Dacia anticipează că motoarele diesel vor ajunge la o cotă de piață de numai 20%: "Mașinile mici și compacte vor trece masiv pe benzină"

de Daniel Popescu
Miercuri, 12.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii Dacia susțin că ponderea mașinilor diesel va scădea la numai 20%, în special în segmentele subcompact și compact.

Cererea pentru mașini diesel este în scădere lentă, dar continuă, după izbucnirea scandalului Dieselgate în 2015. Cele mai recente date oficiale arată că numai 37% dintre mașinile vândute în Uniunea Europeană în prima jumătate a anului au avut acest tip de propulsie, concomitent cu o creștere a vânzărilor de mașini cu motoare pe benzină.

Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie (RCR), susține însă că declinul tehnologiei diesel este departe de a se fi incheiat și estimează că acest tip de propulsie va scădea la numai 20%. Explicația sa este legată de valoarea de revânzare a mașinilor respective.

"Dacă acum dieselul are mai puţin de 50% din vânzări, în următorii ani se va duce spre 20%. Vânzările cele mai mari le avem pe orice piaţă auto în clasa mică şi clasa compactă, acolo va exista o trecere masivă spre benzină. Toată această schimbare va fi determinată de valoarea de revânzare. Dacă vei cumpăra o maşină astăzi, dar mâine nu o vei putea vinde, vei avea o problemă", a declarat el citat de publicația Ziarul Financiar.

De altfel, declarațiile sale sunt confirmate de faptul că unele modele subcompacte care au primit actualizări în ultima perioadă nu mai sunt disponibile cu motoare diesel, cel mai recent exemplu fiind Skoda Fabia facelift.

Pe de altă parte, constructorii premium continuă să investească în dezvoltarea de motoare diesel, iar printre ei se numără BMW și Mercedes.

De altfel, 90% dintre clienții BMW din România au ales o versiune diesel în 2017, iar oficialii Mercedes sunt convinși că pot reduce emisiile motoarelor diesel și vor dezvolta versiuni plug-in hybrid diesel-electric pentru Clasa C și Clasa E.

Între timp, Bosch susține că va lansa în 2020 un sistem de evacuare pentru motoare diesel care va permite reducerea dramatică a emisiilor de oxid de azot la numai 10% din limita maximă admisă în prezent.

Via Ziarul Financiar

Comentarii (15)

  • Mai simplu și mai clar de atât nu se putea spune.
    În vest valoarea de revânzare este foarte importantă.

    Dacă peste 10 ani nu mai poți să intri cu un diesel în centrul orașelor, cine va cumpăra în vest un diesel second hand, mai ales pe mașinile urbane (compacte, SUV uri de oraș)?

    Să vedem ce legi vor face ai noștri...
    10 0
  • SIMPLE MINDS
    Titlul nu-i nici pe departe la fel de ofertant ca informatia din articol care sustine ca in anul 2017 ,90% din vanzarile *elicei* pe piata romaneasca a fost reprezentata de motoare diesel .Aici au ajuns posesorii de BMW, incat sa primeze parcurgerea a 1000 km si chiar mai mult cu un rezervor de motorina ? Sau sunt cei mai rationali din perspectiva sportivitatii ?:-)) Parca-i doar trufia generata de *rinichii* frontali si nicidecum de macanitul *atletic* al unui 114d, 116d ,316d ,318d etc. .P.S. Asta e dovada clara ca romanii chiar pot altera orice ,ca-n cazul de fata s-a *nimerit* elicea bavareza nu-i atceva decat o coincidenta a timpului.
    17 1
  • La cat de scump de reparat si de putin fiabile au devenit motoarele diesel in ultimii 10 ani nici nunma mira. Doar cine n.a avut diesel mai nou nu intelege ce sriu aici. Probleme cu injectoarele,turbinele,egr-urile,filtrele de particule,pompele de inalte....si totul pentru 2 litri in minus la 100 de km. Eu cred ca s.a cam prin lumea de marele fas diesel,cred ca scandalul cu poluarea a afectat vanzarile doar intr.o micamasura.
    10 2
  • @SIMPLE MINDS

    Eu cred că te înșeli. Nu cred că a primat parcurgerea celor 1000 km cu un plin, ci cei 300 km făcuți prin oraș lunar cu o cheltuială mai mică, că atâta-i ține buzunarul, iar benzinarele le rupeau portofelele.

    "Dizăl că consumă puțin și e mai ieftină motorina".

    Să mai aduc aminte de montarea de GPL pe Porsche Cayenne? Ăia în ce categorie intrau?
    11 4
  • SIMPLE MINDS
    @ ignis E si posibil si foarte probabil sa ma insel, doar ca un astfel de procent la motoare diesel ,90% nu face cinste sub nici o forma celui mai notoriu brand sportiv de mare serie .In Romania.Cred ca sub acest aspect opiniile noastre converg, nu-i asa ? Ce-l disculpa pe importator e doar faptul ca banii n-au miros .:-) Sunt convins ca modelele enumerate mai sus reprezinta temelia vanzarilor in Romania ,cine-i circumspect poate verifica aceste date sperand totusi sa nu fie nevoie de certificat ORNISS si pentru aceste informatii.:-)) Despre Cayenne *asortat* cu GPL ezit sa mai fac vreun comentariu doar pentru ca AM o sa aiba *grija* sa-mi stearga comment-ul. :-))
    15 0
  • Edikkk
    In Italia se vând maşini cu CNG, care o consider cea mai verde soluţie pentru maşinile termice.

