Dacia Dokker şi Dokker Van, imagini, dotări şi informaţii complete

de Sebastian Toma
Vineri, 29.06.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a publicat o galerie foto cu noile Dokker şi Dokker Van. Cele două vehicule comerciale sunt construite pe aceeaşi platformă cu Lodgy, sunt oferite în compania a patru motorizări şi pot fi comandate cu aceleaşi echipamente.

Dacia a prezentat imagini noi cu Dokker şi Dokker Van, noile vehicule comerciale din gama sa. Noile modele comerciale ale constructorului din Mioveni sunt fabricate la uzina Renault din Tanger, Maroc, şi vor debuta pe piaţa din Europa până la finele lunii iunie. Atât Dokker, cât şi Dokker Van sunt bazate pe platforma lui Lodgy şi abordează latura practică a monovolumului de la Dacia. În timp ce Dokker Van este un vehicul comercial care oferă doar două locuri, spaţiul din spate fiind rezervat mărfurilor, Dokker mizează pe cinci locuri pentru pasageri şi un interior modular, pentru a răspunde clienţilor care au nevoie să schimbe destinaţia vehiculului pe care îl conduc de la un drum la altul.

Denumirea Dokker vine de la "dockworker" (lucrător pe chei) şi încearcă să exprime capacitatea de încărcare a celor două modele, dar şi configuraţia modulară a interiorului şi robusteţea lor. Cei de la Dacia se mândresc cu valori foarte bune ale capacităţii de încărcare în segmentul vehiculelor comerciale, alături de o fiabilitate recunoscută şi o gamă de motoare economice. Pentru versatilitate suplimentară, Dacia oferă două versiuni de caroserie ale lui Dokker Van – cu o singură uşă glisantă sau cu două uşi glisante.

Date tehnice Dacia Dokker 1.2. TCe 115
  • Lungime (mm) 4.360
  • Latime (mm) 1.750
  • Inaltime (mm) 1.810
  • Ampatament (mm) 2.810
  • Capacitate (cc) 1.198
  • Puterea maxima 115
  • Cuplu max (Nm/rpm) 190
  • Cons med (litri/100 km) 6.1
La fel ca în cazul fiecărui model din gamă, Dacia mizează pe conceptul ”smart buy” cu Dokker şi Dokker Van.
Constructorul deţinut de Renault Group încearcă să le ofere clienţilor doar elementele de care au nevoie şi îi taxează doar pentru acestea, oferind modele cu un spaţiu compatibil cu segmentul superior celui în care se află vehiculele din gama Dacia, alături de costuri de întreţinere reduse şi uşurinţă în utilizare.

Dacia Dokker şi Dokker Van vor fi oferite în compania a patru motorizări, două dCi-uri şi două propulsoare pe benzină. Cel mai mic diesel din gamă este o unitate dCi 75, care dezvoltă 75 CP şi 180 Nm, în timp ce diesel-ul de top oferă 90 CP şi 200 Nm. Gama de motoare pe benzină include o unitate 1.6 MPI de 85 CP şi 134 Nm, alături de motorul 1.2 TCe de 115 CP şi 190 Nm.

Pe lângă diferenţele evidente de caroserie, design şi filosofie, noul "Ludospace" Dacia va veni cu câteva elemente interesante noi. Cel mai important este preţul: Dacia Dokker va fi sensibil mai ieftin decât Lodgy, ca urmare va veni cu mai puţine dotări standard. Jurnaliştii francezi vorbesc de 10.000 de euro pentru versiunea de bază, preţ care ar trebui să fie regăsit şi pe piaţa din România, chiar dacă maşina va fi produsă în nordul Africii. Dokker are o punte faţă de tip Pseudo MacPherson cu braţ triunghiular, preluată din familia Dacia şi o punte spate provenită de la Renault Kangoo. Puntea spate a lui Dacia Dokker este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri elicoidale. Versiunea combi a lui Dokker este disponibilă cu o bară antiruliu de 20.3 milimetri, pentru a asigura un comportament fără surprize în toate configuraţiile.

UPDATE 28.06.2012: La fel ca în cazul lui Dacia Lodgy, interiorul modelelor Dokker şi Dokker Van poate fi echipat cu sistemul multimedia "Media Nav" cu ecran tactil de 18 cm (7’’), sistem de navigaţie, radio, conectivitate AUX şi Bluetooth.

Opţional, clienţii pot comanda limitatorul de viteză şi sistemul de asistenţă la parcarea cu spatele.

ANALIZĂ: Dacia Lodgy - toate dotările, opţiunile şi detaliile tehnice

Via Dacia

Comentarii (29)

  • idei de afaceri
    Dacia vea nevoie de un VAN mai spatios. Va stabili noi recorduri la vanzari in Europa cu siguranta.
    82 12
  • arata bine dokker
    70 10
  • chuck norris
    dacia logan van va fi inlocuita probabil de dokker adica cazanu de metal va fi inlocuit cu cazanul din plastic
    21 85
  • grigore
    Sper ca Loganul nu o sa aiba fatza aia de caine intepat de vespie in bot...
    14 57
  • cand puneti poze si nu noul duster van ??? Dacia ataca bine segmentul " van "prin dokker van si duster van
    22 7
  • parca arata mai bine ca lodgy. e doar o parere nu sariti cu dislike
    48 8
  • @antonny
    Duster van?!! Nu va exista niciodata asa ceva amice. Duster e Duster, adica un crossover 4x4 foarte competent la banii lui. Nu amesteca borcanele.
    22 8
  • Duster Van nu vor scote, dar sigur in 2, 3 ani vom avea o camioneta cu dubla cabina
    15 3
  • pentru cei doi de mai sus de unde stiti ca nu va exista Duster van ......la toamna masina va iesi pe piata .......Duster van e facut si la ora actuala de o companie austriaca si de cateva persoane din germania
    8 4
  • Dacia dokker,este mult peste Mercedes Citan,la aspect si la calitatea din interior.De cand le-a sarit lumea in cap,cei de la Dacia au inceput sa produka masini de o calitate mai deosebita,chiar si decat Mercedes.(Citan).
    20 17
  • STRtoy
    @ff>Ai dreptate,este mult mai calitativa la interior decat noul Mercedes Citan,care nici macar nu dispune de un display lcd,dar nu se stie cum va iesi pe partea cealalta,la motoare >o fi interiorul calitativ,dar Mercedesul castiga la motoare pana si Citan.
    11 5
  • flavius
    Am facut test-drive-ul cu Lodgy 107 Dci.Manevrabiltate proasta,aspect oribil,in schimb spatiu la greu pentru o trupa.Nu isi merita cei 14000 de euroi.
    6 32
  • Cine stie cu ce se mananca un monovolum va aprecia masina asta. Mai ales cand arunci ochii la preturile concurentei sale.
    34 1
  • Dokker este un fel de hai sa redescoperim ce a fost Kangoo odata :))
    10 27
  • @bozzo26
    La 22 de ani ai tai nu ne asteptatam sa intelegi ceva din ce a fost, ce exista si ce va fi... inseamna deja inteligenta si cultura auto, iar tu nu dispui de asa ceva
    18 6
  • ciudat....1,6 si 85cp si1,2 si115cp...
    0 12
  • In sfarsit o varianta care va elimina Doblo de pe piata noastra.
    Vedeam la liniute Logan Pick Up 1.6MPI :)
    Acuma o sa vad Doker 1.2Tce =))
    14 2
  • @ian
    De ce ciudat ? 1.2 TCe inlocuieste fostul motor 1.6 16v care exista in paralel cu 1.6 mpi 85 cp. Motorul aspirat de 1.6 85 livreaza suficienta putere si pastreaza pretul jos.
    23 1
  • 1.6MPI 85cp, este versiunea de baza, dupa cum zicea pastreaza pretul jos, si tot mai performant ca 1.4MPI-ul de pe Octavia, Golf 6, sau alte masini este :)).
    15 1
  • cazanelu cat purcelu
    11 22
  • De unde a aparut si mascariciul asta? A scazut cu 50 de puncte media IQ-ului comentatorilor de pe AM.
    20 11
  • Mai frumos decat Roomster!
    16 6
  • Mai bine imi cumpar Trabant ca e nemtesc.
    3 25
  • iceguy
    Dupa deziluzia LODGY -pentru mine - pe care sincer l-am asteptat mai am rabdare si il astept si pe Dokker ! S-ar parea ca Dokker-ul va arata mai bine si oricum va fi mai functional , desi nu va fi multora pe gust ! eu sincer cochetam cu ideea de KANGOO ,CADDY, BERLINGO si cum DOKKER s-ar putea sa fie mai ieftin , s-ar putea sincer sa aplic pentru unul ! Astep s-al vad in showroom pe viu ! Lodgy nici in showroom nu m-a convins !
    2 10
  • @john termina cu prostiile!
    tu pe AM nu ai spus altceva decat,,ChuckNorris mascarici",dar altceva nu-ti mai arde sa comentezi!?tu cu renou tau latitude las-o mai incet,nu o sa zica nimeni ca esti destept daca ai reno.
    Si iti mai spun inca 3 cuvinte:John n-ai minte!
    oricum dacia nu e mercedes
    10 16
  • laurentyu742
    Ati inceput s-o dati in barci,comparati masina cu caruta.
    1 2
  • Dupa Dacia Lodgy, este a doua masina proiectata de Dacia , care ma face sa cred ca departamentul de proiectare Mioveni e beat - ranga 24 ore din 24. Dupa ce e ditamai hardughia de masina mai are si roti de 13 inchi sau de cand sunt. Nu mai zic ca fata masinii e un facelift de Lodgy. Daca Dacia obtine vanzari cu acest tip de autoturism inseamn ca cei care o cumpara sunt mai betzi ranga decat cei care au proiectat-o.
    0 6
  • Foarte buna masina,o sa-mi cumpar una,sigur o sa faca senzatie in Europa,e o masina pe care o cumpara firmele,iar orice patron din lume vrea cheltuieli cat mai mici,asa ca doblo,caddy ,berlingo sunt in pericol.Daca Dacia scoate o duba de 3,5 tone o sa rupa tot.Sper sa o faca pentru ca deasemenea e o masina cumparata de firme si cu cat e mai ieftina cu atat mai bine.Bravo Dacia!!!!!
    4 1
  • paulica_danirom
    cu loganu de 1 6 benzina am fost pina in portugalia este bestial dar cam urla de la 150km
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru