Rezultatele Dacia în 2014 pe modele
Gama Sandero a fost cea mai populară propunere pentru clienţii Dacia ai anului 2014. Hatchback-ul de segment B a fost popular în special în rândul clienţilor din Europa Occidentală, 80% din totalul vânzărilor fiind realizate în această regiune, iar varianta Stepway a fost aleasă de peste 50% dintre clienţii săi. Pe locul doi s-a clasat Duster, singurul model de sine stătător aflat în top 3 vânzări Dacia în 2014, urmat de gama Logan pe locul trei.
Model | Unităţi la nivel global |
Sandero (inclusiv Stepway) | 169.021 |
Duster | 160.318 |
Logan (inclusiv MCV) | 98.849 |
Dokker (inclusiv Van) | 56.214 |
Lodgy | 27.063 |
Rezultatele Dacia în 2014 pe ţări
Rezultatele arată faptul că pieţele din Turcia, Algeria şi Maroc au înregistrat volume mai mari pentru Dacia decât piaţa indigenă a mărcii România. Rezultatul din 2014 pe piaţa internă ar clasa România pe locul opt în topul celor de la Dacia, în faţa Regatului Unit, de exemplu.
Pe piaţa din Franţa, însă, Dacia vinde de trei ori mai multe maşini decât în România într-un singur an, în timp ce vânzările din Germania sunt la jumătate faţă de cele din Franţa.Ţară | Unităţi vândute | Poziţie în clasamentul exporturilor Dacia |
Franţa | 105.893 | 1 |
Germania | 50.704 | 2 |
Spania | 45.986 | 3 |
Italia | 39.964 | 4 |
Algeria | 39.741 | 5 |
Turcia | 34.469 | 6 |
Maroc | 33.734 | 7 |
România | 29.625 | - |
Marea Britanie | 23.862 | 8 |
Belgia | 18.000 | 9 |
Polonia | 14.689 | 10 |
Vânzările Dacia în România anului 2014
Dacia a vândut 29.625 de unităţi în ţara noastră în decursul anului trecut. La noi, cel mai popular model a fost Logan Sedan, urmat de Duster şi de Sandero (incl. vers Stepway). Pe piaţa din România, vânzările Dacia în 2014 au crescut tot cu 19%, la fel cum s-a întâmplat la nivel global. Marca Dacia rămâne în continuare liderul pieţei interne pe segmentul maşinilor noi şi are o cotă de piaţă imensă, de 31.44%. O parte din rezultatele obţinute de Dacia au fost pozitive şi pe fondul introducerii ediţiei speciale Logan 10 Ani, dar şi datorită programului de înnoire a parcului auto naţional.
În ceea ce priveşte negocierile cu sindicaliştii de la Mioveni, reprezentanţii Dacia afirmă că negocierile sunt încă în derulare şi că vor anunţa rezultatul acestora odată ce vor fi încheiate. Până atunci, reprezentanţii mărcii din Mioveni s-au abţinut să facă estimări, anunţuri şi referiri la producţia fabricii lor principale, localizată în judeţul Argeş.
Model | Unităţi vândute |
Logan berlină | 11.349 |
Duster | 6.134 |
Sandero (incl. Stepway) | 4.957 |
Logan MCV | 2.646 |
Dokker Van | 2.201 |
Dokker | 1.700 |
Lodgy | 638 |
Total | 29.625 |
Planurile Dacia pentru anul 2015
Acest an va aduce lansarea comercială a variantelor Stepway ale modelelor Dokker şi Lodgy pe mai multe pieţe (inclusiv România), în timp ce ediţia specială "10 Ani" a lui Logan şi succesul său comercial i-a inspirat pe cei de la Dacia, care promit să ofere variante similare ale acesteia pe alte pieţe. În România, Dacia derulează o campanie de modernizare a reţelei comerciale, care va implica ridicarea nivelului de calitate al serviciilor oferite în reprezentanţe pe toate planurile implicate.Via Dacia
Nasol daca ne-au depasit si Marocul si Algeria la numarul de modele vandute
In Maroc Renault si Dacia detin aproape 50% din piata (20 respectiv 30%). Nu e de mirare ca vinde bine. Plus ca au 2 fabrici pentru modelele Dacia.
Duster a vandut 395.000 (din care 160.000 sub sigla Dacia si restul sub sigla Renault), Logan 234.000 de clienti (din care 97.000 sub sigla Dacia) iar Sandero (227.000 unitati, din care 168.000 sub sigla Dacia).
Mie mi s-ar fi parut interesant cate au fost fabricate in Romania plus cate masini fabricate in Romania au fost vandute cu sigla Renault (pentru Turcia si Algeria).
Anual produce în jur de 340.000 bucăți (mașini asamblate).
http://group.renault.com/en/our-company/locations/renault-locations/bursa-oyak-plant/