În vara anului trecut, Dacia anunța că, începând cu data de 1 septembrie, noul său director de design va fi Miles Nurnberger. Acesta venea de la Aston Martin, acolo unde a desenat SUV-ul DBX și hypercar-ul Valkyrie.
Acum, la nici un an de la acel moment, Grupul Renault anunță că Nurnberger a părăsit compania pentru "a urma alte proiecte profesionale". În locul său a fost numit David Durand.
Durand, în vârstă de 49 de ani, și-a început cariera la Renault în 1997 și a fost responsabil pentru conceptele Koleos, din 1999, și Ellipse, din 2002. În următorii șapte ani, Durand a lucrat la centrele de design din Spania, Coreea de Sud și Brazilia.
În 2020, a fost numit director de design exterior în cadrul mărcii Dacia și a contribuit la realizarea conceptului Bigster.
via Dacia
Mai bine ar aduce oameni capabili la marketing si strategie de vanzari, studii de piata sa vada ce ar cumpara oamenii. Cum mama ma-sii sa nu oferi pe Jogger excelentele 1.3 TCe sau 1.5 dCi cu o cutie automata - pai ar rupe tot la vanzari.
Asa lumea vede Joggerul, il admira si iese din showroom fara sa scoata banul din buzunar, pentru ca 1.0 TCe e putin daca ai de gand sa folosesti masina la intreaga ei capacitate, de 7 locuri plus portbajag pe acoperis, iar hibridul care se anunta pentru la anul sigur nu va fi ieftin.
Poate totusi le vine mintea la cap si fac o oferta de nerefuzat, mai ales acum, ca nu o sa mai aiba ce canibaliza intern, ca monovolumele Renault sunt practic scoase din productie. Zic si eu, poate vede cineva...
Intre timp, cei care au undeva intre 13-20 mii euro isi iau masini de familie S.H. relativ noi si cu rulaj mic, masini serioase gen Octavia sau Passat sau diverse SUV-uri, cu motoare adecvate, iar aia pentru Dacia sunt clienti pierduti definitiv.
În plus, să nu uităm că Jogger e un Logan cu spate modificat, probabil nu are loc 1.33 TCe cu auxiliare în compartimentul motor, cum a fost posibil însă la Lodgy, o mașină ceva mai mare.
Ca dovadă, 1.6 16v (un motor aspirat simplu, nu complex ca TCe) încăpea la fix pe Loganurile de primă generație.
O mașină compactă la exterior dar spațioasă la interior cum e Jogger și a fost primul MCV poate avea constrângeri la motorizări.
Un nou Lodgy era altceva, dar sigur ar fi sărit de 20.000 cu noile prețuri.