Europenii nu doar au sărăcit, dar s au și prostit. Deh noul progresism (dixit marxism)
    32 3
  • Cu diferențialul e mai dureros, daca nu l ai de la început .
    Inca poți să iei mașina din showroom și să te duci DIRECT in offroad. O comanzi cu cauciucuri AT din reprezentanța.
    Poți să iei G class, land cruiser, jeep renegade. Pe timpuri mai erau patrol și pajero, dar alea au apus...păcat.
    7 6
  • @Nsrei
    Apropo de prostit, tu câte clase ai? Ca să scrii n-ai învățat. Deșteptule :)
    5 30
  • @retardat electric
    Scrie de pe telefon, comentariul e gratis, prostia europenilor poate fi evaluată în euro. :))))))))))))

    Un atelaj cu interior de pubelă, siguranță de conservă de morți și motorizare de trotinetă costă cât o mașină doar pentru că ai volum în cardboard. :))))))))))
    29 6
  • Andrei
    A ieșit din tură taximetristul, dar nu înainte să roabe colegii de la Gara de Nord sa dea mânuțe verzi și roși.
    3 28
  • Taximetriștii s-au convins de multe sute de mii de km ce poate Loganul. Vocea Vitanului cred că plimbă cel mult roaba pe la dezmembrări sau atelajul cu fiare vechi. Ce contează vânzările din ce în ce mai mari din UE dacă nu vine câte-un terminat din ăsta să se dea în stambă cu termeni auziți la alții ca el.

    Cine plânge că s-ar fi scumpit Duster la 24.000 poate n-a aflat că există încă de la 18.000 în sus, mai dotat decât cel chel din trecut.
    Low cost sau nu, la modelul actual nimeni nu mai poate plânge după dotări și airbaguri, și poate veni c-un motor fiabil folosit și pe modele Mercedes și Renault, cu un tren 4x4 de pe X-Trail sau cu o cutie cu dublu ambreiaj.
    Aș zice că între 18 și 25 de mii nu sună așa rău, dovadă cifrele.
    5 29
  • @kap de gumă
    Dotat cu ce? Cu mai mult chiț chiț și material textil distrus iremedial după prima depunere de praf? :))))))))) O alegere excelentă pentru mizerabilii idioți care-și cumpără Dacia Egunoi. :))))))))
    18 6
  • Eu am avut Duster 4x4 prima generație, nu era un adevărat off, dar putea multe (am ajuns la Periprava cu el, pe vreme ploioasă). Nu mai am nevoie de un 4x4, după un timp mi-am dat seama ca n-am avut nevoie vreodată, 99,99% nu au nevoie de o asemenea mașină.
    Ieri am venit de la Drăgănești Vâlcea spre Pitesti (drumul Drăgășani-Pitesti). Ești aproape singur pe sosea, in 30min am văzut 4 mașini 4x4; Audi A4 si Skoda Octavia (toate fumegând pe pante) Nu înțeleg de ce-ai nevoie de asemenea mașini (excluzând faptul, ca poate sh fiind or fi mai ieftine)
    7 17
  • Păcat că ai renunțat la cea mai bună mașină din lume.

    Mulți dacofili lăduați gunoaiele astea după 2-3 ani de posesie. :)))))))) Cei mai grandioși prostovani laudă fiabilitatea Dacia Egunoi enumerând vreo 5 gunoaie deținute pe o plajă de 10 ani. :))))))))))))

    TDI-urile pe care le-ai văzut au egr-ul înfundat și turbina distrusă. Este problema țărănoilor că nu-și întrețin mașinile, dar și vina inspectorilor care închid ochii la ITP.
    15 6
  • @samasaru
    Iar ești bășicat, așa-i? După trei zile în care ai băgat la maț și ai băut bere la pet, ai rămas fără bani de țigări și peste o lună mai începe și plodul școala. Ai pus-o! Nasol moment, scad vânzările la troace aduse de dincolo și n-o să mai ai nici bani de semințe. Asta e! Partea proastă e că nici nu prea te pricepi la altceva. Nu-i nimic, treci la sapă. Spor!
    4 16
  • Fiecare crede ca mașina din dotare este si a fost cea mai buna alegere! Eu nu înțeleg ura romanilor fata de brandul Dacia! Nu zic ca trebuie ridicata in slavi, oricum numai este un brand romanesc. Dacia este Top 10 vânzări in Europa, aia „prosti, dar mulți” (citat din operele clasice românești) care o cumpăra, sigur au găsit si ceva bun la ea!
    5 16
  • Legile economice sunt un pic nemiloase cu proștii. :)))))))))

    Adevărul e că-s și foarte greu de găsit prostanii. :))))))

    Numai hanaliștii electrici ai site-ului reușesc niște raționamente de trebuie să te ții de scaun. :))))))))))
    13 3
  • A aparut armata de troli anti Dacia. La comentariile pro e plin de manute rosii. La cele anti e plin de manute verzi. Fiecare isi cumpare ce vrea. E greu de inteles? Ce panarame de oameni!
    2 11
  • Dacia Egunoi
    CEO-ul Renault spune că moare de grija clienților morți, care l-au crezut că Renault a investit în siguranța clienților. :))))))))

    Senzorii, centurile și airbag-urile au nevoie de o structură de mașină și de materiale serioase nu rahaturi tip folie de aluminiu. La o grindină modestă Dacia Egunoi iese în evidență. :)))))))))
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru