Dacia a oprit din nou productia pentru doua saptamani

De Robert Gherghe
Publicat Luni, 26.01.2009
Angajatii uzinei Dacia din Mioveni au fost trimisi in somaj tehnic pentru o perioada de doua saptamani.

Esential

85% din salariu vor primi angajatii Dacia cat timp vor fi in somaj tehnic.

Dacia a luat decizia ca incepand de astazi sa suspende productia pe timp de doua saptamani, ca urmare a prabusirii cererii pe piata auto romaneasca.

In aceste conditii, angajatii uzinei de la Mioveni au fost trimisi in somaj tehnic pentru doua saptamani. Muncitorii care nu vor lucra in aceasta perioada vor fi platiti cu 85% din salariu brut, conform contractului colectiv de munca.

In plus, Dacia ia in considerare oprirea productiei pentru o perioada de timp la sfarsitul lunii februarie si inceputul lui martie.

"Daca piata ramane in continuare blocata si daca cererea se va mentine la niveluri scazute vom intrerupe din nou activitatea. Deciziile se iau de la o saptamana la saptamana in functie de cate comenzi strangem", a declarat Francois Fourmont, conform Mediafax.

Via | Mediafax

Comentarii (5)

  • Ungaro_
    Foarte bine !
    Dacia rusinea industriei romanesti ar trebuie sa inchide portile definitiv ! Nimic nu este mai josnic ca o dacie,mai bine cu bicicleta decat cu o dacie impatita !!!
    0 1
  • Bogdan
    Politica proasta
    Pt "ungaro" daca esti kiar ungur cred ca porti raca/ciuda pe orice produs romanesc, dar daca esti roman si faci afirmatii din astea iti curge scuipat din gura de prost. ori te invarti in jurul varstei de 10 ani.
    Revenind la subiect.Eu cred ca politica Dacia nu este una chiar potrivita cu atat mai mult in conditiile crizei actuale.Euro a urcat de la 3,7 la 4,3 enorm comparand la pretul unei masini de la 370 milinioane lei vechi la 430 milioane...enorm 60 mil , aproximativ 1500 euro pentru versiunea de top 10.000e.In plus de asta cei de la Dacia nu fac nici o reducere de pret , prefera sa stopeze productia.. cu siguranta o politica demna de aplauze.Are un pret ce difera in jur de 1000e pana la un Hyundai Accent CRDI cu 110cp. si vorba aia hyundai e facuta in afara Romaniei ..deci implicit cu costuri mai mari , nu are salariati platiti cu 180euro ca la Dacia si totusi sunt pe profit ,,,cei de la Dacia nu ,,,materiale inferioare fata de Accent , motorizare mai slaba, salariati mai ieftini dar vor preturile de Hyundai...rusinica si la acest capitol.Ar fi inca cel putin 3 modele de comparat dar.. nu cred ca are rost sa ma repet.Deci rusine si inca o data rusine pentru acest tip de politica/pacaleala intr-un cuvant.(au ABS cadou care defapt ar trbui sa fie obligatoriu de la 1.01.2009).
    0 1
  • @Bogdan ++
    Asa este Bogdane, sunt niste...ceea ce sunt. Prefera sa-si stringa chiloteriile financiare la piept, ptr. ca altfel, creeaza precedent si-l constientizeaza pe roman de faptul ca poate prin atitudine comuna, sa faca presiuni la pret. SI cind valul asta de necazuri va trece nu pot reveni la ce a fost. Oricum astia au un profit urias raportat la pretul de productie. De asta isi pot permite sa intre in hibernare. De asta si este de ajuns cat se vinde in acest moment, ptr inca genereaza "plus".
    0 1
  • sunshine64sm
    Dovada de incapacitate
    Dovada cea mai buna de incapacitate mintala a managerilor care se ocupa de facutul masinii nationale, un adevarat simbol de inalta tehnologie si mindrie asa cum ne place noua sa ne laudam marfa, dar o jenanta si jalnica tentativa de masina pe adevaratele pietele straine, aceasta re-inchidere a uzinei este solutia preferata fata de reducerea pretului si de cautare de noi metode care sa fie tentante pentru cei care isi doresc o masina. Rigiditatea manageriale a citorva mult-pre-bine-platiti ca sa-si mai bata capul sa gindeasca si altceva, determina reducerea salariilor muncitorilor, care din pacate nu au nici o vina. Sint moi si caldute, si tare placute mai sint scaunele sub funduletul celor din conducere, de ce sa-si mai bata capul sa mai scoata solutii de marketing. Pe cind alti producatori incearca sa gaseasca diverse solutii, la noi fabrica se inchide bine-mersi. Pe cind in tarile normale, clientul este respectat, si este ascultat cu privire la parerile lui vis-a-vis fata de modelele de masini, la noi nici nu se pomeneste vreun studiu de piata ca sa imbunatateasca modelele fabricate. Si la fel cum au disparut dinozaurii, aceeasi rigiditate va duce poate si la disparitia daciei, e o regula simpla a pietei: in locul ei abia asteapta steainii sa vina cu ofertele lor. Dar cui ii pasa ?!
    0 1
  • anonim
    parere
    La toti ne este greu. Eu conduc un jeg de masina pe care incerc sa o intretin cat se poate de bine, pentru ca atata mi-am putut permite sa iau. Imi pare nespus de rau de angajatii de la Dacia, dar mie imi pare mai rau de mine si de familia mea. Nici angajatii de la Dacia nu au un salar de milionar, dar nici eu. Asa ca si eu fac ca si angajatii de la Dacia sa conduc rable pe care imi pot permite din salarul asta roman/european.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru