Dacia a devenit unul dintre angajatorii pentru care oamenii doresc să muncească în România. Conform celor mai recente clasamente de profil, Dacia și Renault se află în Top 3 în România la nivelul industriei auto și în Top 10 per total în ceea ce privește atractivitatea. Conform directorului Uzinei de Vehicule de la Mioveni, acest lucru se traduce printr-o imagine a unui constructor în sânul căruia își dorești să-ți începi și să-ți dezvolți o carieră adevărată.
"Dacia a progresat foarte mult în clasamentul locurilor în care lumea își dorește să lucreze în România. E clar că oamenii încep să asocieze Grupul Renault și Dacia cu ideea de a-și face o carieră reușită", spune Cornel Olendraru într-un interviu exclusiv acordat Automarket.ro.
"Faptul că faci parte din Dacia, din Grupul Renault, este o formă de identitate. Avem în uzină o imagine care ilustrează fiecare mașină de la Dacia 1100 din 1966 până astăzi, iar unii dintre angajați recunosc momentul în care au venit la Dacia în funcție de modelul care era atunci pe piață. Unii spun că sunt aici de la Dacia Nova, alții că sunt de la Dacia 1300. Am avut acum, în septembrie, evenimentul Renault Day, dedicat angajaților noștri din România. Au fost în jur de 5000 de angajați Dacia și Renault din toate domeniile.
Acesta este un moment interesant. M-am uitat printre oameni și am asistat la momente puternice, care-ți ridicau părul pe mâini. Vezi angajații venind cu copiii lor, arătându-le unde și cum lucrează. "Aici pun eu chederul". Aceste lucru nu pot fi cuantificate, dar fac parte din noțiunea de fericire", consideră Olendraru, care lucrează pentru Renault din 2010, anterior fiind, timp de 7 ani, director al uzinei românești Honeywell Garret.Plecările voluntare de la Dacia: "A trebuit să triem cererile"
Conform celui care conduce destinele Uzinei de la Mioveni, recenta campanie de plecări voluntare din cadrul Dacia a avut efectul scontat de companie, ceva mai mult de 400 de angajați alegând pachetul consistent oferit de Dacia și părăsind astfel compania. În principiu, a fost vorba de angajați aflați aproape de vârsta pensionării, astfel că talentele din cadrul companiei continuă să activeze aici."Lucrurile trebuie privite dincolo de factorul emoțional, pentru că până la urmă vorbim de plecări voluntare.
Nu e vorba de concedieri, ci de plecări în condiții avantajoase. Este rezultatul unor negocieri împreună cu partenerul nostru social. Procesul este unul natural în orice companie, până la urmă Dacia este pe piață din anii '60, aici se află 3 generații de angajați. E natural la un moment dat ca clciul să se termine cu o plecare. Există ieșiri la pensie, există plecări voluntare, nu e nimic anormal în asta, pentru că acest lucru se întâmplă în orice companie", consideră Olendraru, care continuă: "Mie mi se pare că totul s-a petrecut foarte bine. A fost un proces fluid, normal. Ar fi putut să plece mult mai mulți, pentru că cererea a fost mult mai mare. Au fost peste 400 de plecări voluntare, dar a trebuit să punem anumite condiții pentru ca plecarea să fie aprobată. Au fost mai mulți oameni interesați de asta, pentru că vorbim de condiții destul de atractive", încheie directorul Uzinei de la Mioveni.Vom evolua din punctul de vedere al modelelor. Dacia se va reînnoi ca gamă. În rest, veți vedea un comportament cât se poate de responsabil de la un actor foarte important în peisajul economic din România.
Te asigur ca oamenii din fabrica isi fac treaba chiar foarte bine, toti sunt profesionisti. Nu ies pe poarta masini netestate sau facute in bataie de joc.
Nu stiu ce intelegi tu prin masini mai bine facute?? Adica - dau un exemplu - sa aiba tabla de 0,8 in loc de 0,6, asta ai vrea ?? Nu tine de oamenii de pe linii, iti imaginezi, asta e decizie de sus pt a merge pe costuri cat de mici posibile. Nu o sa puna Paraschiv de la montaj 10 airbaguri in loc de 4, ca nu le pune de capul lui. Totul se face dupa niste standarde. Munca oamenilor din uzina respecta niste standarde. Facute de Renault, apropo, deci nu au cum sa innebuneasca si nici motiv sa o faca.
Ceea ce nu e normal e ca in 2015 nu au caroserii galvanizate, asta in conditiile in care marci care acum 25 de ani erau low-cost (am in minte Hyundai si Daewoo) ofereau la vremea respectiva asa ceva...Asta mie mi se pare zgarcenia proverbiala frantuzeasca, nimic altceva...
De unde stii tu ca nu au tabla galvanizata?
Stii ce presupune mai exact galvanizarea?
Am vazut Loganuri cu vopseaua sarita la aripi dar cu tabla curata.
O tabla negalvanizata ar fi ruginita in secunda doi.
O caroserie negalvanizata ar rugini dupa prima iarna cu sare pe sosele.
Astea-s mituri re-re-repetate poate le crede cineva. Poate au fost loturi cu tratamente mai slabe, dar fara tratamente sigur nu sunt.
Cunosc si un inginer de la ei care confirma ca Logan 2 si Duster nu au caroseria galvanizata.
Ieri m-am dus intr-un showroom Dacia si m-am minunat. De exemplu bavurile la piese simple din plastic. Sau asamblarea deficitara a acestora. Pacat! Nu cred ca s-ar face prea mult efort ca detalii de genul asta sa fie rezolvate cat de cat. Asta ar ridica si mai mult valoare Dacia.
@hazard: nu iau neaparat apararea Daciei, dar eu nu am vazut chedere cazute la Dacia. Dar am vazut in schimb la Citroen, o masina mult mai scumpa ca Dacia. Am fost tentat de vechiul C4, mai mai ca intrasem la dealer hotarat, dar cand am vazut si acolo cat de varza stateau chederele si cele exterioare si cele interioare pe o masina cu zero km, m-am scarbit si am renunatat.
Ideea pe care vroiam sa o transmit e ca problema la Dacia, daca e sa cautam noduri in papura, nu vine de la modul cum sunt ele asamblate sau de la calitatea muncii prestate de angajatii uzinei, ci de la deciziile intemeiate pe costuri cat mai mici posibile luate de cei din conducere. Daca vrei un cheder mai bun, mai fix la Dacia, reclama la conducere, nu arata cu degetul pe cel care face montajul.
Nu te obliga absolut nimeni sa cumperi o Dacie.
Slava domnului, in Romania exista concurenta, ai de unde alege.
Cu zgarcenia proverbiala, eu stiam ca asa de spune de scotieni si olandezi, dar, ma rog...
Sigur ca Dacia trebuie sa progreseze in multe privinte, dar daca suntem obiectivi si ne uitam de unde a plecat si unde a ajuns, parca nu e atat de rau.
Acum doua luni, la Vevey, am fost surprins de cate Dustere cu numere de Elvetia erau in oraselul acela superb. M-am simtit chiar bine...