Dacia a prezentat imagini noi cu Dokker şi Dokker Van, noile vehicule comerciale din gama sa. Noile modele comerciale ale constructorului din Mioveni sunt fabricate la uzina Renault din Tanger, Maroc, şi vor debuta pe piaţa din Europa până la finele lunii iunie. Atât Dokker, cât şi Dokker Van sunt bazate pe platforma lui Lodgy şi abordează latura practică a monovolumului de la Dacia. În timp ce Dokker Van este un vehicul comercial care oferă doar două locuri, spaţiul din spate fiind rezervat mărfurilor, Dokker mizează pe cinci locuri pentru pasageri şi un interior modular, pentru a răspunde clienţilor care au nevoie să schimbe destinaţia vehiculului pe care îl conduc de la un drum la altul.
Denumirea Dokker vine de la "dockworker" (lucrător pe chei) şi încearcă să exprime capacitatea de încărcare a celor două modele, dar şi configuraţia modulară a interiorului şi robusteţea lor. Cei de la Dacia se mândresc cu valori foarte bune ale capacităţii de încărcare în segmentul vehiculelor comerciale, alături de o fiabilitate recunoscută şi o gamă de motoare economice. Pentru versatilitate suplimentară, Dacia oferă două versiuni de caroserie ale lui Dokker Van – cu o singură uşă glisantă sau cu două uşi glisante.
La fel ca în cazul fiecărui model din gamă, Dacia mizează pe conceptul ”smart buy” cu Dokker şi Dokker Van. Constructorul deţinut de Renault Group încearcă să le ofere clienţilor doar elementele de care au nevoie şi îi taxează doar pentru acestea, oferind modele cu un spaţiu compatibil cu segmentul superior celui în care se află vehiculele din gama Dacia, alături de costuri de întreţinere reduse şi uşurinţă în utilizare.
Dacia Dokker şi Dokker Van vor fi oferite în compania a patru motorizări, două dCi-uri şi două propulsoare pe benzină. Cel mai mic diesel din gamă este o unitate dCi 75, care dezvoltă 75 CP şi 180 Nm, în timp ce diesel-ul de top oferă 90 CP şi 200 Nm. Gama de motoare pe benzină include o unitate 1.6 MPI de 85 CP şi 134 Nm, alături de motorul 1.2 TCe de 115 CP şi 190 Nm.
Pe lângă diferenţele evidente de caroserie, design şi filosofie, noul "Ludospace" Dacia va veni cu câteva elemente interesante noi. Cel mai important este preţul: Dacia Dokker va fi sensibil mai ieftin decât Lodgy, ca urmare va veni cu mai puţine dotări standard. Jurnaliştii francezi vorbesc de 10.000 de euro pentru versiunea de bază, preţ care ar trebui să fie regăsit şi pe piaţa din România, chiar dacă maşina va fi produsă în nordul Africii. Dokker are o punte faţă de tip Pseudo MacPherson cu braţ triunghiular, preluată din familia Dacia şi o punte spate provenită de la Renault Kangoo. Puntea spate a lui Dacia Dokker este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri elicoidale. Versiunea combi a lui Dokker este disponibilă cu o bară antiruliu de 20.3 milimetri, pentru a asigura un comportament fără surprize în toate configuraţiile.
UPDATE 28.06.2012: La fel ca în cazul lui Dacia Lodgy, interiorul modelelor Dokker şi Dokker Van poate fi echipat cu sistemul multimedia "Media Nav" cu ecran tactil de 18 cm (7’’), sistem de navigaţie, radio, conectivitate AUX şi Bluetooth.
Opţional, clienţii pot comanda limitatorul de viteză şi sistemul de asistenţă la parcarea cu spatele.ANALIZĂ: Dacia Lodgy - toate dotările, opţiunile şi detaliile tehnice
Via Dacia
Vedeam la liniute Logan Pick Up 1.6MPI :)
Acuma o sa vad Doker 1.2Tce =))
De ce ciudat ? 1.2 TCe inlocuieste fostul motor 1.6 16v care exista in paralel cu 1.6 mpi 85 cp. Motorul aspirat de 1.6 85 livreaza suficienta putere si pastreaza pretul jos.
tu pe AM nu ai spus altceva decat,,ChuckNorris mascarici",dar altceva nu-ti mai arde sa comentezi!?tu cu renou tau latitude las-o mai incet,nu o sa zica nimeni ca esti destept daca ai reno.
Si iti mai spun inca 3 cuvinte:John n-ai minte!
oricum dacia nu e mercedes