Chiar dacă industria auto a fost, și în 2021, afectată de pandemia de coronavirus și, mai ales, de criza mondială de semiconductori, Dacia a reușit câteva performanțe notabile, în ceea ce privește vânzările modelelor din portofoliu.
Anul trecut, producătorul de la Mioveni a comercializat 537.095 de vehicule, cu 3.1% mai multe față de 2020. Mai mult, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piață cu 0.1%, până la 3.5%.
În 2021, Dacia a atins în Europa o cotă de piață de 6.2%, în segmentul vânzărilor către persoanele fizice. Astfel, în premieră, Dacia a fost al treilea cel mai vândut brand în rândurile acestei categorii de public.
Așa cum era de așteptat, Sandero și Duster au contribuit la acest succes. Pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice. În total, anul trecut, Dacia a vândut 226.805 exemplare, din care 90% au fost reprezentante de cea de-a treia generație a modelului.
La rândul său, Duster a fost din nou cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari.
Marca românească, deținută de gigantul francez Renault, a comercializat (anul trecut) 186.001 exemplare Duster pe toate piețele, astfel că acest model a depășit 2 milioane de unități vândute de la lansarea sa în 2010.Și Dacia Spring a reușit să se facă remarcată pe piața vehiculelor 100% electrice. În 2021 au fost vândute 27.876 de exemplare și au fost înregistrate peste 46.000 de comenzi până la finalul anului.
via Dacia
Comentarii (5)