Dacia a anunțat la sfârșitul anului 2018 că intenționează să extindă capacitatea de producție a uzinei de la Mioveni de la 350.000 de unități pe an la 406.000 de unități pe an, pe baza unei investiții de 100 de milioane de euro, dintre care un sfert ar urma să reprezinte ajutor de stat.
Cu toate acestea, Christophe Dridi, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia, a anunțat în această săptămână că planurile pentru creșterea producției au fost suspendate pe termen nelimitat, chiar dacă lucrările au fost deja începute.
"O parte din investiţia de 100 de milioane de euro a fost deja realizată, dar pentru moment am decis să suspendăm creşterea capacităţii. În uzină am instalat linia de presaj de mare viteză, dar trebuia să fi investit deja în a doua vopsitorie şi într-o nouă linie de şasiu. Clădirile există, însă în interior toate procesele au fost suspendate", a explicat Dridi pentru publicația Ziarul Financiar.
Oficialul Dacia justifică decizia prin faptul că se anticipează o scădere a vânzărilor de mașini pe piața europeană în acest an, care va afecta cele mai multe mărci active pe Bătrânul Continent.
De altfel, înmatriculările Dacia au scăzut în luna ianuarie cu peste 31% în Europa comparativ cu perioada similară a anului treut, în timp ce piața auto europeană a înregistrat în ansamblu o scădere medie de 7.5%.
"La nivel european se estimează că vom avea o scădere.
Este dificil de cuantificat impactul Brexitului, a coronavirusului sau a geopoliticului. Trebuie să rămânem flexibili, atenţi, prudenţi şi să ne adaptăm", a adăugat Dridi.Perioada dificilă pentru piața auto europeană vine într-un an în care Dacia pregătește lansarea noilor generații Sandero și Logan, care vor fi prezentate în septembrie la Paris. Până atunci, Dacia va prezenta în 3 martie la Geneva conceptul primului său model electric, care urmează să apară pe piață în 2021 sau 2022.
Via Ziarul Financiar
Eu zic că acum vânzările scad din cauza iminentei lansări a generației noi, iar dacă prețurile vor fi ok, criza următoare va fi din nou de bun augur pentru Dacia.
Normal, sunt o mulțime de variabile, dar depinde de marketingul lor dacă vor ști să speculeze bine sitiația.
Mai buna, mai frumoasa, mai ieftina !
Criza intareste o companie serioasa, nu o darima !
Păi dacă în condițiile atea ați făcut vânzări și fără autostradă, de ce să mai cheltuim un miliard de dolari pe autostradă, acum că scade producția?
Pacat!
De altfel, înmatriculările Dacia au scăzut în luna ianuarie cu peste 31% în Europa comparativ cu perioada similară a anului treut, în timp ce piața auto europeană a înregistrat în ansamblu o scădere medie de 7.5%."
Fara misto, acum cred ca e momentul sa cumperi o Dacia. Poti negocia serios pretul, tinanc cont ca e (mare) nevoie de bani. Bine, asta daca vrei Dacia, in loc de i20 sau Fiat Tipo. Na, ca nu m-am putut abtine.