Dacia a produs la Mioveni motorul 0.9 TCe cu numărul 500.000

de Bogdan Mirică
Marti, 01.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uzina Dacia a bifat un nou record pe pletforma de la Mioveni. Constructorul român a produs 500.000 de unități ale motorului 0.9 TCe.

Pe platforma de la Mioveni, Dacia reușește să marcheze încă un record de producție, de această dată la capitolul motoare. Devenit unul dintre cele mai populare propulsoare din gama Dacia și Renault, agregatul Energy TCe de 0.9 litri și 90 de cai putere este folosit în prezent de numeroase modele ale Alianței: Logan, Logan MCV, Sandero, Sandro Stepway, Clio și Twingo.

Prin urmare și cadența producției în cadrul Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia a fost una demnă de un nou record: 500.000 de motoare Energy TCe produse la Mioveni. Aproximativ 80% din acest număr record a mers la export.

Esential 500.000 de unități ale motorului 0.9 TCe a produs Dacia la Mioveni.
„Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia.
Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an”
, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri.

Motorul 0.9 TCe, produs și la uzina Renault din Valladolid, Spania, este cu 15 kilograme mai ușor decât un agregat de putere echivalentă. El garantează un consum ideal de 5.8 litri în mediul urban și de 4.6 litri în cel extraurban, însă aceste valori sunt influențate de mașinile pe care motorul este montat.

Comentarii (11)

  • Mda ... foarte bun .... insa dupa 20000 km deja sunt la a doua schimbare de distributie (in garantie). De fiecare data , fulia de la alternator , pica imediat ce dau jos curea/lant ce dracu` e (ca unii zic intr-un fel , altii altfel). Ma deranjeaza ca daca ei ponteaza 4.5h de munca la lucrare , automat masina mea sta acolo 4.5h "in cap" chiar daca ei lucreaza la ea doar 2h . Isi iau pauza , revin , se mai plimba , se mai uita la ea . Am dat semnatura ca accept lucrarea , nu e obligat sa ma tina atatea ore - o tampenie .

    Se mai mira lumea ca-si cumpara SH-uri (in momentul de fata un Sandero DCi e mai scump decat Clio DCi si altele mici .
    19 8
  • Imi pare rau sa aud ghinionul pe care il ai. Eu, ca norocul nu am niciun fel de problema cu motorul, dupa aproximativ 13.000 km. In ceea ce priveste manopera, nu prea ai ce face, daca e normat atata stai cu masina acolo.
    7 3
  • Sunt problemele copilariei insa cunosc pe cineva pe un forum care a trecut de 100.000km si vede 5-6000rpm mereu si n-are nimic motorul.

    Consumul ce-i drept e mai mare ca la modelul 1.2 aspirat indiferent de stilul de condus.
    Nu as mai lua niciodata o dacie noua, cu toate ca era sa cumpar recent modelul logan editie limitata 10 ani :)))
    12 5
  • someone
    si cand ma gandesc ca motorasul asta a ajuns oficial si pe mana celor de la Brabus .......
    6 2
  • Am uitat sa precizez - problemele au aparut dupa 17ooo si apoi la 20000 - deci e grav - poate a avut al meu ceva probleme , dar ziceau ca au mai avut "din astea" .
    Am avut inainte 1.6 MPi GPL (Ph2) din fabrica si pana la 11oooo cand am vandut masina nu am avut probleme in sau afara garantiei . Ei fac masini bune , doar ca au ajuns sa fie cam scumpe pentru un low-cost . Plus ca in majoritatea timpului sunt singur in masina o sa cumpar una mai mica si mai frumoasa la aceiasi bani .
    9 2
  • O să te rog să ne arăți și nouă Clio ăla dCi mai ieftin decât Sandero.
    Că eu am găsit Sandero Laureate dCi 75 cu 10.300 și Clio Life dCi 75 cu 12.850.
    Îmi pare rău dacă ai avut probleme cu TCe-ul, probabil ești mai ghinionist, pe loganclub n-am auzit de asemenea probleme.
    Cum de exemplu se știu problemele lui 1.2 TSI.
    5 3
  • E din epoca trecuta motorul, mai bine sa ne anunte cand o sa aiba injectie directa
    3 5
  • @Thor, injectia directa aduce multe dezavantaje de multe ori. Nu are doar avantaje. Mai bine mai simplu ca e mai fiabil !
    Uita-te doar la VW si AUDI ce motorizari minunate au cu injectie directa si ce probleme au.
    5 0
  • Pai da...
    @Thor, de ce zici ca este de epoca trecuta, sunt inca constructori care folosesc motoare aspirate de 1.0 Litru in 3 cilindri fara injectie directa, si da, sunt motoare EU6.
    3 0
  • hazard
    la 25000 km nu am nicio problema cu 09.tce.
    2 1
  • Oare nu s-a observat ca motoarele fiabile au iesit din oferta Dacia ?
    Unde sunt 1,4 sau 1,6 8 v ?
    Motoare ce au dat clasa de fiabilitate tuturor marcilor europene.Motoare ce au rulat fara nici o reparatie 600-700.000 km in regim de taxi.
    Am luat doua masini Dacia un dokker 1,6 si un logan 1,2.Motoarele respectivelor net superioare (zgomot,fiabilitate functionare) celui de 0,9 turbo.
    1,6 -are 120.000 km pe gpl in doi ani,nici o problema
    1,2 are 52.000 km intr-un an,nici o problema.
    Nu mai vorbesc de celelalte doua logane din 2009 1,4 ce au depasit bariera celor 400.000 km pe gpl demult.
    Sa vedem cat va duce motorul asta minune cu distributie variabila,pompa de ulei controlata electronic,injectie directe de inalta presiune si alte rahaturi tehnologice !
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru