Dacia a început livrarea primelor ambulanţe bazate pe Duster

de Sebastian Toma
Marti, 31.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a început livrările primelor autospeciale Duster ambulanţă. Acestea sunt fabricate alături de carosierul Romturingia şi vor fi livrate în Angola.

Dacia a livra primele unităţi Duster destinate serviciilor de ambulanţă. Modelele au fost convertite în specificaţia necesară serviciilor de urgenţă împreună cu societatea Romturingia din Câmpulung Muscel. Primele ambulanţe bazate pe Duster vor fi livrate în Angola, o piaţă unde SUV-ul din Mioveni este vândut sub sigla Renault. Modelul îşi păstrează capacităţile de off-road şi este destinat transportării persoanelor bolnave aflate în regiuni cu condiţii dificile de teren. Reprezentanţii mărcii româneşti au fost zgârciţi în detalii privind specificaţiile tehnice ale acestor ambulanţe, dar ştim că platforma de bază este cea de Duster şi că structura a fost supraînălţată şi alungită.

REPORTAJ: Intrus în universul Duster

Varianta ambulanţă a lui Duster este cu aproape 30 de centimetri mai lungă decât modelul standard. Modificarea a fost realizată prin extinderea consolei spate pentru a asigura spaţiul interior necesar pentru instalarea ansamblului necesar transportului unui bolnav şi a unui însoţitor la bord, plus echipamentele necesare acordării primului ajutor.

Autospeciala realizată de Renault Tehnologie Roumanie împreună cu Romturingia face parte din categoria A1 de ambulanţe şi este omologată conform normelor europene din domniu.

Poliţia îşi reînnoieşte flota. Ministerul Afacerilor Interne a cumpărat 450 de unităţi Dacia Duster 4x4

Urmareste Automarket
Colaborarea de durată între Dacia şi Romturingia a mai creat modele speciale bazate pe Duster, cum este cazul variantei Pick-up. Aceasta din urmă a fost comandată de cei de la OMV Petrom şi carosierul din Câmpulung Muscel încă lucrează pentru a modifica şi livra toate unităţile solicitate de compania din industria petrolieră.
Ambulanţele bazate pe Duster nu mai sunt o noutate pentru cei de la Renault Tehnologie Roumanie şi Romturingia, cei doi parteneri dezvoltând o ambulanţă cu şenile bazată pe SUV-ul românesc, rezultatul fiind prezentat public cu titulatura de prototip.

Via Dacia

Comentarii (17)

  • entuziasm...
    poate cineva sa-mi rspunda la urmatoarea intrebare:de ce toate masinile produse ,,by renault" care parasesc tara au sigla reno?...nu ca n-as stii raspunsul...deci e mai mult o intrbare retorica.
    8 11
  • Pai da
    La ce drumuri avem, pot sa le vanda si in Romania, nu doar in Angola! Sa faca un studiu de fezabilitate, eu zic ca au sa aiba success.
    24 1
  • si totusi, model ce se presupune a fi romanesc chiar daca tehnologia e de Renault, insa produs in Roamnia sub sigla Dacia, de ce trebuie sa isi puna Renault stema pe ea? mi se pare frustrant. Cum ar fi ca unele masini skoda care se vand in regiuni indepartate sa poarte sigla VW?? este o mare prostie, ori e model Dacia ori e Renault, ca sa intelegem si noi.
    18 7
  • Scrooge
    au lungit spatele sa incapa domnul Lazarescu :)
    18 1
  • Suleyman Cunoscatoru
    Totusi cam greu de mers un Duster 1.5dci 110cp in cel mai bun caz, cu atata echipament + echipaj.
    Vad cum marg T5-urile 2.5tdi 4motion si se misca greu.
    8 5
  • Dumitru
    @entuziasm

    Din cate stiu, Dacia exporta sub marca proprie in toate tarile europene, din Germania, Franta si Marea Britanie, pana in Grecia sau Norvegia.
    Doar pe unele piete din afara Europei se livreaza masini cu badge Renault.

    Altfel spus, e Dacia pentru nemti si francezi si e Renault pentru angolezi, spre exemplu...

    Cat despre masini vandute sub badge diferit in functie de tara, iti dau doar exemplul Vauxhall, din Marea Britanie. Adica acele masini Opel cu volanul pe partea gresita
    14 1
  • @Suleyman Cunoscatoru
    Si daca tot sunteti cunoscator, ia puneti aici pe site un raport KW/Kg, ca sa vedem de ce anume unele "tancuri" au nevoie de motoare de 2.5 litri... Cred ca stiti ca doar asa se pot compara corect 2 autovehicule....
    6 3
  • @nome

    Se întâmplă asta. În China, prima generație a Skodei Superb a fost produsă între 2005 - 2009 sub numele de VW Passat Lingyu.
    11 0
  • cineva@nome
    Este pur si simplu o decizie de marketing. Probabil in Angola Dacia nu e cunoscuta si clientii tind sa fie mai circumspecti referitoare la marci necunoscute. Asa ca produci masina cu sigla care e cunoscuta in tara respectiva si ai rezolvat problema. Daca nu ma insel undeva in America de sud se vand si sub sigla Nissan. Tot din aceleasi considerente.
    13 0
  • mishazaitev
    Si eu sunt de parere ca asemenea modele ar putea fi achizitionate si de Ministerul Sanatatii. Slava Domnului, sunt destule coclauri unde ambulantele obisnuite abia daca fac fata! Mai mult decat atat, cred ca ofera mai mult confort decat celebra ambulanta Dacia 1310 Break de la spitalul din Brasov despre care jurnalistii mai tineri habar nu aveau ca a existat vreodata si credeau ca-i vorba de un "papuc"

    @nome
    Uite, vezi tu, genul asta de masina e buna tocmai pentru ca trece mai bine prin gropile de dai tu prin ele la fiecare pas. Ca insignia se vinde si sun brandurile Buick, Vauxhall si Holden, stiai? De faptul ca Toyota Hillux s-a vandut sun brandul VW si s-a numit Taro ai auzit? De legatura dintre Opel Campo si Isuzu Faster (Campo) stii ceva? Dar ca primul SEAT a dist un Fiat 500? Ti-as mai da zeci de exemple, dar, in ceea ce te priveste, gropile sunt tare greu de evitat!
    11 0
  • Ce imi place cel mai mult este usa de pe partea stanga spate.
    3 0
  • aleics
    da, sunt bune si la noi , dar nu la preturi cu multe zerouri cum achizitioneaza de obicei ai nostrii .
    3 0
  • ...si cand se ridica hayon-ul, si e noapte, la ce mai foloseste farul acela de pe suprainaltarea pavilionilui ? Mai bine ar pune si niste lumini pe interiorul hayonului, astfel incat sa nu dea cu terga pe alaturi. A!... poate fi folosita si la pompe funebre, sau ca limo low-cost pentru nunti, dar fara suprainaltare si decapotata.
    2 0
  • nu as numi recarosarile acestea drept ambulante.

    Vad o cutie de fibra amplasata si executata la marele fix pe plafon, mici adaptari (ca placile de protectie de pe bara spate sa nu se sparga cand este lovita de rotilele targii), de echipament nici numai vorbesc (de bun simt era o amplasare "de marketing" macar a unei genti cu cele de trebuinta si un aparat de oxigen; dar de unde loc?)

    "ambulantele" astea as spune ca sunt cel mult masini de transport bolnavi

    "ambulante" perfecte pentru una dintre cele mai sarace si mai corupte tari din lume.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index#2014
    2 0
  • antonny
    nu am vem nici un pret in toata stirea
    1 0
  • nome@mishazaitev
    @mishazaitev, "enciclopedie" de masini ce esti. Spre nenorocul tau ai cam dat peste cineva mult superior tie cu vaste cunostine auto si nu numai. Daca aici nu poti fi descoperit si arunci cu mizerii ieftine nu inseamna ca nu poti fi mustart pe masura indolentei tale. Faptul ca se produc masini sub sigle si nume diferie nu ma deranja, ideea era ca si asa avem o tara vai de capul ei si in general nimic nu e bun de la romani, cand avem un bred gen Dacia prin care reusim sa fim vazuti altfel e usor frustrant sa vezi ca modele produse de romani sunt vandute ca Renalut si nu ajungem sa fim cunoscuti si in acele tari indepartate, pentru ca e mai simplu asa cum spuneau altii in cometuri sa vinzi masini cu nume "credibile" si cunoscute in loc sa faci cunoscut un nou brend. Costa foarte mult marketingul, sunt deacord, la fel cum s-ar putea sa te coste si pe tine datul "in gropile adanci ale prostiei propii" in care calci cu non salanta. Sa imi fie scuzat fata de restul exprimarea ce urmeaza pentru ca in general sunt politicos si cerebral, insa in fata tunamiului de prostie pe care il afisezi nu pot decat sa ripostez. Mi-e mila de tine ca te numeri printre idiotii frustrati care cred cu tarie ca sunt a tot cunoscatori, insa realitatea e crunta in ceea ce te priveste, asa ca asteptam sa se peteceasca "gropile" sa nu mai dai in ele spunand ca dau altii si astfel poate te lumineaza putin pentru ca te afli intr-un profund intuneric...
    1 5
  • mishazaitev
    @none

    Nu e vorba de nenoroc. Pur si simplu e normal sa fii mai usor de intalnit pentru ca faci parte din categoria alora mai multi. Cat despre "vastele tale cunostinte auto", nu dai dovada decat ca ti-au murit laudatorii si ca proverbiala legatura dintre fudulie si prostie, in ceea ce te priveste, este axiomatica!

    Problema ta nu ar trebui sa fie aceea ca masina asta se vinde sub sigla Renault ci ca in Romania nu exista un serviciu de ambulanta destinat exclusiv maternitatilor, tu, din pacte, nefiind altceva decat dovada vie a unei crude realitati. Aceea ca mama prostilor e mereu gravida!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru