Dacia a lansat în Franța cutia automată Easy-R. Costă 600 de euro și reduce consumul de carburant

de Sebastian Toma
Marti, 24.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a deschis în Franța listele de comenzi pentru modelele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stewpay echipate cu transmisia automatizată Easy-R. Modelele consumă mai puțin decât echivalentele lor cu transmisie manuală.

Dacia a demarat vânzările variantelor cu transmisie automată ale modelelor sale în Franța, cea mai mare piață a constructorului din Mioveni. Vorbim despre disponibilitatea comercială a variantelor echipate cu transmisia Easy-R ale modelelor  Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway. Vorbim despre prima transmisie automată alături de care sunt disponibile modelele Dacia către publicul larg din Europa, unitate Easy-R, care va fi introdusă și în lista de opționale din România a modelelor Dacia menționate mai sus.

La momentul lansării pe piața din Hexagon, transmisia automatizată Easy-R din gama Dacia are un cost suplimentar de 600 de euro față de varianta cu transmisie manuală. Cutia de viteze Easy-R a trecut prin 130.000 de ore de testare pe banc și 120.000 de kilometri de testare pe șosea înainte de a fi aprobată pentru producție, iar fiecare unitate în parte este inspectată la finalul asamblării înainte de a fi trimisă către mașinile care o vor folosi. Unitatea Easy-R este o cutie automată robotizată, adică are la bază o cutie de viteze manuală, dar ambreiajul și mecanismul de schimbare a treptelor sunt operate electromecanic.

Urmareste Automarket
În plus față de alte unități robotizate sau pilotate (cele două termene se referă la același principiu de funcționare) unitatea Easy-R a trecut printr-o optimizare pentru a reduce cu 25% numărul total de componente. Inginerii au apelat la această soluție din mai multe motive, de la reducerea masei unității, până la reducerea complexității și asigurării unui nivel de fiabilitate cât mai ridicat.

În primă fază, Dacia va oferi noua transmisie Easy-R doar în compania motorizărilor alimentate cu benzină, doar unitate 0.9 TCe de 90 CP fiind disponibilă în acest sens.

Propulsoarele sunt echipate cu sistem Start-Stop, respectă normele Euro 6 și sunt mai eficiente și mai ecologice decât omoloagele lor echipate cu transmisie manulă, spun cei de la Dacia. Mai mult decât atât, variantele Dacia cu transmisie automatizată Easy-R prezintă mod ECO pentru a asigura o rulare mai economică dacă șoferul dorește acest lucru. La fel ca în cazul variantelor cu transmisie manuală a modelelor Dacia, garanția pentru modelele constructorului din Mioveni oferite cu transmisia Easy-R este de trei ani sau 100.000 de kilometri.

Model și variantă Consum mixt de carburant Diferența de consum față de varianta cu transmisie manuală în litri la sută Emisii CO2/km în regim mixt
Dacia Logan MCV Laureate/Prestige TCe 90 E6 Easy-R 4.9 -0.1 110
Dacia Sandero Laureate TCe 90 E6 Easy-R 4.9 -0.2 110
Dacia Sandero Stepway Prestige TCe 90 E6 Easy-R 5.1 -0.3 114

Via Dacia

Comentarii (8)

  • S A DAT DRUMUL LA INSCRIERI? O FI IMBULZEALA MARE...
    4 17
  • Am discutat recent cu cativa posesori de folxvagan si au zis ca nu e buna dom'le...
    25 15
  • inainte de toate un drive-test si apoi o eventuala achizitie. Mie tare mi-ar surade asa ceva...
    16 3
  • Va fi o dezamagire pentru cinte se asteapata la o functionare similara cu cea a cutiilor automate moderne.
    Citez un articol:
    "Tot ce ştim deocamdată este că - acum urmează explicaţia asteriscului - Easy R este, de fapt, o transmisie manuală robotizată. Nu este chiar tehnologie de utimă oră (nu schimbă vitezele la fel de repede cum o face, să zicem, EDC-ul de la Renault), însă se operează folosind doar două pedale. "
    13 8
  • Nu stiu ce performante are, dar judecand dupa prima imagine din articol, din punct de vedere estetic arata ca naiba. Chiar trebuie sa le faca asa urate?
    11 13
  • Interesant! De cand o cutie automata conduce la un consum mai mic decat una manuala???
    1 4
  • ProfiBv
    De fapt se schimba doar timoneria. Fiind acum robotizata ar micsora timpi de schimbare a treptelor si cel mai important ar trebui sa elimine socurile si rontaitul din cutie.
    Ramane de vazut acum in practica daca se lungeste viata ambreajului sau mai bine zis , cine va ceda primul robotelul sau ambreajul ?
    Consumul e dependent tot de "talpa" soferului.
    3 0
  • Mitica Blajinul
    A condus cineva o masina echipata cu asa ceva? Si Fiat Punto dualogic(parca) are asa ceva. Eu am condus asa ceva, si voi mai conduce.Pentru ca n-am incotro.Sentimentul pe care l-am avut si il am mereu ,este Acela ca ma simt neputicios si neajutorat intr-o asa masina! Treaba voastra !
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru