În perioada ianuarie-iulie 2023, Dacia a înmatriculat 337.806 mașini la nivelul întregii Europe. Aceasta include țările din Uniunea Europeană, Marea Britanie și statele membre EFTA. Astfel, datorită numărului de mașini comercializate, înmatriculările Dacia au crescut cu 24.8%, potrivit calculelor realizate de ACEA.
Mai mult, după primele 7 luni din an, marca de la Mioveni a ajuns să dețină o cotă de piață de 4.4% în Europa, o creștere de 0.2% față de același interval din 2022.
Mulțumită acestei performanțe, Dacia se situează pe locul 10 în clasamentul celor mai bine vândute mărci în Europa. Liderul clasamentului în această perioadă este Volkswagen, cu 814.094 de mașini vândute până la finalul lui iulie. Locul secund este ocupat de Toyota, cu 487.349 de automobile înmatriculate, iar ultimul loc pe podium este luat de Audi, cu 436.900 de bucăți vândute.
Clasamentul mărcilor, până la Dacia, arată în felul următor: BMW (410.931 de autoturisme), Renault (403.807 mașini), Peugeot (403.772 de unități), Skoda (399.329 de exemplare), Mercedes-Benz (389.363 de mașini) și Kia (353.856 de automobile).
În afara primilor 10, Dacia se află și în fața unor nume mari, precum: Hyundai (318.159 de exemplare), Ford (317.225 de mașini) și Opel (276.633 de automobile).
via ACEA
Altfel spus: Saracia continua sa creasca in Europa. Saracii cumpara mai multe conserve Dacia eGunoi total nesigure in orice scenariu de utilizare.
Desigur, ai studii economice la academia Frunze, la Moscova. De aceea ai obișnința de a citi în cheie aur-istă și de a trage concluzii inepte sub formă de analize tembelo - politico -economice. Că Dacia este pe locul 10 la vânzări nu este pentru că europenii au sărăcit, altfel ar fi fost pe unul dintre primele trei. Probabil ochelarii de cal te fac să treci pe repede-înainte peste faptul că topul este dominat de Mercedes, Toyota, Audi, BMW, care sunt branduri premium, nicidecum low cost. Iar locul obținut se datoreză pragmatismului cumpărătorilor vest europeni ai Dacia, mulți dintre ei cumpărându-și o mașină pentru necesități zilnice nu pentru a se rupe-n figuri.
Acuma in noua doctrina eco neo marxistă se zice pragmatism in loc de pauperism.
Așa ați primit ordin de la unitate doi s un sfert?
Deci, de ce să cumperi o mașină cu siguranță, calitate și performanțe decente, când poți să iei nimic numai bun de înmatriculat?!? :)))))
off-topic...eram convins ca dupa 2 comentarii tembele in care isi vomita otrava, urmeaza sa isi voteze singur ineptiile si sa-i umple de respect pe ceilalti.
dupa care urmeaza preabolnavul de serviciu care se bate cu umbra lui
Acum ca ți-ai făcut numărul și ai dat o labă de fericire că te-a băgat lumea în seamă, mergi până la colț și vezi dacă plouă. Te cheamăm noi să dai raportul, mai încolo.
Consumatorul "Eu", cu siguranță nu eu, s-a bucurat deja de un concediu de neuitat, deși la un moment lătra și el alături de samsarii care l-au păcălit. :))))))))
Numai un analfabet "ieconomic" poate concluziona ca plusul de 25% in vanzari (fata de propriile vanzari) fara sa ia in considerare performantele celorlalti competitori ar spune ca piata saraceste si ca urmare se indreapta spre masini ieftine. Daca esti si orb n-ai sa tii cont nici de faptul ca cele mai ieftine marci si-au marit preturile peste masura sau au renuntat la modele mai accesibile lasand locul numai bun de ocupat de catre cei de la Dacia.
Nu, mai papagal electric...Dacia performeaza fata de ea insasi, castiga cota de piata (subunitar) si daca vrei (si daca poti) sa faci o analiza bazata pe principii economice trebuie sa tii cont de intraga piata, context si cifrele concurentei.
Vesticii cumpăra Dacia pentru că sunt fiabile și pentru că nu au nevoie de ecrane și briz-briz-uri scumpe. În schimb românii stambă din nas și cumpără gunoaiele pe care le aruncă vesticii.
chiar ştergeţi comentarii aşa de aiurea ???
Doar că l-am "raportat" pe inexo ?
Cine să vă mai înţeleagă...
Daca mă uit la ecartul (mașini vândute in Europa) dintre Renault si Dacia, Renault are o mare probleme, masinile Dacia canibalizeaza masinile Renault din segment B
Ecartul (mașini vândute in Europa)dintre Skoda si Dacia, este dat de lipsa segment C de la Dacia. Chiar daca scot acest segment va fi greu sa se bata cu Skoda.