Grupul Renault ale planuri mari pentru deceniul care tocmai a început. Renault va trece printr-un proces important de transformare, iar brandurile Alianței se vor alinia acestui proces. Dacia nu va face excepție. Constructorul de la Mioveni intră pe o nouă traiectorie, care presupune modele noi, simplificarea procesului de dezvoltare și conturarea unei identități globale. Planul de dezvoltare anunțat se întinde pe cinci ani.
Brandul Dacia va face parte dintr-un nou business-unit format alături de brandul rusesc Lada. Practic, aceste două branduri vor alcătui alegerile raționale ale clienților Grupului. Dacia și Lada vor avea acces la tehnologiile specifice ale grupului, vor maximiza sinergiile și utilizarea de componente comune.
Toate modelele Dacia vor fi construite pe noua platformă CMF-B
Și Dacia și Lada vor utiliza platforma CMF-B a Alianței, o platformă pe care au fost deja dezvoltate noile Logan și Sandero. Flexibilitatea platformei va permite reducerea numărului de platforme de la 4 la 1 și reducerea numărului de caroserii de la 18 la 11. Astfel, viitoarele modele Dacia vor fi construite exclusiv pe platforma CMF-B.
Bineînțeles că utilizarea acestei platforme le va permite românilor să utilizezi pe modelele Dacia și motoare cu energie alternativă sau hibride.
Se vor respecta astfel și cele mai stricte norme de poluare.Planurile de dezvoltare pe următorii 5 ani anunță și noi modele în gama Dacia. După Logan, Sandero și electrica Spring, Dacia va mai lansa 3 modele noi până în 2025. Unul dintre acestea va fi SUV-ul Bigster, prezentat în cadrul aceleiași conferințe.
DACIA BIGSTER: GALERIE FOTO ȘI INFORMAȚII OFICIALE
Renault a dezvăluit un nou logo pentru Dacia, numele brandului fiind alcătuit din caractere geometrice. Acum vom identifica modelele după literele D și C, stilizate și poziționate în sens opus. Mai multe detalii despre noua identitate de brand va fi oferită în curând.
„Dacia va rămâne Dacia”. Acesta a fost mesajul transmis pe tot parcursul conferinței de presă, reafirmându-se astfel importanța brandului românesc în interiorul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Francezii spun că Dacia va evolua pentru a deveni mai atractivă, păstrându-și însă atributele specifice. Marca va continua să propună produse accesibile unor clienți interesați să facă o achiziție rațională.
„Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț.
Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem așadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma”, a declarat Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia și Lada, în timpul prezentării planului Renaulution.Începând cu anul 2004, anul renașterii oficiale a brandului de la Mioveni, Dacia a vândut peste 7 milioane de vehicule în 44 de țări, multe dintre modelele sale fiind bestseller în segmentul lor. Am scris recent că Dacia Sandero a bătut Seat Leon la el acasă. De asemenea, în Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienții particulari, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți.
Știre în cursa de actualizare
Probabil vor pastra platforma CMF-B LS (low specifications) pe baza careia se fac Sandero si Logan si va fi interesant de văzut la ce caroserii vor enunța. Probabil mcv. Sa fie, oare. si LCV?
Din datele oferite anterior modelul nou va avea 7 locuri și doar aspect de SUV adică înălțat nu 4x4.
Având în vedere aceste informații plus faptul că e prevăzut să apară anul acesta, sper și cred că Bigster-ul anunțat azi este un model diferit de noul Lodgy/MCV.