Pe platforma de la Mioveni, Dacia reușește să marcheze încă un record de producție, de această dată la capitolul motoare. Devenit unul dintre cele mai populare propulsoare din gama Dacia și Renault, agregatul Energy TCe de 0.9 litri și 90 de cai putere este folosit în prezent de numeroase modele ale Alianței: Logan, Logan MCV, Sandero, Sandro Stepway, Clio și Twingo.
Prin urmare și cadența producției în cadrul Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia a fost una demnă de un nou record: 500.000 de motoare Energy TCe produse la Mioveni. Aproximativ 80% din acest număr record a mers la export.
„Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an”, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.
Motorul 0.9 TCe, produs și la uzina Renault din Valladolid, Spania, este cu 15 kilograme mai ușor decât un agregat de putere echivalentă. El garantează un consum ideal de 5.8 litri în mediul urban și de 4.6 litri în cel extraurban, însă aceste valori sunt influențate de mașinile pe care motorul este montat.
Se mai mira lumea ca-si cumpara SH-uri (in momentul de fata un Sandero DCi e mai scump decat Clio DCi si altele mici .
Consumul ce-i drept e mai mare ca la modelul 1.2 aspirat indiferent de stilul de condus.
Nu as mai lua niciodata o dacie noua, cu toate ca era sa cumpar recent modelul logan editie limitata 10 ani :)))
Am avut inainte 1.6 MPi GPL (Ph2) din fabrica si pana la 11oooo cand am vandut masina nu am avut probleme in sau afara garantiei . Ei fac masini bune , doar ca au ajuns sa fie cam scumpe pentru un low-cost . Plus ca in majoritatea timpului sunt singur in masina o sa cumpar una mai mica si mai frumoasa la aceiasi bani .
Că eu am găsit Sandero Laureate dCi 75 cu 10.300 și Clio Life dCi 75 cu 12.850.
Îmi pare rău dacă ai avut probleme cu TCe-ul, probabil ești mai ghinionist, pe loganclub n-am auzit de asemenea probleme.
Cum de exemplu se știu problemele lui 1.2 TSI.
Uita-te doar la VW si AUDI ce motorizari minunate au cu injectie directa si ce probleme au.
Unde sunt 1,4 sau 1,6 8 v ?
Motoare ce au dat clasa de fiabilitate tuturor marcilor europene.Motoare ce au rulat fara nici o reparatie 600-700.000 km in regim de taxi.
Am luat doua masini Dacia un dokker 1,6 si un logan 1,2.Motoarele respectivelor net superioare (zgomot,fiabilitate functionare) celui de 0,9 turbo.
1,6 -are 120.000 km pe gpl in doi ani,nici o problema
1,2 are 52.000 km intr-un an,nici o problema.
Nu mai vorbesc de celelalte doua logane din 2009 1,4 ce au depasit bariera celor 400.000 km pe gpl demult.
Sa vedem cat va duce motorul asta minune cu distributie variabila,pompa de ulei controlata electronic,injectie directe de inalta presiune si alte rahaturi tehnologice !