    Diesel este foarte bun la drumuri lungi şi la viteză de autostradă, unde însumate diferenţele de consum sunt foarte mari.

    Aceiaşi maşină 1.2 diesel la 140 km/h pe autostradă îţi duce la 4,5-5,5 în timp ce o benzină îţi depăşeşte lejer 6 spre 8.

    Da, întreţinerea la diesel este dificilă şi costă, dar acum depinde dacă ai diesel nou (Duster, Logan, Sandero, altele) se merită dacă ai SH şi nu merge bine.... devii sclavul service urilor şi problemelor în cascadă.
    7 2
  • Edikkk
    Nu degeaba noul Vision al Skoda este motor hibrid electric cu termic CNG !!!

    Este cel mai fiabil, cel mai verde, cel mai ieftin ca service şi cel mai ieftin ca cost pe km deplasare.
    5 2
  • Edikkk
    Păcat că nu îl produce nimeni, pentru că profitul este mai mare la diesel şi la motor pe benzină, în plus reţeaua nu este dezvoltată pentru că nimeni nu se implică şi pentru că influenţa nefastă a Germaniei cu autobahn fără limită de viteză care dau tonul la consum şi trendul de consum hidrocarburi în Europa.
    1 2
  • E tot ce-i posibil sa se duca vanzarile la diesel spre 20% in urmatorii 2-3 ani , dar ultima fraza din stire vine practic ca o lovitura de topor care practic desfiinteaza ceea ce face obiectul stirii. Parca redactorii tin sa ne atraga atentia ca dieselul nu va cadea asa cum crede respectivul sefulet de la Renault. Parca am mai vazut stirea asta cu Bosch dar acum am citit mai cu atentie : "10% DIN actuala limita la oxizi de azot" !!?? Eu intelesesem ca o sa vina cu 10% sub limita ! Daca nu e o greseala sau daca Bosch nu face un "joc murdar" asta e clar un colac de salvare pt. motoarele diesel si spun asta fiindca ar trebui luata in seama si iminenta reducere drastica a emisiilor de CO2 anuntata de legiuitorii UE (vezi stirea de ieri). Acestea 2 coroborate practic lovesc direct in benzinare. Oricat nu si-ar dori multi , goana dupa un consum mai mic va fi intotdeauna "primordiala" atata timp cat constructorii si clientii stiu ca sunt in limitele legii.
    5 1
  • Este o greseala a AM. Bosch vine cu o tehnologie ce va reduce emisiile de azot cu 10% si va permite incadrarea in standardele actuale, DAR nu si incadrarea in standardele Euro 6d. Deci mai prelungesc putin agonia, atata tot...
    3 1
  • @Fun : daca chiar este o greseala atunci este chiar una "monstruoasa" si AM ar trebui sa vina cu o mare erata si multe scuze. Tocmai am intrat din nou in stirea respectiva publicata prin Aprilie si acolo AM spune de 3-4 ori cu subiect si predicat ca e 10% DIN limita actuala si chiar exemplifica cu un calcul : de la 80mg se ajunge la 8mg ! Si mie imi pare incredibil ca cineva sa vina brusc cu o astfel de tehnologie care sa reduca atat de drastic acele emisii si probabil de-aia nici nu am realizat la acel moment valorile din stire . O sa-ncerc sa gasesc informatii si pe alte canale sa ma lamuresc.
    0 0
  • @Fun, @pipo: Informatia prezentata in articol este reala. Bosch sustine ca tehnologia pe care o dezvolta va reduce emisiile de NOx de 10 ori comparativ cu limitele stabilite pentru anul 2020.

    In 2020, limitele NOx vor fi de 120 mg/km, iar Bosch sustine ca tehnologia lor va genera emisii de numai 13 mg/km.

    Pentru informatii detaliate puteti citi comunicatul de presa Bosch din aprilie:

    https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html
    2 0
  • Multumesc pt. lamuriri. Marturisesc ca nu am dat prea mare atentie acestei stiri , dar acum imi pare ceva foarte important pt. industrie. E de urmarit in ca va consta aceasta tehnologie si cat va costa fiindca practic rezolva/anuleaza problema actuala la motoarele diesel.
    2 0
  • ma scuzati, nu vreau sa va disturb. BOSH era cel care a livrat la....si putea fi...sa iasa emisiile?

    Daca e asa, insemna ca reducerea de 10 ori e explicabila. Si sunt sigur ca daca este livrata cu'i trebuie reducerea poate fi de 20 de ori, 30 sau chiar sa scoata un curcubeu din fundul masinii. Cam cum facea inorogu' ala simpatic din Deadpool, nu?

    dar pana in 2020...
    1 1
  • Da d-le Vianu , poti interveni cand vrei , e deschis pt. oricine asa cum bine stii , nu e nevoie sa fim ironici. Da, e acelasi Bos(c)h cu softul -presupun ca la asta te referi. Trag speranta ca acum "portitele legale" pe care le-au folosit pt. a livra acel soft s-au inchis si nu va mai fi cazul sa conceapa ceva care sa poata fi folosit in conditii ilegale. Nu de alta dar masini diesel o sa fie intotdeauna pe strazi mult timp de-aci incolo.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru