Mai mult, dacă în calcul sunt luate exclusiv vânzările de autoturisme (fără utilitare), Dacia (8981 de maşini vândute în ianuarie) a ajuns să aibă aproape jumătate din clienţii mărcii Citroen (18.255 de unităţi vândute).
Cota de piaţă pe autoturisme creşte pentru marca de la Mioveni până la 7.2%, ceea ce înseamnă că una din fiecare 13 maşini vândute în Franţa în prima lună a fost un model Dacia.Creşterea abruptă a mărcii Dacia coroborată cu forma bună a mărcii Renault rezultă într-o creştere interesantă a Grupului Renault pe piaţa franceză: +5.7% dacă luăm în considerare autoturisme şi utilitare sau +12.4% doar pentru autoturisme.
În total, piaţa franceză de autoturisme a crescut uşor, cu 0.5%, analiştii prevăzând încă de la finalul anului anterior o stabilizare a vânzărilor în cursul anului 2014.
Franţa. Top 10 vânzări ianuarie. Autoturisme | |||
MARCA |
AUTOTURISME VÂNDUTE |
COTA DE PIAŢĂ |
+/- (faţă de ian. 2013) |
Renault | 25.270 | 20.1 | +10.5 |
Peugeot | 21.872 | 17.4 | +7.0 |
Citroen | 18.255 | 14.5 | +4.7 |
Volkswagen | 9.356 | 7.5 | -12.8 |
Dacia | 8.981 | 7.2 | +17.9 |
Toyota | 5.179 | 4.1 | +9.3 |
Nissan | 4.657 | 3.7 | +3.0 |
Ford | 4.429 | 3.5 | -19.1 |
Fiat | 3.382 | 2.7 | +1.3 |
Audi | 3.314 | 2.6 | -0.5 |
Deci pe locul 5.
Oricum aceste cifre sunt normale si firesti. Pana la urma Dacia este un produs Renault, adica frantuzesc.
Acordul inainte de toate! Parol mon cher!
Romania fiind atipica, tot ce ai scris tu pica in momentul in care analizam piata de SH care a fost anul trecut la noi, respectiv una foarte mare. Exceptand cei cu posibilitati reduse, sunt extrem de multi care au ales o masina rulata din Vest care costa cam cat un Logan. Se pare ca Romanul se mai descurca (cum, nu stiu :) si cam face achizitie de masini. Nu zic ca e bine sau rau, dupa cum am mai spus-o fiecare cu banii lui face ce vrea, fac doar o costatare si pun un semn de intrebare.
Si nu pica deloc afrmatia mea,cel putin asa cred si pana acum nu mi s-au adus argumente viabile. Deci asa cum am spus pentru un francez un Logan dotat bine de 10000 de euro inseamna vreo 5-6 salarii. Hai sa fie 5-6 salarii un Logan Laureate si in Romania si sa vezi cum se umple tara de ele. Bine,hai 7-8 salarii. Pune si 10 si tot e ceva. Dar romanii sunt prea saraci pentru un Logan nou. Iar un Logan chel, sa-mi fie cu iertare, dar eu nu cred ca merita. Defapt Logan chel" a fost gandit mai mult pentru flote si firme care inainte de toate vor un mijloc de transport nou si cat mai ieftin, in care sa nu bage bani prea curand.
Sa auzim numai de bine 1
Cunosc bine salariile din Franta, Italia si Spania si stiu cat de cat costul vietii de pe acolo, nu este cum spui tu.
Iti dau exemplu Franta (pt ca este mai bine) zona periferica a Parisului, un salariu decent este pe la 2200€ net pentru 40% din populatia zonei (30% sunt pe la 1600€). Nu sunt propietari de locuinte platesc o chirie pentru un apartament decent la vreo 700€, au rate pe luna la vreo 400€, le mai raman vreo 1100€ de trait, traiesc, dar iti garantez ca sunt la limita daca sunt celibatari (merge si un restaurant sau pub o data pe luna), insurat se complica situatia.