Esential
11.5 | milioane de euro vor fi investiţi pentru producţia şasiului la uzina din Mioveni. |
11.5 | milioane de euro vor fi investiţi pentru producţia şasiului la uzina din Mioveni. |
În urmă cu aproape un an, Renault şi Daimler semnau un parteneriat care avea să aducă beneficii chiar şi celui mai mare constructor de automobile din România. Parte a alianţei Renault-Nissan, Dacia va beneficia de pe urma înţelegerii cu Daimler, urmând să se ocupe de producerea unui şasiu pentru o serie de viitoare modele electrice, după cum titrează Mediafax, citând surse neoficiale.
Constructorul român ar urma să dea naştere la uzina sa din Mioveni unei platforme necesară modelelor Smart şi Renault. Ne referim aici la viitoarea generaţie a actualului fortwo şi la potenţialul urmaş al vechiului forfour. În cazul Renault este vorba despre platforma ce va găzdui viitorul Twingo.
Platforma produsă la Mioveni a fost gândită pentru a avea o dublă utilizare, urmând să poate găzdui propulsoare convenţionale, dar şi electrice. Şasiul creat de Dacia la Piteşti va merge mai apoi în Franţa, la uzina Daimler, şi în Slovenia, la uzina Renault, pentru a servi la asamblarea modelelor cu propulsie convenţională şi electrică.
Introducerea în producţie a noului şasiu presupune o investiţie de 11.5 milioane de euro la uzina argeşeană, investiţie programată pentru intervalul 2011-2013. Liniile de producţie vor fi asamblate în două clădiri deja existente.
Într-un interviu acordat cu câteva luni în urmă, Carlos Ghosn, preşedintele alianţei franco-nipone, declara: "Renault şi Daimler vor dezvolta în parteneriat un nou model Smart cu patru locuri şi următoarea generaţie Twingo. electrice. Lansarea modelelor este planificată pentru anul 2013, iar uzina Smart din Hambach (Franţa) se va ocupa de producţia modelului cu două locuri. La uzina Renault din Novo Mesto (Slovenia) vor lua naştere modelele cu patru locuri".
Maşinile vor fi diferite la nivel estetic, însă vor avea o caracteristică comună: o platformă cu propulsie spate. Modelele dezvoltate în parteneriat vor avea şi versiuniDeclaraţia lui Ghosn întăreşte informaţiile publicate astăzi de Mediafax şi dă naştere unor speculaţii noi pe piaţa de profil. Ne putem aştepta, aşadar, pe viitor, la versiuni electrice ale modelelor Smart şi Twingo, cu trenuri de rulare şi propulsie similare, dezvoltate în cadrul parteneriatului dintre cele două companii.
Tot din declaraţiile lui Ghosn reiese că viitoarea generaţie Twingo va avea tracţiune spate şi va fi un model orientat către şofer şi senzaţiile trăite de acesta, fără a neglija însă latura economică.
via | mediafax
Erau profeti, ba, profeti!
Mercedes are stipulat clar sa nu se foloseasca p[latformele si pentru alte marci decat renault.
viitorul mini Dacia va avea o platforma scurtata din viitorul Logan si nu platforma de Twingo. Nu le da voie constractul cu mercedes. Cititi Auto Bild nr 9 de anul asta si veti intelege.
e bine sa va documentati direct de la surse de la renault nu de pe "surse" si sa dati copy paste fara discernamant.
@sunt mandru ca DACIA este pe drumul cel bun.