Anul trecut, uzinele Dacia din Tanger și Casablanca au asamblat, în total, 350.018 unități în 2022, potrivit unui nou raport întocmit de filiala din Maroc a Grupului Renault. Astfel, uzina din Tanger a produs 255.494 de mașini, în timp ce la fabrica din Casablanca au fost asamblate 94.524 de automobile.
Prin comparație, uzina de la Mioveni a produs 314.228 de mașini în 2022, potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România. La uzina din țara noastră sunt produse modelele Logan, Sandero Stepway, Duster și Jogger, inclusiv noua versiune Hybrid, pe care am testat-o recent și despre care puteți citi aici.
La uzinele din Maroc sunt produse doar Logan și Sandero, plus versiunea Stepway. Anul trecut, producția monovolumului Lodgy a luat sfârșit.
De asemenea, Dacia a reușit să vândă 40.019 mașini în România, în 2022. Între timp, constructorul român a vândut 38.885 de automobile în Maroc, ceea ce înseamnă 27.2% din totalul vânzărilor din țara nord-africană.
via Economica
Aloooo, domnu' Safta vedeți că sunteți pe arătură! În Maroc nu se produce doar Sandero ci și Stepway, cam toată producția, și nu de ieri de azi.
Hai că un pic de documentare nu strică, nu mai preluați toate prostiile...
Maşinile cu valoare adăugată mai mare sunt mai scumpe ceva dar se produc în serii ceva mai mici.
Dacă se punea întrebarea : de câte miliarde de euro s-au produs în Maroc şi de cât în România ?
Cred că România câştiga uşor, în faţa Marocului, chiar dacă România are o singură fabrică (şi aia fără să fie ȋntr-un oraş port) iar Maroc are două fabrici.
Plus războiul din Ucraina care a distrus vânzările şi în Rusia dar şi în Ucraina