Dacia ar putea fi repoziționată ca rival pentru Jeep în Europa

de Tiberiu Safta
Miercuri, 23.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui oficial al Grupului Renault, există dorința ca marca Dacia să fie repoziționată în așa fel încât aceasta să fie un rival serios pentru Jeep în Europa. Astfel, constructorul de la Mioveni ar urma să se concentreze mai mult pe lansarea mai multor SUV-uri și modele de teren.

Dacia este, cu siguranță, una dintre cele mai de succes mărci pe piața europeană de automobile. La finalul lunii iulie, modelul Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa, reușind să devanseze alte modele precum Tesla Model Y și Volkswagen T-Roc.

Pentru cei mai mulți, Dacia este un producător de mașini accesibile, vândute la prețuri ceva mai mici față de modelele altor mărci. În schimb, acest lucru s-ar putea schimba în viitorul apropiat. Potrivit spuselor lui Laurens van den Acker, șeful de design al Grupului Renault, Dacia ar putea fi repoziționată special pentru a fi un rival serios pentru Jeep în Europa.

O astfel de reorganizare a mărcii de la Mioveni ar însemna aducerea în gamă a mai multor SUV-uri și modele de teren noi. De altfel, Dacia urmează să lanseze cel de-al doilea său SUV, Bigster, în 2025. Mai mult, ideea ca Dacia să fie repoziționată în acest fel a pornit chiar de la Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, încă de când acesta a venit la conducerea concernului francez în 2021.

"Din perspectiva mea, nu există un competitor serios pentru Jeep în Europa", a declarat van den Acker.

"De ce nu ar putea Dacia să fie acela? Nu există un brand [accesibil] care are legătură cu ieșitul în aer liber, care te scoate din oraș, lucruri care devin extrem de relevante, în special după perioada pandemiei de COVID."

"[Dacia] este un brand care este foarte bine poziționat pentru oamenii care iubesc ieșirile în aer liber. Îți oferă două motive, în loc de unul, pentru a cumpăra o mașină", a mai adăugat van den Acker în încheiere.

via Autocar

Comentarii (23)

  • Ori propagandă, ori eșec
    7 8
  • Pe ce ciuperci sunt oamenii astia din management?
    22 8
  • Un alt mod de a spune ca viitoarele modele vor fi cu multe mii de euro în plus .
    22 4
  • Jeep o fi o mașină cu motoare nu tocmai bune, ceea ce Dacia are cat de cat ok, dar pe parte de offroad greu sa compari Dacia cu jeep mi se pare gluma secolului. Un jeep dotat costa spre sută de mii. Poate acolo visează Dacia, mai știi?
    10 8
  • Cred ca e doar marketing ca sa ridice printr-o comparatie fortata nivelul calitatii si a performantei percepute.

    Dacia nu poate concura in urmatorii 10 ani cu Jeep. Nu doar ca nu poate dar nu are sens pentru moment. Unul din motive este ca Sandero vinde deosebit de bine si nu poti avea in gama 4-5 SUV-uri de 50-80k si un mititel de Sandero.
    4 12
  • Flavius
    Ca pret se poate imediat , ca doar la asta se pricep foarte bine , si-ar roade si jegul de sub unghii daca ar mai scoate de acolo o proteina-doua dar in rest cum? O muta mai la stanga, mai la dreapta, pandesc Jeepul la semafor ca sa-i puna piedica?
    11 3
  • Jeep aduce cei mai mulţi bani în Stellantis. Nu ajunge niciodată Dacia Duster un Jeep din urmă.... Pentru că Dacia este smart-buy iar Jeep este premium buy.

    În plus Jeep deja vinde maşini PHEV.
    2 27
  • https://youtu.be/dn5luRztfSg
    3 28
  • Ce au zis oamenii aia si ce au inteles cititorii… Ideea nu e sa concureze Jeep Grand Cherokee sau alte modele de bat spre 100k, ideea e sa ofere probabil o varianta de Duster mai capabila offroad. Nu exista concurenta pentru Jeep momentan pe partea asta, Dacia ar putea veni cu o propunere interesanta pe partea asta. Cat de mare e piata pentru asa ceva, asta e alta discutie.
    8 5
  • @Assur
    Eu cred ca articolul este „aruncat” mai mult ca sa testeze piața, sa vadă daca mai exista doritori, măcar la nivel declarativ de mașini off. Dusterul 4x4 actual este suficient de bun pentru o ieșire la „aer liber”.
    8 0
  • @Mike
    In momentul de fata viitorul mașinilor electrice este incert, in urma presiunii constructorilor si guvernelor tarilor unde Industria Auto este puternica (din cate am citit va fi o decizie la nivel UE in noiembrie referitoare la data obligativității E7 si electrice). De aceea si Ionity așteaptă. Declarația norvegianului este stupida, mai sa zici ca Tesla l-a plătit sa spună asemenea aberații
    PHEV, eu nu înțeleg utilitatea lui.
    5 3
  • Sau mai bine zis, am ramas in pana de idei, am cam daramat toate brandurile cu vanzari cat de cat bune (Renault, Nissan etc) si trecem sa daramam si ultimul brand care mai misca ceva, Dacia.
    Si reteta e simpla si presupune eliminarea a ceea ce a adus Dacia acolo unde este: masini mai simple si mai ieftine decat tot ce era pe piata disponibil la momentul respectiv. Nu e greu.
    11 2
  • Banditos
    Curios, toate companiile auto par sa fie atacate de virusul autodistrugerii. Niste amatori. Noroc ca exista site-ul asta unde specialistii cu mintea limpede, creme de la creme in automotive, din spatele tastaturilor trag de zor clopotele si apasa butonul de alarma . Important e sa se auda si mai marii firmelor, altfel se duc cu totii in cap.
    7 13
  • Seriff
    @Banditos stiu ca pare greu de crezut, dar multi chiar s-au dus in cap, Mitsubishi, Ford, VW, Opel sunt in cadere libera.
    13 0
  • Banditos
    stiu ca e greu de crezut dar unii cad iar altii se ridica
    4 13
  • Unde-i problema că ne dăm cu pararea Banditos? Exact despre asta este pe aici… La subiect… sa concurezi Jeep înseamnă ca este piață si Jeep vinde de sparge așa de unul singur. Eu nu văd piața respectivă, plus ca nu există prea mulți sa aibă nevoie de mai mult decât oferă un Duster la ieșiri “in aer liber” asta dacă cauți o masina ieftină, dacă nu, este plin de SUV-uri ca de aia este super ofticat Mircea.
    Mike, ești confuz bine de tot… Volvo are scăderi de vânzări ca de aia amâna lansarea de electrice, iar cu monovolumul menționat de tine nu cred da vor schimba mare lucru. Volvo se chinuie sub 800.000 de masini pe an, au probleme de calitate (din proprie experiență), si o rețea de service slab dezvoltată un foarte multe zone de pe glob.
    Ca sa fie clar… nu sta nimeni cu anii după Volvo, nu mai minții ca mi se face “silă” ;))
    8 0
  • Banditos
    @Dutz...tie, data viitoare, trebuie sa-ti fac un desen.
    1 9
  • @Mike
    Eu nu sunt contra electricelor, sunt absolut sigur ca la electrice ajungem, dar nici nu pot accepta chestii aberante. Noi UE, nu suntem pregătiți pentru 2035, in primul rând la nivelul mentalității populației. UE a stat cu mâinile in sân si i-a considerat pe chinezi sclaveții lor. Nu poți avea o industrie viabila stand doar la mana unui tari/ companii. Este cam târziu acum, sa recuperezi totul pentru 2035. In schimb guvernul USA a sponsorizat si va sponsoriza încă ceva timp Tesla, dar încep sa apară roadele sutelor de miliarde „investite”
    Daca mă uit la frenezia investițiilor in parcuri eoliene si voltaice, poți spune ca 2035 este bătut in cuie, dar bilantul CO2 al combustibilului sintetic este mai bun decât cel al electricelor. Mai clar pentru un client european care face in medie 12000km/an, fabricația de baterii + transportul lor din China+ 36g CO2 al mașinii electrice (orice face căldura „scoate” CO2) este mai mare decât cele 85g CO2 al hibridului cu combustibil sintetic pentru ca se scade cantitatea de CO2 luata din aer (pentru profani tehnologia care se vrea agreata: H se scoate din hidroliza apa, C se i-a din aer, toate aceste sisteme sunt energofage, eolienele si voltaicele ajuta)
    In orice caz vom vedea si accepta pana la urma orice decizie (atunci cand a apărut automobilul, cei care credeau doar in cal ca mijloc de transport personal, făceau mișto, după 40 ani l-au făcut salam, deci concluzia este ca mai trebuie sa treacă o generatei peste iubitorii de termice pentru electrice. Istoria se repeta tot timpul, implacabil)
    Piața monovolumelor astăzi este minuscula, este frecție la picior de lemn ce vrea sa facă Volvo
    4 5
  • Banditos
    @xxx

    s-ar putea ca piata monovolumelor sa cunoasca un reviriment. Cum vitezele de deplasare vor fi limitate aerodinamica nu v-a mai cantari atat de mult. Daca se merge pe ideea de hibrizi/plugin/electric, monovolumele vor fi cel mai potrivite pentru a "comoda" acumulatorii fara sa fure din spatiul util. Nu e greu de observat ca electricele incep sa fie din ce in ce mai bulky, cutiute scurte si inalte, a caror proportii numai depind de spatiul necesar motorului clasic dar au nevoie de spatiu sub scaune pentru acumulatori.
    0 7
  • @Banditos
    Vor sa voteze asta:
    Raportul final al CCC recomandă, printre altele, stabilirea unui sistem bonus-malus calculat în funcție de greutatea vehiculului, inclusiv pentru mașinile electrice sau hibride. Suma totală de plătit ar ajunge la 1,2 miliarde de euro. Convenția prevede o penalizare de 10 euro pe kilogram peste 1,4 tone, fără taxe pentru modelele cuprinse între 1,2 și 1,4 tone și un bonus de până la 4000 de euro pentru cele mai ușoare mașini.
    0 7
  • scuze mi-a cerut de 3 ori sa bag codul
    1 7
  • Banditos
    inseamna ca se vor scumpi....sau vor limita dimensiunea bateriei, implicit performantele (si autonomia - mai ales). Tragand linie, cine are bani ii v-a scoate din buzunar pentru ca nici termicele cu greutate (sic!) nu sunt pentru oricine.

    Sau, poate, niste baterii mai performante....
    3 6
  • Clique
    Cu Jeep? No no...
    Ar trebuii să-și facă griji că Ssangyong le cam sumflă din ce în ce mai tare în ceafă din orice punct de vedere..
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru