Dacia este, cu siguranță, una dintre cele mai de succes mărci pe piața europeană de automobile. La finalul lunii iulie, modelul Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa, reușind să devanseze alte modele precum Tesla Model Y și Volkswagen T-Roc.
Pentru cei mai mulți, Dacia este un producător de mașini accesibile, vândute la prețuri ceva mai mici față de modelele altor mărci. În schimb, acest lucru s-ar putea schimba în viitorul apropiat. Potrivit spuselor lui Laurens van den Acker, șeful de design al Grupului Renault, Dacia ar putea fi repoziționată special pentru a fi un rival serios pentru Jeep în Europa.
O astfel de reorganizare a mărcii de la Mioveni ar însemna aducerea în gamă a mai multor SUV-uri și modele de teren noi. De altfel, Dacia urmează să lanseze cel de-al doilea său SUV, Bigster, în 2025. Mai mult, ideea ca Dacia să fie repoziționată în acest fel a pornit chiar de la Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, încă de când acesta a venit la conducerea concernului francez în 2021.
"Din perspectiva mea, nu există un competitor serios pentru Jeep în Europa", a declarat van den Acker.
"De ce nu ar putea Dacia să fie acela? Nu există un brand [accesibil] care are legătură cu ieșitul în aer liber, care te scoate din oraș, lucruri care devin extrem de relevante, în special după perioada pandemiei de COVID.""[Dacia] este un brand care este foarte bine poziționat pentru oamenii care iubesc ieșirile în aer liber. Îți oferă două motive, în loc de unul, pentru a cumpăra o mașină", a mai adăugat van den Acker în încheiere.
via Autocar
Dacia nu poate concura in urmatorii 10 ani cu Jeep. Nu doar ca nu poate dar nu are sens pentru moment. Unul din motive este ca Sandero vinde deosebit de bine si nu poti avea in gama 4-5 SUV-uri de 50-80k si un mititel de Sandero.
În plus Jeep deja vinde maşini PHEV.
Eu cred ca articolul este „aruncat” mai mult ca sa testeze piața, sa vadă daca mai exista doritori, măcar la nivel declarativ de mașini off. Dusterul 4x4 actual este suficient de bun pentru o ieșire la „aer liber”.
In momentul de fata viitorul mașinilor electrice este incert, in urma presiunii constructorilor si guvernelor tarilor unde Industria Auto este puternica (din cate am citit va fi o decizie la nivel UE in noiembrie referitoare la data obligativității E7 si electrice). De aceea si Ionity așteaptă. Declarația norvegianului este stupida, mai sa zici ca Tesla l-a plătit sa spună asemenea aberații
PHEV, eu nu înțeleg utilitatea lui.
Si reteta e simpla si presupune eliminarea a ceea ce a adus Dacia acolo unde este: masini mai simple si mai ieftine decat tot ce era pe piata disponibil la momentul respectiv. Nu e greu.
Mike, ești confuz bine de tot… Volvo are scăderi de vânzări ca de aia amâna lansarea de electrice, iar cu monovolumul menționat de tine nu cred da vor schimba mare lucru. Volvo se chinuie sub 800.000 de masini pe an, au probleme de calitate (din proprie experiență), si o rețea de service slab dezvoltată un foarte multe zone de pe glob.
Ca sa fie clar… nu sta nimeni cu anii după Volvo, nu mai minții ca mi se face “silă” ;))
Eu nu sunt contra electricelor, sunt absolut sigur ca la electrice ajungem, dar nici nu pot accepta chestii aberante. Noi UE, nu suntem pregătiți pentru 2035, in primul rând la nivelul mentalității populației. UE a stat cu mâinile in sân si i-a considerat pe chinezi sclaveții lor. Nu poți avea o industrie viabila stand doar la mana unui tari/ companii. Este cam târziu acum, sa recuperezi totul pentru 2035. In schimb guvernul USA a sponsorizat si va sponsoriza încă ceva timp Tesla, dar încep sa apară roadele sutelor de miliarde „investite”
Daca mă uit la frenezia investițiilor in parcuri eoliene si voltaice, poți spune ca 2035 este bătut in cuie, dar bilantul CO2 al combustibilului sintetic este mai bun decât cel al electricelor. Mai clar pentru un client european care face in medie 12000km/an, fabricația de baterii + transportul lor din China+ 36g CO2 al mașinii electrice (orice face căldura „scoate” CO2) este mai mare decât cele 85g CO2 al hibridului cu combustibil sintetic pentru ca se scade cantitatea de CO2 luata din aer (pentru profani tehnologia care se vrea agreata: H se scoate din hidroliza apa, C se i-a din aer, toate aceste sisteme sunt energofage, eolienele si voltaicele ajuta)
In orice caz vom vedea si accepta pana la urma orice decizie (atunci cand a apărut automobilul, cei care credeau doar in cal ca mijloc de transport personal, făceau mișto, după 40 ani l-au făcut salam, deci concluzia este ca mai trebuie sa treacă o generatei peste iubitorii de termice pentru electrice. Istoria se repeta tot timpul, implacabil)
Piața monovolumelor astăzi este minuscula, este frecție la picior de lemn ce vrea sa facă Volvo
s-ar putea ca piata monovolumelor sa cunoasca un reviriment. Cum vitezele de deplasare vor fi limitate aerodinamica nu v-a mai cantari atat de mult. Daca se merge pe ideea de hibrizi/plugin/electric, monovolumele vor fi cel mai potrivite pentru a "comoda" acumulatorii fara sa fure din spatiul util. Nu e greu de observat ca electricele incep sa fie din ce in ce mai bulky, cutiute scurte si inalte, a caror proportii numai depind de spatiul necesar motorului clasic dar au nevoie de spatiu sub scaune pentru acumulatori.
Vor sa voteze asta:
Raportul final al CCC recomandă, printre altele, stabilirea unui sistem bonus-malus calculat în funcție de greutatea vehiculului, inclusiv pentru mașinile electrice sau hibride. Suma totală de plătit ar ajunge la 1,2 miliarde de euro. Convenția prevede o penalizare de 10 euro pe kilogram peste 1,4 tone, fără taxe pentru modelele cuprinse între 1,2 și 1,4 tone și un bonus de până la 4000 de euro pentru cele mai ușoare mașini.
Sau, poate, niste baterii mai performante....
Ar trebuii să-și facă griji că Ssangyong le cam sumflă din ce în ce mai tare în ceafă din orice punct de vedere..