Uniunea Europeană a decis anul trecut viitoarele ţinte de emisii de CO2 pentru 2020, iar toţi producătorii de automobile trebuie să aibă o medie a emisiilor de CO2 de 95 de grame pe kilometru la nivel de gamă.
Analiștii susțin că, în acest moment, Dacia se numără printre producătorii care vor avea probleme în respectarea țintelor, iar amenda pentru grupul Renault ar fi de circa 450 de milioane de euro în total.
În acest context, Dacia ar putea lansa un SUV hibrid care să ajute la scăderea mediei de emisii pentru gama constructorului de la Mioveni, conform unor surse apropiate de situație. Varianta la îndemână ar fi electrificarea lui Duster.
În susținerea ipotezei unui SUV hibrid în gama Dacia, directorul de vânzări de la Renault, Olivier Murguet, a declarat că “este greu de crezut că Dacia va rămâne pe margine în cursa electrificării.”
Analiștii consideră că Dacia trebuie să plătească un preț foarte mare ca să respecte țintele europene de emisii.
Potrivit Evercore ISI, producătorul local ar trebui să investească în acest sens circa 671 de milioane de euro în următorii doi ani.Via Automotive News
Și asta, lăsând deoparte gogomănia asimilării CO2 cu poluanții (nu-i loc aici, dar ultimul studiu real-științific al finlandezilor+japonezilor demonstrează o creștere de numai 0,1% a CO2 înatmosferă-n ultimul secol, din care doar 0,01% ar fi cauzat de activități umane !!!)
...Iar așa-zisa încălzire globală e de fapt hiper-globală, detectabilă pe toate planetele Sistemului Solar și cauzată de factori cosmici.
În fine, nu mai zic de politica de modele a francezilor, mulată-n principiu pe cererea vestică a noilor sărăntoci și nu pe cea indigenă.
...Unde-i așadar modelul urban de cca. 5K €, promis de-o veșnicie?!
Ori e-Kwid-ul (KZ-E) la fel de zadanic așteptat?!
Cu riscul să fiu înroșit de pălmuțe :-) continuând pe nota *Mais ou sont les neiges d'antan?*, mai întreb:
Dar unde-i o veritabilă urmașă a Daciei Sport? -- fiindcă brazilienii văd c-o au (Sandero RS de 150 CP, chiar recent actualizat c-un facelift onorabil...)
Mașina de 5000 de euro a fost de fapt Loganul de 6.400 minus rabla. Care a fost atât de chel și fără dotări încât cerințele obligatorii ale UE din ultimii ani l-au împins la 7400 euro.
Urban? Nu-mi aduc aminte de așa promisiune, și oricum Sandero e mai scump, Loganul rămâne intrarea în gamă.
Iar valențe sport nu cred că vedem pe vreo Dacie, nu cred că vor să fie afectate vânzările Renault, RS sau nu.....
Cat despre DACIA, eu cred ca ar trebui sa se concentreze si pe altele decat Duster, ca nu-i vad bine pe viitor. Nu pot la nesfarsit sa reziste doar cu Duster pe piata. Investitiile in Duster au inceput sa se vada binisor si in preturi si parca nu mai este atat de atragator cand are concurenti cu doar 2-3 k euro mai scumpi. Si oricum, totul este up-datat asa cu "pipeta" la Dacia si cu prea vadita grija sa nu deranjeze vreunul din modelele Renault, ca parca chiar ti se face lehamite , zau...Inexo zice de mult asta si chiar are dreptate.
(inutil de adăugat că știrile AM sînt *cu fără*. :-p)
@pipo: Nici în kir nu mă doare :-) de mânuțelele roșii -- era doar o figură de stil.
Serios acu, normal că subscriu la... subscrierea ta, aparent de neînțeles pentru eco-talibani. Care au dreptatea lor cu gradul de poluare din marile orașe românești (că-n Occident a scăzut fără excepție în ultimele decenii, vesticii exportându-ne nouă afumătoarele), dar punând botul la aiureala cu CO2-ul egal poluant + factor al încălzirii globale.
Una-i deci NOx-ul, monoxidul de carbon (CO) sau pulberile fine, dar cu totul alta CO2-ul !!!
Fiindcă, de par exampăl, metanul (inclusiv ăla emis de vacile balonate :-)) e de jdeori mai pericolozo ca efect de seră, iar dacă permafrostul siberian îl va elibera doar un pic mai rapid ca acu, chiar am pus-o...