Esential
200.000 | de unităţi Duster au fost produse la Mioveni până în prezent. |
De succesul lui Duster nu se mai poate îndoi nimeni. Mai ales acum, cînd la uzina din Mioveni se sărbătoreşte deja atingerea unei cifre de producţie record. Introdus în procesul de asamblare în luna ianuarie a anului trecut, Duster a atins deja 200.000 de unităţi produse la Mioveni. Astfel, în mai puţin de doi ani, SUV-ul românesc a ajuns să reprezinte 50% din producţia Dacia.
Exemplarul cu numărul 200.000 este un Duster în echipare Laureate, cu tracţiune integrală, motor diesel 1.5 dCi de 110 cai putere şi culoare neagră. Maşina va ajunge la un client din România.
Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva din 2010, Duster a reuşit să adune o mulţime de premii la nivel european, în mai puţin de doi ani de existenţă: Maşina Anului 2011 în România şi Croaţia, SUV-ul Anului 2011 în România, Autobest 2011, Argus în Franţa şi titlul de Campion la Valoarea Reziduală 2011 în Germania.
via | Dacia
TDI vs DCI... niciunele nu le vad a fi referinte in domeniul fiabilitatii. Cu toate astea, mancatoare de ulei sau nu TDI si-au dovedit fiabilitatea in timp mai bine decat DCI. Nu zic mai multe pentru ca nu vreau sa pornesc un "razboi" al personalitatii cu fanii Renault.
On: pe timp de criza cand piata e in cadere libera faptul ca ai vanzari pe plus si te mentii sus cu vanzarile nu poate insemna decat sanatate. Felicitari Dacia si la mai mare! Astept cu interes viitorul Logan care cu siguranta va avea vanzari mai mari decat modelul actual.
scuteste-ne ca TDI-urile au injectoare si turbine cazute la greu
Ai fi crezut acum 4 ani ca o masina cu sigla Dacia costa 18000 de euro si se va vinde foarte bine? Eu sincer nu.
“Aceste noi motoare turbo pe benzina vor fi montate pe noile modele Dacia in locul celor vechi, fara turbo, sau vor fi complementare acestora in oferta comerciala din unele piete” - sursa RTR
PS: daca 1.6 16v care si-a dovedit performantele si fiabilitatea in timp, e "o mizerie de motor" , atunci 1.2 htp ce este?!
Iti spun eu...
Vw Polo cu motor dezechilibrat 1.2 htp la 10.500 euro e adevarata mizerie!! La majoritatea li s-a ovalizat chiulasa la 40.000 km si le vibreaza ca un diesel
Nu conteaza ce pareri aveam, conteaza cum ni le spunem... in ziua de azi daca nu spui "bah esti prost, eu am dreptate" nu te "impui":))
Revenind, norocul meu e ca nu am motor TDI, ca ramaneam fara bani de buzunar de cati eram nevoit sa cumper ulei. dar mai bine sa asa decat sa am probleme mai devreme cu motorul, ma refer la 150-200 000 de km in sus, ca pana acolo merg toate.
Si referitor la 1.2 65 CP. Masina mea de serviciu este o Fabia din 2007, 135000 de km. Pana acum nu s-a topit nimic prin ea. Si iti dai seama ca fiind o masina de firma nu a avut o viata tocmai usoara. Ai facut o comparatie concreta intre motorul asta si cel de pe Renault, de exemplu cuplu maxim? Spre surprinderea ta cuplu de 108 Nm pe care il scoate Renault din 1.2 75CP, VW il scoate din 1.2 60 CP. Unde mai pui ca la VW cutia e etajata mai scurt, replizele sunt ceva mai bune si consumul ceva mai mic. Sa intru in alte detalii gen confort, tinuta de drum, calitatea materialelor, ergonomie? Dar astea nu conteaza pentru ca la majoritatea li se topeste chiuloasa la 40 000 de km, nu?
Zi-mi niste argumente concrete ale Loganului fata de o Fabia cu motorul asta, ca eu in afara de faptul ca e noua, are ceva mai multe dotari (nu intru in detalii referitor la asta pentru ca evident orgoliul e mai presus de orice) si e mai incapatoare eu nu vad.
PS: s-a intrebat cineva de ce concurenta a renuntat si renunta in continuare sa ofere un rival pentru Dacia? Eu cred ca sunt incompetenti si nu se pot pune cu geniul inginereiei frantuzesti.