Un nou raport întocmit de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), arată o creștere a pieței auto la nivelul Uniunii Europene, Marii Britanii și al țărilor EFTA (Elveția, Islanda, Liechtenstein și Norvegia) cu până la 9.6% în primele 9 luni față de aceeași perioadă din 2021.
În luna septembrie, piața auto europeană a crescut cu 7.9% față de septembrie 2021, fiind a doua lună consecutivă în care au fost înregistrate creșteri după 13 luni de declin. În această lună au fost înmatriculate 1.049 de milioane de mașini.
Cele mai importante piețe auto europene au înregistrat, la rândul lor, creșteri importante. Piața din Germania a crescut cu 14.1%, cea din Spania cu 12.7%, iar cele din Franța și Italia au crescut cu 5.5%, respectiv 5.4%.
La capitolul mărci, Skoda a avut cea mai mare creștere în luna septembrie, cu un plus de 50%, în timp ce Audi a crescut cu 40%, iar Volkswagen cu 25%. De cealaltă parte, Grupul Stellantis a crescut cu doar 0.3%, iar Grupul Renault a scăzut cu 1.2%.
Aici, Dacia a crescut cu 11% în luna septembrie, iar după primele 9 luni, marca de la Mioveni a înregistrat o creștere de 14.3% pe plan european. Astfel, Dacia a reușit să vândă mai multe mașini decât mărci importante ca Opel, SEAT, Citroen și Fiat în această perioadă. Până acum, Dacia a vândut 321.461 de mașini pe Bătrânul Continent.
Tot potrivit raportului, piața auto din România a crescut cu 7.9% în perioada ianuarie-septembrie, fiind vândute 95.276 de mașini.
În ciuda creșterilor înregistrate, numărul de vânzări rămâne sub nivelul din 2019, ultimul an în care industria auto nu a fost afectată de crizele produse de pandemia de coronavirus și de războiul din Ucraina.
via ACEA
Iar dacă ne referim la UE + EFTA + Marea Britanie, hai să ne și uităm la al doilea tabel, adică nu să cităm cifrele din primul, care sunt doar pentru UE.
Printre altele să constatăm că Dacia a vândut 348.820 de mașini în primele 9 luni și tot așa.
Suta în 8 secunde, consum de 4 în oraș și 4,5 la 130 km/h, autonomie de 1200 km, infotainment peste orice altceva, platforma full-hybrid renault lasă în urmă toyota și honda.
Nu știu în ce măsură se vor descurca tilicii din uzinele Renault să pună spoilere de culoarea caroseriei.
Ar putea mușca sute de mii de la toyota. Dacă vânzările de Austral le depășesc pe cele de RAV 4, electricele vor lua un nou cincinal de pauză.
Facem literatura sau statistica?
Cu 100.000 buc RAV4 vs ?5000? Koleos... nu prea poți emite pretenții în piață.
Pachetul Toyota va rămâne prăfuit până în 2025. Atunci ar putea face un salt cu SSB, infotainment nou și, poate, antifonare, dar va rămâne feeling-ul de șofer de blender.
Mă rog, vedem în 2023 dacă Renault va extinde utilizarea platformei full-hibrid pe alte modele.
Ar trebui specificat si cate probleme au motoarele de 1.0 GPL de 100 cp, e full de ele prin service, turbine picate devreme, pompe de apa, senzori, tot felul de erori in bord.
Austral are si versiunea full electric, de ajuns cât să evaluăm ce decide piața.
Plug-in-ul e util pentru copiii care se opresc la fiecare 100 km să reîncarce bateria (scăderile de PHEV arată că s-a cam prins lumea care vrea, de fapt, autonomie).
Consumul de pe noul sistem hibrid al Renault bate la funduleț toyota, iar la viteze mari vorbim de 4,5 vs 7,5-8, adică e măcel. Trebuie să îmbrobodești cumpărătorul cu sistemul avansat de antifonare și de calitatea premium a rav 4, dar vor muri de râs.
Rav 4 se bucură de laudele celor care l-au cumpărat cu 2-4 ani în urmă, la jumătate de preț.
N-are antifonare, nu e premium, nici economă nu e la viteze mari, dar are portbagaj mare, deși rav4 e cu 10 cm mai lungă decât Austral, adică vorbim de o altă clasă. hahahahaha
S-ar putea să le închidă lumina multora care credeau că pot vinde configurații de 2010 și în 2030.
Cât timp Tesla electrice sunt noi ca tehnologie, hype, scumpe pe o latură şi Dacia Smart buy pe altă latură.
Cine nu produce EV şi PHEV la preţuri rezonabile, va fi eliminat treptat de pe piaţă.