Dacia Dokker - detalii despre următorul model Dacia după Lodgy
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Francezii sunt consideraţi regii monovolumelor. Şi nu e o etichetă gratuită. După ce au "inventat" Scenic în 1996 şi au dat startul unui segment - cel al monovolumelor compacte - extrem de bine privit de publicul vest-european, în anul imediat următor, 1997, au dezvoltat un alt nume care a făcut istorie pentru aceeaşi marcă: Kangoo. Ulterior, aproape toate mărcile europene şi-au adăugat în portofoliu monovolume compacte, iar o piaţă nouă începea să se formeze şi să adune familii interesate de modele relativ compacte, dar foarte încăpătoare. Apariţia ulterioară a variantelor cu şapte locuri - care de obicei pot fi recunoscute după particula "Grand" în numele oficial - nu a făcut decât să dovedească faptul că monovolumele compacte sunt deja apariţii normale în peisaj, iar nişele pornite din acestea vin să consfinţească un tip de modele reuşite.
MONOSPACE - LUDOSPACE
Evident, imediat după lansare, francezii şi-au dat seama însă că au o problemă. Toate erau "monovolume", dar unele aveau şi versiuni utilitare. În aceste condiţii, monovolumele compacte s-au împărţit în două denumiri clasice deja intrate în vocabularul francez. "Monospace"-urile rămâneau monovolumele aşa cum le cunoaştem noi - Scenic, Grand Scenic, Xsara Picasso, Zafira, Multipla, C-Max - iar "Ludospace"-urile deveneau modelele de familie ceva mai "pătrăţoase", eventual cu uşi glisante, fără legătură estetică directă cu gama compactă a respectivului constructor, aşa cum sunt Kangoo, Ford Turneo Connect, Caddy Life, Fiat Doblo, Opel Combo Tour sau Skoda Roomster.
Acestea din urmă au şi versiuni utilitare. Termenul "Ludospace" este o combinaţie între "Ludique" şi "Monospace", elemente care trădează un monovolum ceva mai "jucăuş", mai "personalizabil", mai "diferit". Cel mai bun exemplu în acest sens este C3 Picasso, un model cu adevărat "altfel".MONOVOLUMUL Dacia Lodgy
Am făcut această introducere pentru a face mai uşoară înţelegerea următoarelor modele care vor apărea în gama Dacia. Deja ştim cu toţii despre noul Lodgy. Vorbim de un monovolum în adevăratul sens al cuvântului. Va avea şapte locuri (deci va juca şi rol de "Grand Lodgy"), va avea dimensiunile lui Scenic şi va fi orientat spre familiile care îşi doresc mai mult spaţiu pentru călătorii, dar nu îşi permit cumpărarea unui model al cărui preţ de pornire este de peste 15.000 de euro. Lodgy va veni la un preţ substanţial mai mic decât cel al celorlalţi adversari din segment, acesta urmând să fie cunoscut în prima zi de presă de la Geneva (7 martie).
LUDOSPACE-UL Dacia Dokker: DE PERSOANE ŞI DE MARFĂ
Noul Lodgy va inaugura practic linia de producţie a unei fabrici complet noi pe care Renault a deschis-o oficial în cursul acestei săptămâni în Maroc, pe malul Mediteranei şi la câteva zeci de kilometri distanţă de Europa de Vest, principala piaţă de desfacere a acestui tip de model. Ei bine, acum câteva luni, când Renault şi-a anunţat planurile de viitor şi a declasificat câteva informaţii legate de viitoarea gamă Dacia, aflam că aceeaşi linie de producţie va găzdui producţia a încă două modele.
Acum, cu o lună înainte de Salonul Auto de la Geneva, ştim că acestea vor fi un alt monovolum - dar care va face parte din gama aşa-numitor Ludospace-uri, deci echivalentul lui Kangoo - şi o versiune utilitară a acestuia, echivalentul lui Kangoo Express. Numele modelului care în versiune de familie va avea loc suficient pentru cinci oameni, iar în versiunea de marfă va dispune de spaţiu suficient pentru pachete nu este încă public, dar se pare că acesta va fi Dacia Dokker. Foarte probabil, versiunea utilitară va fi denumită Dokker Express, după modelul Kangoo - Kangoo Express. |
CE ŞTIM PÂNĂ ACUM DESPRE DACIA DOKKER?
Deocamdată, Dacia a păstrat extrem de bine secretul care planează asupra acestui model. Ce ştim în acest moment este faptul că Logan Van va deveni brusc un model inutil în gamă, că va fi construit cel mai probabil pe baza lui Kangoo şi că va apărea pe piaţă în toamna acestui an. Mai ştim că versiunea utilitară (furgoneta) Dacia Dokker va fi lansată la Salonul de la Paris, în toamna acestui an. Cel mai probabil, versiunea de persoane vine tot acolo.
Pe lângă diferenţele normale de caroserie, design şi filosofie, noul "Ludospace" Dacia va veni cu câteva elemente interesante noi. Cel mai important este preţul: Dacia Dokker va fi sensibil mai ieftin decât Lodgy, ca urmare va veni cu mai puţine elemente în versiunea standard. Jurnaliştii francezi vorbesc de 10.000 de euro pentru versiunea de bază, preţ care ar trebui să fie regăsit şi în România, chiar dacă maşina va fi produsă în nordul Africii.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Kia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. (22.11)
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Pe aceeasi platforma va fi realizata Dacia Dokker si surpriza Mercedes Benz Citan ...
Mai ramane sa schimbe si denumirea marcii, ca doar "dacia" e prea banal...
Baga-si-l-ar Carlos Gosn, (sau care idi-ot o mai fi la conducere acu) in... si pe Lodgy si pe P...la asta...
Mai ia si priveste problema din punct de vedere al constructorului si al detinatorilor de flota. Ca aici va fi miza mare pe viitor.
Macar daca tot se apuca si fac masini utilitare, sa-si faca clienti. Toate firmele de curierat romanesti de exemplu, au masini straine. Ar putea sa le faca oferte la pretul de achizitie si intretinerea flotei pentru a vinde cat mai multe masini. Dar probabil au ei o strategie mai buna ca a mea...
Si ar mai fi frumos si un facelift la Logan, sau o alta masina low-budget cu un interior mai putin spartan, caci e singurul lucru cu adevarat respingator la un Logan. In rest mi se pare o masina buna pentru romani.
pe langa faptul ca au comercializat in tara de productie produsele la o calitate inferioara si la un pret mai mare de cat in vest (lovitura de gratie a fost rechemarea tuturor loganurilor din strainatate pentru inlocuirea jantelor de aliaj de vina pentru rostogolirea de la renumitul test in timp ce in romania proprietarilor li s-a oferit degetul din mijloc ridicat si restul ghemuite).
ce sa mai discutam ca si asa se comercializa la un pret anormal cu o profitabilitate groteasca.
ah sa fie prime pentru francezii angajati acolo si adusi in lumea a 3-a.
deci daca vor sa vanda dokker la aprox 10k euro, mai ieftin ca lodgy inseamna ca lodgy va porni de mai sus. ceea ce e foarte penibil. pentru ca lodgy trebuia sa plece de la SB 10k euro.
1. Renault a investit aproape 2 miliarde de euro in facilitati de productie, design, testare etc. a unei marci romanesti ce valora abia 100 mil euro in 1999.
2. "produsele la o calitate inferioara si la un pret mai mare de cat in vest " Asta-i o idee reminiscenta de pe vremea comunismului si e bine s-o ingropam odata pentru totdeauna. Lasa miturile in pace... Preturile Dacia sunt mai mici in Romania decat in Occident. Cum e si normal de altfel. La fel si calitatea. Mana de lucru si furnizorii nu sunt diferiti. Alta data sa ai bunul simt sa te documentezi.
3. Un lucru e clar. Dacia castiga putin la fiecare masina. In parte datorita filosofiei low-cost. Profitul se poate vedea la o cautare simpla pe google. Compara-l cu alte marci si mai vbim.
4. Alta imbecilitate : "lodgy trebuia sa plece de la SB 10k euro" Cum poti sa te exprimi asupra valorii unei masini pe care n-ai vazut-o niciodata si nu stii ce ofera? Si numeste-mi si mie un monovolum compact cu 7 locuri ce coboara sub 14.000 euro.
Cat despre uzina Tanger mai trebuies ceva ani ca ea sa fie cu adevarat operationala, pentru Dacia care avea cat de cat ceva personale calificat au fost nevoie de vreo 4 ani, cam asa s-a intamplat si in Turcia si Slovenia.
Pt mine Renault a cumparat Dacia pentru NUME si nu pt mormane de fiare inutile si 30 hale aproape inutile
Profitul Dacia pe 2009 a fost 54 mil euro, iar pe 2010 aprox 70 mil de euro la ~350.000 unitati vandute. Asta in conditiile in care vanzarile in tara au scazut si au crescut cele din afara, unde Dacia se vinde mai scump (apropo de MITURILE in care Dacia e mai scumpa in Romania). Fa si tu un calcul de clasa primara si vezi ce iese. Unde-i marja aia operationala fabuloasa la Dacia?!!
doua care tine de doua ori mai mult ca LODGY .
Asta e parerea mea.
numai de bine va doresc.
Dar cel putin aveti ce confunda :) Spor!