Odată cu ediţiile speciale aniversare ale întregii game, Dacia introduce la Geneva o nouă variantă a lui Duster, 1.2 TCe 4x4. Aceasta este echipată cu primul motor Euro 6 din istoria mărcii şi prezintă şi primul sistem Start-Stop oferit vreodată de Dacia.
Esential
90
la sută din cuplul maxim al motorizării 1.2 TCe a lui Dacia Duster 4x4 este atins încă de la 1.500 rpm.
6.4
litri la sută este consumul mixt al versiunii 4x4 a lui Dacia Duster 1.2 TCe.
Dacia Duster a primit la Geneva o variantă 1.2 TCe 4x4. Aceasta înlocuieşte motorizarea pe benzină 1.6 16v 105
CP din oferta producătorului român şi este primul propulsor Euro 6 oferit vreodată de acest constructor. Cu timpul, Dacia va inaugura mai multe variante Euro 6 ale motorizărilor din ofertă, dar varianta 1.2 TCe a lui Duster este prima de acest tip oferită de producătorul român.
Varianta 1.2 TCe 4x4 a lui Duster este şi primul model Dacia echipat cu tehnologie Start-Stop şi sistem de recuperare a energiei cinetice. Cei de la Dacia declară că unitatea 1.2 TCe este configurată să asigure performanţe de conducere comparabile cu o unitate aspirată de 2.0 litri, în timp ce consumul de carburant este la un nivel redus în comparaţie cu aceasta.
Surpriza Dacia pentru 2015: ediţii speciale aniversare 10 ani pentru toate modelele.
În meniu: display color, exterior Cosmo Blue şi Media Nav Evolution
Propulsorul din aluminiu are o cilindree de 1.198 centimetri cubi şi livrează o putere maximă de 125 CP la 5.250 rpm. Cuplul maxim este de 205 Nm şi este livrat între 2.000 şi 3.000 rpm. Cei de la Dacia subliniază faptul că 90% din cuplul maxim este atins încă de la 1.500 rpm, ceea ce ar trebui să furnizeze un comportament elastic. Prima treaptă de viteză a lui Duster 4x4 în varianta 1.2 Tce rămâne scurtă, asigurând o viteză de 5.79 km/h la 1.000 rpm, ceea ce elimină necesitatea unui reductor dedicat la urcarea rampelor abrupte şi la coborârea dealurilor , precum şi la alte situaţii complicate în off-road.
Test drive Dacia Duster facelift 1.2 TCe 125 CP
Până acum, varianta 1.2 TCe a lui Dacia Duster nu era oferită şi cu tracţiune integrală şi nu avea nici
Start-Stop şi nici Euro 6.
Varianta 1.2 TCe 4x4 a lui Dacia Duster anunţă un consum mixt de 6.4 litri la sută conform testului standardizat NEDC şi emisiile CO2 sunt de 145 de grame pe kilometru. La fel ca fraţii săi de gamă, Duster are funcţie Eco şi indicator de schimbare a treptei.
Acesta din urmă operează pentru a indica momentul optim de schimbare a treptelor de viteză în vederea asigurării unui
consum cât mai mic de carburant în exploatare şi
emisii CO2 cât mai reduse. Modul Eco adoptă anumiţi parametri de funcţionare pentru propulsor şi sistemul de climatizare, în proporţii care sunt acceptabile pentru şofer şi pasageri, în vederea limitării consumului de carburant.
Via Dacia
tu vrei masina gratis...si deja statul, adica toti cei care contribuim efectiv la bugetul public am ajunge sa-ti sustinem tie moftul.
vrei masina...fa un efort MINIMAL si cumpara-ti masina...
@on-topic...dusterul asta devine foarte interesant. Dar e prea "specializat" sa zic asa...trebuie sa ai nevoie efectiv de 4x4, e usor prea inalt (ca orice crossover), placerea condusului e redusa. Ramane in vizor o versiune cu tractiune normala da'....parca exista si alte variante functie de necesitatile fiecaruia
Una peste alta un mare pas inainte si daca au pus 1,2TCe pe Duster abia astept sa vad motorizarea si pe Sandero
Asa cum spune vianu 4x4 il folosesti rar de tot, numai cand este zapada sau noroi care sa nu depaseasca 15cm, masina nu este pentru trasee off, ca poate face mai mult decat altele este adevarat.
Sunt multumit de ea dar urmatoarea va fii 4x2, obligatoriu benzina (consuma mult 7mixt, 9 urban, nu o forjez) si nu trebuie sa depaseasca 15000€
Ar mai fi SsangYong Korando, dar nu ma incanta motorul aspirat 2.0. Ar mai fi Subaru XV, dar motorul de 1.6 este si mai lipsit de vlaga la turatii mici decat cel de la Suzuki (M16A). Sa vedem la ce pret o sa vina Mazda CX3. Dupa cum vezi, in segmentul cross-over-elor/SUV-urilor mici cu 4x4, Duster nu prea are concurenta dpdv pret...
Mie Dacia mi se pare un low cost, care iti iau ochii cu niste dotari la care visai pana nu demult, intr-un ambalaj (design) reusit pentru acest nivel de pret.
Daca tu nu iesi cu masina in teren accidentat astfel incat ai nevoie de 4x4 doar in noroi si zapada, nu inseamna ca altul nu o face. Eu personal am un 4x4 si desi nu pot sa spun ca fac off road extrem o folosesc destul de des la pescuit, pe drumuri de pamant sau forestiere. Daca ma apuca vreo ploaie 4x4 chiar devine o necesitate. E advearat daca existenta ta este 95 citadina si pentru tine iesitul in natura inseamna un gratar la padure, ai dreptate, n-ai nevoie de 4x4.
Legat de Trax si Moca... Desi sistemul 4x4 este bunicel, avand in vedere faptul ca absolut orice iesire in afara asfaltului este drastic limitata de bara din fata care este extrem de joasa, as zice SX4 iti ofera o libertate mult mai mare decat ti-ar fi oferit oricare dintre cele doua modele GM, in cazul in care ai fi optat pentru el.
Oricum bravo Renault,ca Dacia e doar brandul...
Pacat ca nu am ajuns nici in anul asta la Geneva sa il vad live
deci vom avea un pret de 18000-18500 pentru un Laureate 4x4
totusi au mai scazut ceva pretul in ultimile luni
Dar cred ca cel mai bine ar fi sa asteptam preturile oficiale...
Tce de 1.2 dupa 100km/h nu mai trage deloc ..insa papa la benzina de rupe...vedeti test...
https://www.youtube.com/watch?v=rw9OTL4vMC4
Italianul spune cu gura lui si dovedeste..de consum mediu de 10.3 litri pe suta!!!
Deci in oras sare la 15 litri...
Mai adaug costurile kitului de distributie care se uzeaza mai rapid datorita turatiilor,si din cate stiu se schimba la 50 mii /km fiind se pare pe lant...
Va dovedesc cata munca este necesara pt asa ceva la un Corsa!!
Se schimba,pe langa intinzatoare... inclusiv rotile dintate...
https://www.youtube.com/watch?v=ZO73kn_wYpo
Raman la Dci deoarece au inceput sa puna cam din 2011 injectie si pompa Bosch...renuntand la Dephi si problemele de span in alimentare...iar chitul de distributie este fabricat de marci renumite ca si Contitech si tine garantat 90 mii/km inclusiv cu pompa de apa...
In oras motorul de 110cp condus cu precautie si fara accelerari mari...consuma 6 litri iar in afara cu o medie de 100 km/hr..,lejer..calm.. fara depasiri in forja te aduce la 5 litri
-pt. o masina cu garda inalta este chiar o necesitate compensand in parte pierderile de stabilitate datorate garzii
-unde ai nevoie de garda de peste 200 ai nevoie si de-o rigiditate structurala pe masura, ceea ce nu prea se intampla la suvurile moderne, acestea fiind de fapt pt. utilizare ocazionala, altfel dupa cateva iesiri te trezesti cu caroseria stramba.
-la iesiri ocazionale sunt foarte probabile situatiile cu aderenta redusa, asa ca degeaba treci peste bolovani daca te impotmolesti intr-o baltoaca, deci 4x4 trebuie.
- de fapt dusterul este masina ideala pt. cei e citesc fise tehnice, are garda si unghiuri de off-roader, dar nu este, in schimb acolo unde este folosita majoritatea timpului, adica pe sosele, se comporta lamentabil.
DACA COSTA SUB 10K EURO O CUMPAR SI EU.
MAI MULTI BANI SUNT O RISIPA SI CINE II DA E PROSTANAC.
S-AU TERMINAT MASINILE? SPUN "MASINILE" NU DUSTER (DACIA).
LA BUNA AUZIRE.
Cu tot respectul, insa Subaru XV nu mi se pare deloc abordabil nici in ceea ce priveste pretul masinii nici in ceea ce priveste intretinerea pe care, cel putin in perioada de garantie, va trebui sa o faci la reprezentanta.
As include in categoria aceasta a SUV-urilor accesibile care au si capacitati cat de cat decente de a se descurca in afara asfaltului, ASX-ul sau VITARA 1.m de 6 (2 USI). Acesta din urma chiar daca are doar un sistem de tractiune integrala permanent fara diferential blocabi, se descurca destul de bine in teren accidentat.
pe mine m-ar interesa mai mult siguranta activa ( ESP + 4x4 +suspensie buna ) decat dotari si start-stop ...pt ca in lumea asta nebuna de pe sosele eu prefer siguranta activa decat mufa USB . si degeaba te lauzi ca ai 10 airbaguri pe masina, pt ca a le folosi inseamna impact, dar un ESP+4x4 te pot scapa de asa ceva
dar totusi, daca pe unele piete ( cum sant cele din vest ) se pot pune dotari ca lumea, de ce sa nu se puna si pe piata din Romania?
Depinde ce intelegi prin calitati in afara asfaltului si la ce modele ne referim: ASX este model nou dar nu exceleaza in off-road (si nici nu stiu sa aiba motor benzina + 4x4), Vitara nu-mi dau seama la care faci referire (la modelul original Vitara, fabricat pana in 1998 sau la Grand Vitara in 3 usi cu motorul aspirat de 1.6 - M16A - care intr-adevar are tractiune integrala permanenta, dar care - cum spuneam - e penalizata de performantele motorului la turatii joase). XV-ul are si el tractiune integrala permanenta, are un benzinar aspirat de 1.6 la fel de anemic la turatii joase, dar are reductor pentru transmisia manuala, ceea ce-l face sa se descurce ok. Deci oferta e destul de limitata in 4 usi - Duster, XV, Terios...
Compari mere cu pere. Lamborghinii si Audi si Impreza si Lancer, au sisteme 4x4 nedecuplabile pentru ca au nevoie de stabilitate fiind masini sportive. SUV-urile din aceasta clasa, in marea lor majoritate Duster, Quashqai, ASX etc., au 4x4 cuplabil astfel incat pe asfalt incat pe asfalt sa te poti deplasa 4x2 acolo unde nu ai nevoie de 4x4 si sa nu creasca consumul, desigur, la viteze caracteristice unor astfel de vehicule.
In rest, ai dreptate... nimeni nu a pretins ca sunt masini de off road. Dar daca am o casa la munte si ca sa ajung acolo trebuie sa trec peste un drum stricat si valurit, unde mai am si sansa sa ma impotmolesc la prima ploaia (ca de, daca nu voiam natura pura mi-o faceam la asfalt), daca imi place sa pescuiesc, dar nu in balti private, iar peste toate astea mai am nevoie si de o masina cu care sa merg in viata de zi cu zi, acest gen de autoturism reprezinta pentru mine mijlocul ideal de deplasare. Las la o parte faptul ca sunt o multime de oameni care nu-si permit sa detina o masina pentru oras/asfalt si una pentru off road.
XV, in cea mai slaba varianta de echipare este 25 000 de euro.
ASX 4X4 1.8 diesel 22.000 de euro. Masina are diferential blocabil si avand in vedere ca este diesel reductorul de pe XV chiar nu ma mai intereseaza. E posibil ca XV -ul sa aiba capacitati de trecere ceva mai bune, insa n-as opta pentru el. La urma urmei e tot o masina cu care sa merg pe asfalt in cea mai mare masura. Da, la Vitara 3 usi care se comercializeaza acum ma refeream. Chiar daca nu are diff blocabil mi se pare ca are cele mai bune capacitati de trecere., iar sistemul 4x4 permanent este destul de eficient. Daca mai pui si costurile de intretinere care sunt excelente la Suzuki, acest model, dar si SX4, in conditiile in care aceste modele sunt inca in ofertele dealerilor, mi se pare ca sunt oferte mai demne de luat in considerare decat XV
Ma, dar mari utilizatori de 4x4 sunteti voi!
Daca voi spuneti ca sunteti capabili sa dati 20 000€ masina noua ca sa faceti off road, asa sa fie! Bafta!
Ma repet dar asta e:
Am luat 4x4 in 2010 pt ca mi-am facut casa pe un deal mic in mijlocul naturii si nu aveam drum asfaltat.
Cat poate face Duster: duceti-va voi de la Tulcea la Chilia Veche cand ploua un pic, numai un pic si vorbim apoi.
De fapt, toate piesele sunt facute de proasta caliatate.