Brandul Dacia a crescut semnificativ pe piața europeană în ultimii ani, astfel că importanța constructorului de la Mioveni în cadrul Alianței Renault-Nissan este din ce în ce mai mare.
Potrivit datelor compilate de compania de analiză Jato, Dacia a reușit în premieră să înregistreze mai multe înmatriculări în Europa decât Nissan, ca urmare a evoluțiilor contradictorii ale celor doi constructori.
Astfel, dacă înmatriculările Dacia au crescut cu aproape 12% la 528.000 de unități, înmatriculările Nissan au scăzut cu 13% la 494.000 de unități.
De asemenea, Jato a făcut o analiză și cu privire la cele mai importante piețe europene pentru Dacia. Deloc surprinzător, România este țara în care Dacia are cea mai mare cotă de piață, și anume peste 32%, în timp ce în Franța cota de piață a ajuns anul trecut la 6.48%.
Chiar dacă producătorul de la Mioveni înregistrează vânzări bune și în celelalte mari piețe din Europa de Vest, cele mai mari cote de piață le are în Europa Centrală.
De exemplu, Dacia are o cotă de piață de 5.88% în Ungaria, de 5.82% în Cehia și de 5.01% în Slovacia.Acest lucru este însă explicabil prin prisma faptului că Dacia este perceput ca un constructor low-cost, cu prețuri accesibile pentru mașini, iar locuitorii din țările central-europene au venit sensibil mai mici decât cei din țări precum Spania, Italia, Marea Britanie sau Germania.
For the first time in history #Dacia sold more than 500,000 cars in Europe. It was the 14th best-selling brand, and thanks to strong growth (+12%) it was able to outsell a big player like Nissan. More: https://t.co/nD2MQKVjo0 #JATOBlog #JATOStories pic.twitter.com/E5nZkaefeh
— JATO Dynamics (@JATO_Dynamics) February 6, 2019
Via Jato, ACEA
În spate este şi faptul că Nissan sunt produse preponderent în UK care este mult mai scumpă decât Franţa, Spania darămite România, Maroc Algeria.
Nissan ar trebui să mai scadă din preţ sau să vină cu echipări similare Hyundai Kia !!!
Păi scuze, mai există prostia de manetă de frână de mână manuală la Nissan iar la ultimele modele, de exemplu Kia Sportage MILD HIBRID DIESEL are BUTON de frână de mână
ca la o maşină CIVILIZATĂ din 2019 !!
Ruşine Nissan şi multor producători auto europeni care bâjbâie în ignoranţă faţă de concurenţă.
Ruşine.
Dorm în papuci producătorii europeni.
Ok, să zicem că au scos VW diesel plugin hibrid.
Dar frână de mână "automată", scaune spate pasageri încălzite, scaune pasageri spate care se pot regla, lăsa pe spate, trapă şi panoramă pasageri faţă dar şi spate şi până în spate de tot (dincolo de capul pasagerilor spate) !!!
Bravo Kia !!
Restul nu ştiu ce aşteaptă. Dacia înţeleg dar Renault? Sau hai şi Renault dar tu Nissan ??? Nimic?
Kadjar are scaune spate pasageri încălzite, scaune pasageri spate care se pot regla, lăsa pe spate, trapă şi panoramă pasageri faţă până spate de tot ?
Kadjar are bateria de 48V şi motorul electric pentru mild hibrid ?
NU şi NU !
Păi.
Ca să nu mai spun la americani unde toate suv au să se deschidă portbagajul cu mişcarea piciorului sub maşină,
mai toate au buton pe porbagaj ca să se închidă singur,
cameră spate video este obligatorie prin lege,
mai toate au şi cameră faţă
Ce draq suntem în Europa aşa înapoiaţi la preţuri aşa de mari ???