Esential
321 | de Nm livrează cea mai puternică versiune a lui Dacia Duster, propusă de RaceChip. |
143 | de cai putere dezvoltă Duster după instalarea pachetului RaceChip Pro. |
321 | de Nm livrează cea mai puternică versiune a lui Dacia Duster, propusă de RaceChip. |
143 | de cai putere dezvoltă Duster după instalarea pachetului RaceChip Pro. |
Interesul pentru Dacia Duster este în continuă creştere în rândul caselor de tuning. Şi pentru că multe exemplare au mers deja în Germania, era normal ca primele interpretări să sosească de acolo. Cea mai nouă propunere de modificare vine de la specialiştii RaceChip, premiaţi în 2009 pentru calitate de publicul din Germania.
Casa de tuning nu se atinge de exteriorul SUV-ului românesc, preferând să îşi concentreze resursele asupra propulsorului de sub capotă, unitatea diesel de 1.5 litri dCi de 110 cai putere.
RaceChip propune un prim pachet,care creşte performanţele unităţii diesel cu 26% în cazul puterii şi cu 27% în cazul cuplului. Dacă bagajul de putere ajunge la un total de 139 de cai, cuplul creşte considerabil, de la 240 la 306 Nm. Preţul perceput de nemţi pentru primul pachet este de doar 129 de euro.
Pentru cei mai pretenţioşi există însă şi nivelul doi, botezat RaceChip Pro, care propune o îmbunătăţire a puterii cu 30% şi a cuplului cu 33%. cai putere şi un cuplu total de 321 de Nm. Preţul pentru versiunea de top urcă însă la 229 de euro.
Mai exact, Duster îşi poate răsfăţa clienţii cu 143 dePotrivit informaţiilor oferite de tunerii germani pe site-ul lor oficial, cele două kituri îmbunătăţesc nu numai resursele motorului diesel, ci şi consumul acestuia.
via | racechip
Sunt posesor de logan dci si nu astept de la el decat sa ma duca din A in B fara batai de cap ,si nu ma iau la intrecere cu passaturi
Felicitari!
@sun, tre sa faci si tu ca baschetballistii: invata sa dai la cos si dupa aia arunca-te in joc.
VW dar realitatea e alta...1.6 HDI e si acum ,dupa ani buni de la lansare mai rafinat si mai omogen in functionare ca 1.6TDI, noul 1.6JTD de la Fiat are performante net superioare...E greu de inghitit asta pentru pseudofanii VW dar realitatea nu e cum vreti voi...
Dupa 117 ani nu cred ca mai poate cineva sa se laude cu cine stie ce motor fancy nici macar VAG
Epoca motoarelor cu ardere interna chiar si a uleiului de alune e pe sfarsite la fel ca si discutiile de aici.
cand o veni un motorist cu o solutie mirifica sa nu mai dam pe la pompe atunci poate ma mai gandesc sa-l ridic in slavi
Motorul dCI (65CP) a fost introdus prima data pe Renault Clio in 1999. E acelasi motor de 1,5 L de pe Logan Diesel. Pentru a putea indeplini cerintele de Euro 4 (initial fiind Euro 3), s-a umblat la soft si prin managementul electronic, s-a reusit o ardere mai buna, ceea ce a dus implicit si la o crestere de putere (70CP).
Daca te uiti atent pe specificatiile unui Clio dCI (poate si Logan, dar mi-e lene sa caut acum), ai sa vezi ca singura diferenta este de putere inte modelul de 70CP si cel de 85CP, capacitatea cilindrica, alexaj x cursa fiind identice, inclusiv masa masinii. De aici rezulta ca s-a modificat putin presiunea in turbina.
Pentru a ajunge la 110CP, probabil s-a pus o turbina ceva mai mare. DAR, capacitatea cilindrica a ramas aceeasi: 1,5 L.
Pe de alta parte, nu stiu de unde ai zis tu "TDIul tau". Am precizat eu treaba asta undeva?
