Piaţa auto din Europa dă semne de revenire după primele două luni ale anului 2014. Conform ACEA, luna februarie a fost a şasea lună consecutivă în care cererea pentru automobile noi a crescut în Uniunea Europeană. În primele două luni ale anului 2014, înmatriculările de automobile noi au crescut cu 6.6%, totalizând 1.796.787 unităţi. În februarie 2013, singura piaţă care a înregistrat o scădere a fost Franţa cu -1.4%. Toate celelalate pieţe majore au contribut la o creştere pozitivă de 8% a pieţei europene. Înmatriculările de automobile noi au crescut cu 3% în Marea Britanie, 4.3% în Germania, 8.6% în Italia şi 17.8% în Spania.
Dacă privim cifrele cumulate pentru lunile ianuarie şi februarie 2014 constatăm că cele mai importante creşteri au venit în Germania cu 5.7%, 6.0% în Italia, 6.1% în Marea Britanie şi 13.1% în Spania. Franţa şi-a menţinut trendul negativ cu -0.5% pentru cele două luni cumulate.
Ţara | Ian-Feb 2014 | Ian-Feb 2013 | Procent |
Austria | 51.579 | 48.957 | +5.4 |
Belgia | 95.724 | 96.084 | -0.4 |
Bulgaria | 2.883 | 2.279 | +26.5 |
Croatia | 4.129 | 3.601 | +14.7 |
Cipru | 1.374 | 1.464 | -6.1 |
Cehia | 26.417 | 22.633 | +16.7 |
Danemarca | 31.028 | 26.993 | +14.9 |
Estonia | 3.027 | 3.066 | -1.3 |
Finlanda | 20.876 | 18.149 | +15.0 |
Franţa | 266.744 | 268.053 | -0.5 |
Germania | 413.345 | 392.773 | +5.7 |
Grecia | 10.742 | 9.649 | +11.3 |
Irlanda | 35.646 | 28.126 | +26.7 |
Italia | 236.500 | 223.067 | +6.0 |
Letonia | 1.871 | 1.549 | +20.8 |
Lituania | 2.270 | 1.779 | +27.6 |
Luxemburg | 7.538 | 7.465 | +1.0 |
Marea Britanie | 223.298 | 210.392 | +6.1 |
Olanda | 78.193 | 79.859 | -2.1 |
Polonia | 61.774 | 50.335 | +22.7 |
Portugalia | 19.801 | 14.538 | +36.2 |
România | 8.768 | 7.909 | +10.9 |
Slovacia | 10.840 | 8.772 | +23.6 |
Slovenia | 8.693 | 8.190 | +6.1 |
Spania | 122.199 | 108.047 | +13.1 |
Suedia | 40.198 | 33.581 | +19.7 |
Ungaria | 9.330 | 7.493 | +24.5 |
În România luna februarie a adus 3.650 de automobile noi înmatriculate, ceea ce a însemnat o creştere de 5.1% faţă de luna februarie a anului trecut. Cumulat în ianuarie şi februarie 2014 s-au înmatriculat în ţara noastră 8.768 de automobile noi ceea ce semnifică o creştere de 10.9% faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut.
Top 3 creşteri în Europa
Marcă | Procent | |
1 | Dacia | +36.5 |
2 | Mazda | +31.6 |
3 | Lexus | +28.5 |
Top 3 scăderi în Europa
Marcă | Procent | |
1 | Lancia/Chrysler | -12.2 |
2 | Smart | -9.4 |
3 | Jaguar | -8.8 |
Top 10 cele mai mari creşteri în primele două luni ale anului 2014
Marca | Unităţi 2014 | Unităţi 2013 | Procent | |
1 | Dacia | 54.945 | 40.257 | +36.5 |
2 | Mazda | 25.312 | 19.239 | +31.6 |
3 | Lexus | 3.359 | 2.613 | +28.5 |
4 | Suzuki | 23.864 | 19.803 | +20.5 |
5 | Mitsubishi | 10.173 | 8.548 | +19.0 |
6 | Skoda | 79.881 | 67.878 | +17.7 |
7 | Toyota | 77.979 | 67.777 | +15.1 |
8 | Seat | 42.329 | 37.789 | +12.0 |
9 | Audi | 99.312 | 89.351 | +11.1 |
10 | Jeep | 3.989 | 3.598 | +10.9 |
Via ACEA
Acum, din ceea ce se vede din tabel, si fara sa produc o inutila discutie, japonezii au trecut la ofensiva. Urmeaza sa se vada daca acest trend se va mentine pe parcursul anului si daca procentele cu 2 cifre vor deveni obisnuinta pe 2014. Pacat de Honda care a plonjat cu -7,4%.
Ce ar fi interesant e un tabel cu vanzarile pe modele si pe tari. Sunt curios de ce, de exemplu, Volkwagen e codasul codasilor in cadrul grupului VAG avand o crestere de 4,2% sau fata de concurenta externa: Peugeot (8%), Kia (+5,7%), Lancia (+6,4) sau Toyota (+15,1%)
@Auto Market....scaderea de 12,2% a bifat-o Alfa Romeo si nu Lancia/Chrysler ce are in realitate +6,4%
e bine ca suntem pe plus, chiar si acum cand inca nu a pornit programul rabla. din aprilie sper ca cifrele sa creasca in Romania. e ok ca se vinde dacia bine in europa, asta ne mentine economia. masina eu nu o laud in nici un fel. oricum, decat un sh de 10 ani mai bine un logan nou. sunt adeptul masinilor noi dar nu dacia.
Rezultatele sunt foarte bune. Oare cei din UE care cumpara modele Dacia sunt mai fraieri, iar romanii mai destepti pentru ca prefera altceva? Nu cred! Pur si simplu cumpara o masina noua la un pret aproape corect pentru ceea ce ofera! Dar, la noi, se cumpara rablele celor din vest!
sigla Renault face mult, eclipseaza tabla romaneasca pe care e montat motorul frantuzesc si alte componente straine
oricum nu mi-as lua asa ceva, dar daca as face-o in nici un caz de la dealer-ii interni, cele mai proaste si cu defecte la montaj sunt pt intern
.... nu uitati: masina pantof, iar aia de 5.000 o sa fie masina ciorap
SPER CA N-AM OFENSAT VREUN AUTOMARKET CARE ARE DACIA IN FAMILIE
sa auzim numai de problemele voastre de service!
hai sa cumparam produse made in romania!