Dacia a deschis comenzile pentru primul model cu zero emisii al companiei în luna mai 2021. Primele exemplare au ajuns în Franța, Italia și Spania în septembrie, iar la jumătatea lunii octombrie, Spring a ajuns (cu o mică întârziere) și în România.
Acum, la nici o lună de la acel moment, Dacia anunță că a livrat deja 1.000 de exemplare Spring clienților din țara noastră. Acesta devine, așadar, cel mai vândut automobil electric din România.
Potrivit datelor furnizate de Dacia, aproximativ 33% dintre clienți sunt din București și județul Ilfov. Totodată, un număr mare de exemplare a ajuns și în Timiș, Iași, Cluj și Brașov.
În ceea ce privește preferințele acestor clienți, 95% au optat pentru sistemul de încărcare rapidă. 40% au ales albastrul, aceasta fiind culoarea preferată a celor care și-au comandat o Dacia Spring.
Până la finalul anului, Dacia a confirmat că va livra peste 3.500 de exemplare Spring în România.
via Profit.ro
Am fost placut surprins de dimensiuni, cam cat un Aygo. Se vor aglomera statiile de incarcare de-acum... e bine ca majoritatea clientilor au optat pentru incarcarea rapida.
În schimb n-are de ce să mă-ncânte că unii și-au mărit ”parcul auto” familial sau de firmă și cu una de-asta, s-o țină pe trotuare acasă și aglomereze și mai rău traficul.
Pentru că jucăriile astea de oraș stimulează fâțâitul, chiar dacă nu emit negreli de diesel fără filtru.
=> mai multe masini pe sosele, locuri de parcare mai putine, ambuteiaje mai multe, poluare mai multa.
Pentru ca de fiecare data cand fortezi lucrurile pe baze ideologice, cretinismul se intoarce impotriva celor care nu lasa piata, cererea si oferta sa evolueze natural. Toate porcariile astea se sparg in mecla cirezilor de ideologi isterici si experti. Problema e ca sufera si cei care nu pun botul la gargaunii incalziristi si alte asemenea tembelisme inventate.
La fel și inepția subvenție cu 10.000 de euro este mai mult decât un abuz.
Cred ca peste 90% din mașinile electrice sunt la capitolul hobby/gadget, adaugă km conduși la o infrastructură deja saturată și in puține cazuri înlocuiesc o mașină din familie… părerea mea!
Masinuta asta ar fi ok daca ar costa 5-7 mii de euro.
Revenind la piticania chinezească, nu cred că ne scapă de poluare, ba chiar adâncește congestia în orașe. N-am nimic împotriva ei, doar c-ar trebui să coste cam cât un Sandero de bază, și să aibă fix aceeași subvenție.
Mergi in oras majoritatea timpului? Iti cumperi Spring. Vrei sa iesi din oras de 4-5 ori pe an? Inchiriaza o masina pentru asta. Tragand linie iesi mai ieftin decat sa detii un diesel pe care il omori in oras si poluezi considerabil mai putin.
Altfel, sa spui ca o masina electrica polueaza la fel de mult ca una normala, luand in calcul tot lantul de care am amintit mai sus, este fie propaganda mincinoasa fie o opinie nedocumentata.
2. Prefer 10000€ subvenție la o mașina decât sa ajungă in buzunarele „politicienilor” (PSD,PNL,USD .... sunt toți fel!) De fapt este singura cale in care ajung niște bani la noi!
3. In București prefer sa vad o mașini mici electrice, in locul tigăilor cu care vin oamenii la munca. Chestia ca sunt sărac si d-aia mi-am luat o mașină de 3000€ nu tine, este doar lipsa de cultura si bun simt!
Lamentările voastre sunt inutile!
PS: Cunosc 2 samsari de mașini, sunt disperați ca nu mai găsesc mașini SH (cat de cat bune) in Germania. Nu ca nu ar exista, dar proprietarii nu le mai vând (deci criza de criza si acolo). Ce găsesc sunt mai rele decât au adus pana acum.
”Mergi in oras majoritatea timpului?” Atunci poate n-ai nevoie de mașină, transportul în comun ar trebui să fie soluția.
Iar t^mpenia cu închiriatul o spun cei ce n-au habar de întreținerea unei mașini, pe lângă costurile foarte mari pentru o mașină încăpătoare în perioadele în care toți pleacă, sunt inconvenientele majore în: prevederea oricărei plecări pentru rezervarea mașinii, acomodarea cu ea, lipsa accesoriilor (poate un suport de telefon, o cameră de bord, portbagaj pe capotă, suport de bicicletă, scaun de copil sau altele) și alte neplăceri.
Pentru o mașină normală costurile închirierilor de 4-5 ori pe an sunt mai mari decât întreținerea unei mașini decente plus deprecierea.
Dau sfaturi oameni care nu știu să scrie corect numele unei piese auto, dar se vor ironici.
In București si zonele adiacente nu ai un transport in comun corect.
Am un exemplu, zona Joita-A1 unde sunt kilometri pătrați de depozite, nu am văzut un transport in comun pentru câteva mii de oameni.
Erata: sa vad mașini mici electrice in loc de „sa vad o mașini mici electrice”
Este clar, ca in marile orașe mașina electrica diminuează poluarea, dar este doar zonala!
Dar la fel de clare sunt următoarele lucruri:
1. Clar avem o mare problema globala cu poluarea
2. Poluarea cu masinile termice este pe locul III in clasamentul CO2, dar este zona cea mai facila in a impune restricții
3. Natura omului dorește mai mare, mai mult. Cum vrei sa le explice oamenilor, ca după zeci de ani cand le-ai voie la „acadele” cu motoare de la 2l in sus, acum ele sunt inutile si dăunătoare! Au decis electrice, au dat drumul la propaganda, se asigura ca se face, au băgat capul in pământ si gata (ei tot in Porsche V8 sunt stai liniștit, este mașină de serviciu, asta nu se pune)!
Însă ce nu înțeleg eu este următorul lucru.
De ce Daciile astea Spring proaspăt ajunse în țară sunt deja pe OLX, cu kilometraje până în 100 ?!
De ce ți-ai mai cumpărat mașina, dacă tu nici măcar 400 de km nu ai cu ea și deja o vinzi...
Atât că ne străduim zadarnic…Cert este că ditai (e-)bolovanul (cu fundiţe legate taman de autorităţi) se rostogoleşte la vale şi nu-l poate opri nimeni…Mai degrabă ar fi un gest înţelept să te fereşti din calea lui!
PS. @Kap, piesă auto scrisă incorect…Asta e! Mafănikkk ţine morţiş să fie “chiuloasă” :)
Şi să creadă că petrolul (nu cumva şi gazele? :P) este de natură biogenă.
@xxx: de ce crezi ca le vand? pt profit, sa faca bani. toata lumea nu vezi ca numai la asta se gandeste? sa mai fure putin, ca altfel nu se simt ei bine.
@sheriff: e clar ca tu nu mergi cu transportul in comun si nu vezi avantajele. crezi ca in masina e cel mai bine, dar sa sti ca nu e asa.
Luați cu pâine că producția se va muta ușor ușor în China .....
Comandanți comandanți importanți importanți...
:)))))
Nu asta e calea. Fiecare face ce vrea cu banul lui.
Sa taxexi masina in oras, sa limitezi numarul masinilor in oras prin oferirea unor alternative viabile la masina, da!
In afara de metrou, cel putin in Bucuresti, nu ai alternative la masina. Si da, masina electrica...nu e o alternativa.
Pai vin eu la tine acum sandele si ma uit la ce ai mancat. Nț, nț, nț... complet nesanatos si nociv nu numai pentru tine ci si pentru planeta. Ia lista asta si sa nu te prind ca imbuci altceva. Ti-ar placea asta? Zi sandele.
"Sa se limiteze numarul de proprietati mobile si imobile"
Pai sandele, neomarxist mic ce esti. O sa distrugi dorinta si vointa omului de a face ceva. O sa-i nivelezi pe toti in saracie si delasare. Am experimentat asta in 45 de ani de comunism si am vazut cum se termina. Cu foame, frig, lipsuri, minciuna, furt si saracie. Si bineinteles cu unii care sunt mai egali decat altii. Asa ca tine, unii smecheri care stiu mai bine ce-i trebuie omului, ce sa cumpere, ce are el nevoie, cat de mult si ce trebuie sa detina.
Ai citit 1984?
PS am 3 case si 2 masini sandele. Crezi ca e prea mult?
In plus merg vara la mare cu avionul departe si iarna la schi cu masina (A6 allroad). Plus city breakuri pri Europa la greu ca e ieftin zborul. E ok?
Cu masina pana la munca fac 15 minute, cu transportul in comun o ora, asa ca de ce as folosi transportul in comun? Ca sa pierd 2 ore pe zi cand pot sa pierd doar 30 minute? Timpul inseamna bani, am lucruri mai bune de facut, nu am timp sa dorm in autobuz sau sa incarc troace electrice la kaufland.
Plus de asta o sa renunt la masina cand vor renunta toti parlamentarii la vile, avioane, limuzine cu motor V12 si vacante in Caraibe, toate facute pe banii astora care asteapta autobuzul in statii.
Natura a fost înaintea noastră și va fi și după noi și după flatulațiile noastre… cu multe fenomene extreme. Preluare bine-nțeles.
Uite ca samsarii aia blamati care aduc masini cu km dati inapoi din Germania, acum s-au dat pe electrice, asta evolutie:)))