M-am referit strict la faptul ca tunerul german a reusit sa aduca dCIul de 1,5 L la aceleasi performante cu TDIul lui VW adica 143CP si 320Nm (in cazul VW).
Eu ma miram cam cat de rezistent trebuie sa fie un motor care sa plece de la 65 si sa ajunga la 143CP!
Nu am avut vre-o remarca de facut sau vre-o lauda asupra TDIului, care dupa cum ai zis si tu, abia in 2009 a ajuns sa fie produs cu tehnologia CommonRail.
PS: Oricum, si Pumpe Duese era un fel de strutocamila pentru ca trebuia sa se injecteze combustibil la presiune foarte inalta (scopul C.R.), dar sistemul de injectie nu era cel din specificatiile C.R.
Asa ca, citeste cu atentia data viitoare postarile mele inainte de am a acuza cum ca as favoriza TDI.
In rest, mult succes
Off road si On topic :La ce-i trebuie Dusterului o putere mai mare decat a unui Defender de fabrica ???? Cu atat mai mult cu cat m-am saturat sa tot aud cat de extraordinar se descurca "gipanu' de Mioveni" in teren accidentat. Raspunsul e urmatorul. Aia de fac Defender "e" niste prosti bre! Ce daca motorului aluia de neam prost (2.5 l) ii sunt suficienti 125 cp sa duca hardughia aia de masina absolut oriune! Asta nu conteaza ! Vacarului roman amator de Duster (a nu se intelege ca toti cei care au sau vor Duster se incadreaza in categoria asta) nu-i ajung caii de fabricatie.... Nu dom'ne! El deja se orgasmeaza la gandul ca o sa aiba cai cat un VW 2.0TDI. Mai se gaseste un tunner care sa mai puna vreo 20 cp in plus si vacarul respectiv o sa se dea la liniute cu vreun 320..... Pentru ca pe-aici pe la noi asta conteaza. cel mai mult ...Care vacar are mai multi cai sub capota si nicidecum scopul si utilitatea puterii respective!
Un barbat adevarat care are acces la resurse sufiente cu asta se defineste. Restul sunt doar doritori de "Gipane" bre.
Bine zis ;) !
Asa daca ii faci tuning la 143 de cai o sa mergi tot asa batraneste cu ea? Crede-ma ca nu vei face asta, pt ca in cazul asta nu ai mai face tuning.
Daca se inventa un tuner de Duster care sa aduca performantele la cele de CDI, TDI, iCDTI, bla bla bla sau orice altceva, tot la fel ar fi sunt intrebarea mea: La ce e bun sa scoti dintr-un motor mai mult decat a fost proiectat (a se citi mul mult mai mult de cat a fost proiectat)?
Sau ce ai fi vrut sa compar? ca au facut din dCI un motor cu 91 CP si 190 Nm mai putin ca 320CDI? (ca tot vorbeai tu de vacari ce vor sa se dea cu CDI la semafor)
Ca sa dormi linistit, nu sunt fan nici dCI, nici TDI.
Problema e ca acest kit de tuning nu este facut pentru vacarul roman, ci pentru cel german, daca citesti bine.
Si in alta ordine de idei, nu cred ca a facut nimeni comparatie cu LR Defender, care dealtfel va cam iesi din fabricatie fiindca se fabrica la fel din 1950...
Se da un motor fara tuning si acelasi motor cu tuning. Filtru de polen la cea fara tuning se incarca de 2-3 ori pe an la mers normal, iar la cea cu tuning de 2-3 ori pe luna!!! tot la mers normal. E testat, am caz concret, stiu ce vb. E clar ca acel motor e mult mai chinuit decat celalalt. Toate compenentele sunt concepute pt a se "pupa" una cu alta, nu mai insistati cu experienta caselor de tuning.
Cat despre DEFENDER, chiar nu ai habar ,asa ca nu are rost sa-ti povestesc despre masina asta. In mod cert nu e o masina pentru tine! Cu aspectul ei usor demodat i-ar sta chiar rau cu ciucurasi pe parbriz..
