Dacia depășește vânzările Opel, Fiat, Seat și Citroen în Europa, după primele 9 luni

de Tiberiu Safta
Marti, 18.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celui mai nou raport ACEA, piața auto europeană a crescut cu peste 9% în primele 9 luni față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, Dacia a înregistrat o creștere de peste 14% și a reușit să depășească mărci importante ca Opel, Seat, Citroen și Fiat.

Un nou raport întocmit de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), arată o creștere a pieței auto la nivelul Uniunii Europene, Marii Britanii și al țărilor EFTA (Elveția, Islanda, Liechtenstein și Norvegia) cu până la 9.6% în primele 9 luni față de aceeași perioadă din 2021.

În luna septembrie, piața auto europeană a crescut cu 7.9% față de septembrie 2021, fiind a doua lună consecutivă în care au fost înregistrate creșteri după 13 luni de declin. În această lună au fost înmatriculate 1.049 de milioane de mașini.

Cele mai importante piețe auto europene au înregistrat, la rândul lor, creșteri importante. Piața din Germania a crescut cu 14.1%, cea din Spania cu 12.7%, iar cele din Franța și Italia au crescut cu 5.5%, respectiv 5.4%.

La capitolul mărci, Skoda a avut cea mai mare creștere în luna septembrie, cu un plus de 50%, în timp ce Audi a crescut cu 40%, iar Volkswagen cu 25%. De cealaltă parte, Grupul Stellantis a crescut cu doar 0.3%, iar Grupul Renault a scăzut cu 1.2%.

Aici, Dacia a crescut cu 11% în luna septembrie, iar după primele 9 luni, marca de la Mioveni a înregistrat o creștere de 14.3% pe plan european.

Astfel, Dacia a reușit să vândă mai multe mașini decât mărci importante ca Opel, SEAT, Citroen și Fiat în această perioadă. Până acum, Dacia a vândut 321.461 de mașini pe Bătrânul Continent.

Tot potrivit raportului, piața auto din România a crescut cu 7.9% în perioada ianuarie-septembrie, fiind vândute 95.276 de mașini.

În ciuda creșterilor înregistrate, numărul de vânzări rămâne sub nivelul din 2019, ultimul an în care industria auto nu a fost afectată de crizele produse de pandemia de coronavirus și de războiul din Ucraina.

via ACEA

Comentarii (16)

  • De fapt piața europeană a scăzut cu 9,9% pe primele 9 luni, a crescut doar în septembrie.
    Iar dacă ne referim la UE + EFTA + Marea Britanie, hai să ne și uităm la al doilea tabel, adică nu să cităm cifrele din primul, care sunt doar pentru UE.
    Printre altele să constatăm că Dacia a vândut 348.820 de mașini în primele 9 luni și tot așa.
    4 1
  • Opel , Citroen , Fiat - 2 nume mari ale industriei auto europene de volum , depasite iata in vanzari de cenusareasa aceleiasi industrii. Ma intreb ce or zice acum , ce o fi prin birourile lor ? Oare or gandi ca e o anomalie sa faca parte din acelasi concern mamut cu nume stupid ? Ca nu e normal sa foloseasca aceeasi reteta la comun, asa peste noapte , in conditiile in care pana de curand erau marci cu viziuni total diferite ? Bineinteles, bosii stelari or sa o dea la intors, cum ca ei au fost loviti mai abitir decat altii de nu-s ce criza ...,iar intre timp o sa mai "absoarba" o marca probabil , ca sa ramana acolo in top la vanzari . Asta e tactica cam in toate industriile de bunuri de larg consum si care din pacate vad ca a fost preluata si in auto.
    10 5
  • erata : 3 nume
    4 0
  • Renault îmi părea ca și falită până azi. Au lansat noua platformă hibrid de pe Austral, pe care probabil o vor extinde și pe modelele mai mici după ce termină valul de comenzi pentru mastodontul cu 3 cilindri.
    Suta în 8 secunde, consum de 4 în oraș și 4,5 la 130 km/h, autonomie de 1200 km, infotainment peste orice altceva, platforma full-hybrid renault lasă în urmă toyota și honda.
    Nu știu în ce măsură se vor descurca tilicii din uzinele Renault să pună spoilere de culoarea caroseriei.
    Ar putea mușca sute de mii de la toyota. Dacă vânzările de Austral le depășesc pe cele de RAV 4, electricele vor lua un nou cincinal de pauză.
    11 4
  • Eu nu vad tabelul cu datele.
    Facem literatura sau statistica?
    2 0
  • Ca sa muste din vanzarile RAV trebuie sa intre pe piata americana, aia de isi cumpara japoneza cu greu ii poti convinge sa isi cumpere altceva in conditiile in care Renault nu reuseste sa se apropie de tot ce inseamna pachet Toyota. Daca tu ii vezi pe japi ca si-au gasit nasul insemna ca n-ai auzit de coreeni, nemti sau chiar de cei de la Peugeot/Citroen. Si era sa mai uit ceva, RAV4 urmeaza sa vina cu o noua generatie.
    4 1
  • Vânzările de RAV4 în Europa sunt la jumătate raportat la US.
    Cu 100.000 buc RAV4 vs ?5000? Koleos... nu prea poți emite pretenții în piață.
    Pachetul Toyota va rămâne prăfuit până în 2025. Atunci ar putea face un salt cu SSB, infotainment nou și, poate, antifonare, dar va rămâne feeling-ul de șofer de blender.
    Mă rog, vedem în 2023 dacă Renault va extinde utilizarea platformei full-hibrid pe alte modele.
    1 0
  • Plus ca tu compari 2 masini din clase diferite, apoi RAV este si hibrid si plugin si chiar daca e blender e peste Renault in toate privintele. Pana la RAV, Renault trebuie sa invinga concurenta europeana de care cu greu se poate apropia.
    0 2
  • Seriff
    O masina ieftina a depasit la vanzari alte masini mai scumpe, wow ce surpriza.
    Ar trebui specificat si cate probleme au motoarele de 1.0 GPL de 100 cp, e full de ele prin service, turbine picate devreme, pompe de apa, senzori, tot felul de erori in bord.
    3 3
  • Clasic, koleos, austral si rav 4 sunt din aceeasi clasă.
    Austral are si versiunea full electric, de ajuns cât să evaluăm ce decide piața.
    Plug-in-ul e util pentru copiii care se opresc la fiecare 100 km să reîncarce bateria (scăderile de PHEV arată că s-a cam prins lumea care vrea, de fapt, autonomie).
    Consumul de pe noul sistem hibrid al Renault bate la funduleț toyota, iar la viteze mari vorbim de 4,5 vs 7,5-8, adică e măcel. Trebuie să îmbrobodești cumpărătorul cu sistemul avansat de antifonare și de calitatea premium a rav 4, dar vor muri de râs.
    Rav 4 se bucură de laudele celor care l-au cumpărat cu 2-4 ani în urmă, la jumătate de preț.
    4 2
  • Ma faci sa rad...RAV este peste Austral cel putin dpdv dimensional. Ca idee portabagajul lui Austral se opreste unde incepe al lui RAV. Daca vrei un competitor pentru Austral il poti lua pe Corolla Cross. Dar daca tu inghiti galushca celor de la Renault care isi pozitioneaza modelul langa RAV cine sunt eu sa te contrazic? Tu poti crede si ca o masina de la Reanult poate rupe industria cu un consum pe jumatate fata de cel mai eficient hibrid de pe piata.
    2 2
  • Am sesizat că am de-a face cu un zealot toyota de la blender. Folosește un blender și vei vedea și singur asemănările. Șoferul obișnuit cu feed-back, preferă feed-back. Honda s-a prins, Renault a reușit.
    N-are antifonare, nu e premium, nici economă nu e la viteze mari, dar are portbagaj mare, deși rav4 e cu 10 cm mai lungă decât Austral, adică vorbim de o altă clasă. hahahahaha
    1 1
  • Asa e, cum zici tu. Somn usor si vise frumoase!
    1 0
  • Am spus că Renault e tobogan. De fapt, așteptau să implementeze patentul pe sistemul hibrid. Mă aștept la rechemări, scăpări, dar au făcut un pas important.
    S-ar putea să le închidă lumina multora care credeau că pot vinde configurații de 2010 și în 2030.
    1 0
  • Cleştele Tesla - Dacia strânge mai tare....

    Cât timp Tesla electrice sunt noi ca tehnologie, hype, scumpe pe o latură şi Dacia Smart buy pe altă latură.

    Cine nu produce EV şi PHEV la preţuri rezonabile, va fi eliminat treptat de pe piaţă.
    4 5
  • @e-dick
    Raportat la cele 10 milioane de vehicule vândute în Europa, cele 150 000 tesla reprezintă steaua polară din gaura neagră.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru