În luna ianuarie au fost vândute 1.015.381 de mașini în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA. Asta înseamnă o creștere de 11.5% față de aceeași perioadă din 2023. Cele mai multe dintre acestea au fost mașini cu motoare pe benzină, vândute în 363.201 bucăți (+2.8%), urmate de cele hibride, care s-au vândut în 297.359 de unități (+21.4%). Mașinile cu motoare pe benzină dețin, astfel, cea mai mare cotă de piață, de 35.2%.
Mașinile electrice sunt pe locul 3, cu 120.926 de astfel de mașini vândute (+29.3%). La mică distanță se află mașinile cu motoare diesel, care s-au vândut în 120.625 de unități, în scădere cu 5.4% față de ianuarie 2023. La final, mașinile PHEV au fost vândute în 80.370 de exemplare (+24.4%).
La capitolul mărcilor, Grupul Volkswagen este lider, cu 258.402 mașini vândute în prima lună din 2024 (+8.1%). Marca Volkswagen a vândut 95.498 de mașini, mai puține cu 5.2% față de aceeași perioadă de anul trecut.
Urmează Skoda, care a vândut exact 59.000 de mașini (+15.2%). Cehii sunt urmați de Audi, cu 53.065 de mașini vândute (+10%). Seat a vândut 24.912 mașini (+24.1%), spaniolii fiind urmați de Cupra, cu 16.154 de bucăți vândute (+79.1%) și de către Porsche, cu 9153 de unități comercializate (+0.9%).Pe locul 2 în clasamentul mărcilor este Stellantis, cu 183.120 de mașini vândute în ianuarie (+16.9%). În cadrul Grupului, Peugeot a fost cea mai bine vândută marcă. Francezii au comercializat 57.447 de mașini (+22.8%), fiind urmați de: Opel/Vauxhall (39.305, +35.3%), Citroen (32.646, +20.3%), Fiat (29.470, -7.5%), Jeep (12.141, +22%), Alfa Romeo (3953, +13.7%), Lancia (3917, +9.2%) și DS (3715, -6%).
Ultimul loc pe podium este ocupat de Grupul Renault, cu 92.935 de mașini vândute, ceea ce înseamnă o scădere de 2.1%. Dintre toate mărcile grupului francez, Dacia a vândut cele mai multe mașini, mai exact, 51.673 de unități (+7.7%). Marca de la Mioveni a vândut mai multe mașini decât Renault, care a comercializat doar 41.050 de mașini în prima lună din 2024 (-12.2%).
Astfel, Dacia a vândut mai multe mașini în ianuarie 2024 decât multe alte mărci consacrate: Renault, Seat, Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Mini, Mercedes-Benz, Ford, Nissan, Volvo, Tesla, Suzuki, Mazda, Land Rover, Honda și Mitsubishi.
via ACEA
Interesanta e si cresterea de ~30% la hibride pe niste volume deloc neglijabile.