Incerci tu sa te dai drept profesor doctor in domeniu, dar cu mine nu-ti merge... tu nici cu search pe google nu pricepi ce inseamna common-rail si-mi tii mie lectii?! pe cine crezi ca impresionezi cu limbajul tau de amator si greseli gramaticale insistente gen "vre-o" ... Te dai cu capul de pereti aici degeaba. esti o pierdere de timp/...
@//M: "putere de Passat 2.0 TDI"
@ subiect : lol ma ... prafosu are si el ceva cai ... din 70000 cate se fac anu asta ( sau cate or fi pana la urma, ca poate maresc aia productia... si nu ar fi rau ) or sa fie vre-o 200 care o sa aiba mai multi cai , vre-o 200 care or sa aiba niste jante noi, si vre-o 200 care or sa sfarseasca in "pom" ( unele la propriu din pacate ).
Mi se pare normal ca si prafosu' sa aiba parte de acest "tratament" din partea tunatorilor din strainatati, pana la urma aceasta masinuta are un succes notabil peste hotare.
@ mica disputa de "sus" .... copii, lasati draq TDI-urile, DCI-urile, HDI-urile si alte variante de motoare diesel, si urcati-va intr-un benzinar turbo -- cu siguranta nu o sa mai vreti vre-o data sa mai aveti de-a face cu un diesel.
Legat de fiabilitate, asa cum a mai zis cineva mai sus si este si parerea mea, nu cred ca faceau baietii astia ceva care sa duca la craparea motorului dupa cativa mii de km. Este evident ca viata motorului se va reduce, dar asta depinde exclusiv de cum te porti cu el. Eu de ex. mi-as lua acest Duster chip-ui pentru ca am mai mult cuplu, urca mai repede in ture si nu mai adorm la iesirea din localitate pana ajung la viteza de croaziera, iar comportamentul in depasiri este mai reusit. Poti sa iti tunezi masina fara a merge mai apoi cu ea numai in blana. E vorba de eficienta. Tocmai de-asta au si facut baietii astia acest kit de tuning, care cred ca va prinde la germani foarte bine. Sunt curios totusi ce consum va avea masina ca ei nu zic decat ca este imbunatatit.
Toate cele bune.
P.S. facea cineva o comparatie intre o masina tunata si una netunata referindu-se la filtrul de polen. Ce legatura are??? Ca mergi mai repede si prinzi mai multe muste? Sa fim seriosi :)))
orikum, ai un "pozitiv" de la mine, ca m-a amuzat comentariul :)
E logic, deoarece un motor tunat are nevoie de mai mult aer, respectiv isi trage mai mult aer. Din acest motiv se recomanda instalarea de filtre si air-intake-uri sport, duh. Iar daca asta e singurul argument pe care il aduci contra unei masini tunate, las-o balta.
daca il tunezi nu inseamna ca folosesti mereu 143 CP, cu siguranta la viteze legale (90 - 100 km - romanica) nu foloseti mai mult de 100 CP
am pus "noi" intre ghilimele pentru ca nu am (inca) un benzinar turbo ... asta daca ai nevoie de inca un motiv sa-mi spui ca-s tare prost si ca dizelu este viataaa!!
Oricum sustin pe unckle la partea cu benzinarul turbo, daca vreti liniute cu toti VAG-istii (sa nu mai pun si "in" langa vag)mergeti cu benzinar turbo, diesel-ul lasati-l pt curse Rom-Ita, tractoare si tir-uri.
2.0 TDI 170CP 2.0 TSI 200CP
Consum: Mixt litri 6.1 Consum: Mixt 8.5
Emisii CO2 159 Emisii CO2 199
Viteza maxima 220 Viteza maxima 230
Acceleratie 0-100 8.6s Acceleratie 0-100 7.8s
Nivel poluare Euro5 Nivel poluare Euro4
Cuplu maxim 350Nm Cuplu maxim 280Nm
Pret 32.600€ Pret 33.400€
Taxa de poluare 0€ Taxa de poluare 1350€
Si daca faci 20.000 - 30.000km anual trageti inca o data linia si calculati.
vino sa te dau cu 2.4 turbo MT 6 230 CP (ciputiiiiiii) si vei ramane surprin , la 100 KM/h 4.5l/km, mai are filtre sport,evacuare
lasa-ma in pace cu tractoarele, pana prinzi viteza in romania se termina autostrada, plus poluare cu tot euro 5 al vostru, daca-i dai blana si tractorul scoate mai putin fum
ma intreb de ce nu au pus pe motocicletele motoare TDI?
cred ca au prea multa putere fara turbo si nu gasisera anvelope adecvate
cati km are l bord
lasa-ma si cu TDI, cat ia in oras nu tot atata, ila este consumul instantaneu, tot atata ia si motorina 18 -19
Dar va intreb din curiozitate, nu din ironie, masinile sport (alea cu sute de cp) sunt diesel? chiar si alea gen veyron, f430, f458, granturismo (intelegeti unde bat) au si versiuni diesel?
daca nu are TDI isi pune GPL. pe masina
Eu personal, cu ocazia unui test pe standul Dyno V-Tech de la ei a unui Logan DCI de 85CP, dus la 100CP, am avut surpriza sa vad functionand diesel-ul cu GPL.
Pentru cei care nu stiu:
Motorul DCI de 85CP este un motor diferit de cel de 65-70CP. Chiulasa este modificata, galeria de admisie este modificata, de asemeni si pompa common-rail, presiunea este dusa in rampa la 1800 bar, de la 1600 bar, turbina are mici modificari.
Acest motor era montat inca din anul 2003 NUMAI pe Megane Sedan si Bicorp.
Veneau in oferta de putere: 85CP, 100CP, 105CP.
Miscarea era destul de inteligenta deoarece in Franta se plateste impozitul la masini dupa CP si nu dupa cilindree.
Deci, motorul+cutia de viteze de pe Logan DCI 85CP, lansat in octombrie-noiembrie 2007, pina in anul trecut, veneau din Spania, sub forma de pachetel asamblat gata.
DUSTER-ul de 110 CP are un motor asemanator ca cilindree dar, iar sunt mici modificari prin chiulasa, sistemul de injectie este Siemens, daca nu ma insel, injectoare piezo-ceramice si turbina de data asta fiind una cu totul noua, cu geometrie variabila.
Cam asta ar fi totul, pentru linistea multora.
Datele asa engros, pot crea ceva gir de incredere, asupra potentialului de 'tunare' a motorului la 143CP.
Despre fiabilitate, vom vedea.
NU de mult pe Automarket a fost publicat un top al distantei de franare intre autovehicole din clasa lui Duster - cum vi se pare 73 m distanta de franare la duster fata de primul in clasa cu 63 m (nu mai zic ca modelul renault a scos 77 m). Eu zic sa va ganditi ce inseamna sa ai nevoie de acei 10 metri.
http://www.caradisiac.com/Lada-veut-son-Duster-61264.htm#xtor=RSS-40
Dar daca cel din fata are un vw tiguan si franeaza cu 10 metri mai scurt decat tine la ce distanta trebuie sa stai de el? in "limite acceptabile" ???? sau mai bine daca are un autoturism care franeaza si mai scurt? sau daca trece una cu un copil pe trecere de pietoni brusc ?
Concluzia e una singura: ne aflam, din nou, in fata unei denigrari destul de clare, in care minusurile sunt exagerate cu buna stiinţa, desi explicatiile sunt nu doar logice, ci si de bun simt.
"Toate modelele testate au fost echipate cu acelaşi tip de cauciucuri, mai exact Continental CrossContact. Dacia a primit rezultatele revistei franceze şi a demarat o anchetă internă pentru a stabili dacă există probleme de frânare."
sursa: http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-15-dci-ofera-143-de-cai-putere-cu-pachetul-racechip-33192.html
problema aici nu sut franele de pe dacie ci acelea de pe renault koleos
eu n-am auzit veci de racechip cu tot cu 50 de marci...
wolkswagen rulzz si asa ramane