Cererea pentru mașini diesel este în scădere lentă, dar continuă, după izbucnirea scandalului Dieselgate în 2015. Cele mai recente date oficiale arată că numai 37% dintre mașinile vândute în Uniunea Europeană în prima jumătate a anului au avut acest tip de propulsie, concomitent cu o creștere a vânzărilor de mașini cu motoare pe benzină.
Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie (RCR), susține însă că declinul tehnologiei diesel este departe de a se fi incheiat și estimează că acest tip de propulsie va scădea la numai 20%. Explicația sa este legată de valoarea de revânzare a mașinilor respective.
"Dacă acum dieselul are mai puţin de 50% din vânzări, în următorii ani se va duce spre 20%. Vânzările cele mai mari le avem pe orice piaţă auto în clasa mică şi clasa compactă, acolo va exista o trecere masivă spre benzină. Toată această schimbare va fi determinată de valoarea de revânzare. Dacă vei cumpăra o maşină astăzi, dar mâine nu o vei putea vinde, vei avea o problemă", a declarat el citat de publicația Ziarul Financiar.
De altfel, declarațiile sale sunt confirmate de faptul că unele modele subcompacte care au primit actualizări în ultima perioadă nu mai sunt disponibile cu motoare diesel, cel mai recent exemplu fiind Skoda Fabia facelift.
Pe de altă parte, constructorii premium continuă să investească în dezvoltarea de motoare diesel, iar printre ei se numără BMW și Mercedes.
De altfel, 90% dintre clienții BMW din România au ales o versiune diesel în 2017, iar oficialii Mercedes sunt convinși că pot reduce emisiile motoarelor diesel și vor dezvolta versiuni plug-in hybrid diesel-electric pentru Clasa C și Clasa E.Între timp, Bosch susține că va lansa în 2020 un sistem de evacuare pentru motoare diesel care va permite reducerea dramatică a emisiilor de oxid de azot la numai 10% din limita maximă admisă în prezent.
Via Ziarul Financiar
În vest valoarea de revânzare este foarte importantă.
Dacă peste 10 ani nu mai poți să intri cu un diesel în centrul orașelor, cine va cumpăra în vest un diesel second hand, mai ales pe mașinile urbane (compacte, SUV uri de oraș)?
Să vedem ce legi vor face ai noștri...
Eu cred că te înșeli. Nu cred că a primat parcurgerea celor 1000 km cu un plin, ci cei 300 km făcuți prin oraș lunar cu o cheltuială mai mică, că atâta-i ține buzunarul, iar benzinarele le rupeau portofelele.
"Dizăl că consumă puțin și e mai ieftină motorina".
Să mai aduc aminte de montarea de GPL pe Porsche Cayenne? Ăia în ce categorie intrau?
Diesel este foarte bun la drumuri lungi şi la viteză de autostradă, unde însumate diferenţele de consum sunt foarte mari.
Aceiaşi maşină 1.2 diesel la 140 km/h pe autostradă îţi duce la 4,5-5,5 în timp ce o benzină îţi depăşeşte lejer 6 spre 8.
Da, întreţinerea la diesel este dificilă şi costă, dar acum depinde dacă ai diesel nou (Duster, Logan, Sandero, altele) se merită dacă ai SH şi nu merge bine.... devii sclavul service urilor şi problemelor în cascadă.
Este cel mai fiabil, cel mai verde, cel mai ieftin ca service şi cel mai ieftin ca cost pe km deplasare.
In 2020, limitele NOx vor fi de 120 mg/km, iar Bosch sustine ca tehnologia lor va genera emisii de numai 13 mg/km.
Pentru informatii detaliate puteti citi comunicatul de presa Bosch din aprilie:
https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html
Daca e asa, insemna ca reducerea de 10 ori e explicabila. Si sunt sigur ca daca este livrata cu'i trebuie reducerea poate fi de 20 de ori, 30 sau chiar sa scoata un curcubeu din fundul masinii. Cam cum facea inorogu' ala simpatic din Deadpool, nu?
dar pana in 2020...