Fabrica Dacia din Mioveni va trece printr-un proces de modernizare la nivelul anumitor secții, iar robotizarea uzinei va implica un program de plecări voluntare, titrează Ziarul Financiar. Mai precis, anumite secții ale departamentului responsabil de producția elementelor de caroserie Dacia vor crește nivelul de robotizare de la 10 la 30%. Compania le va oferi angajaților între 10.000 și 100.000 de lei net dacă semnează un contract de părăsire voluntară a locului de muncă, dacă posturile lor sunt vizate de robotizare. Situația de la Dacia nu este atipică în industria auto, asemenea programe și variante similare ale lor fiind derulate în multe fabrici care au fost robotizate pentru a asigura producția de produse de calitate superioară.
În prezent, nivelul de robotizare al uzinei Dacia este de aproximativ 5% la nivelul secției de producție, anunță colegii de la ZF citând-ul pe Președintele Dacia, Nicolas Maure. În viitor, ținta este atingerea nivelului de robotizare de 20% în total pentru secțiile de producție, ceea ce va însemna eliminarea a 500-1.000 de locuri de muncă pe parcursul următorilor ani.
Automobile Dacia are în prezent aproximativ 14.000 de angajați.FEATURE: Uzina Dacia de la Mioveni în cifre
Departamentul Uzinei de Vehicule din cadrul Automobile Dacia are peste 7.000 de angajați. Aceștia sunt împărțiți între secțiile de presaj, caroserie, vopsitorie și asamblare vehicule. În timp ce anumite posturi nu sunt planificate pentru a fi vreodată înlocuite de roboți, există poziții unde este plănuită înlocuirea oamenilor cu roboți. Dacia, la fel ca orice altă companie, vizează înlocuirea posturilor unde nivelul de calitate poate să crească și să rămână constant în urma amplasării unui robot. Cornel Olendraru, directorul uzinei Vehicule din cadrul Automobile Dacia, a explicat în cadrul unui interviu acordat Ziarul Financiar despre ce posturi este vorba: ”Posturile grele generează mai multe probleme de calitate. Asta se întâmplă deoarece omul obosește și nu poate să țină un anumit ritm și trebuie controlezi mai bine procesul pentru a menține calitatea”.20 de lucruri pe care nu le știai despre... UZINA DACIA
Via ZF
Totusi, ideea este de laudat, decat sa fie dati afara mai bine le da o suma. Iar cel care va primi 100.000lei va fi cu adevarat norocos. Cu banii aia daca e o persoana isteata va putea deschide o afacere, iar competentele nu le pierde, deci va putea sa se angajeze si altundeva, sau de ce nu sa isi deschida un "mini service" pe specializarea lui si ar putea angaja si fosti colegi, sau ar putea sa presteze servicii cum exista in tarile dezvoltate.
Exista multe planuri ce se pot aplica.
Costurile ca sa deschizi o afacere de genul asta in Pitesti pot fi si cu 50% mai mici decat in Bucuresti. Iar faptul ca mai sunt si alte service-uri si ai concurenta... asa este. Dar avem zeci de marci de masini si totusi rezista toate pe piata. Important e sa fi obiectiv, sa sti cum sa pui problema, cum, cat sa cheltuiesti si sa-ti faci o imagine buna. Acesti indivizi ar putea avea avantajul ca au lucrat la Dacia si modele Dacia si Renault le cunoscu si cu ochii inchisi. Si crede-ma ca daca ar fi f priceputi, clientii nu ar trebui sa fie doar din Pitesti sau Arges. Cunosc oameni din Timisoara care merg la service-uri in Ungaria pentru ca preturile sunt bune si mecanicii sunt mai buni. Eu doar la doua service-uri merg de ani de zile si nu intamplator. Acel patron "m-a castigat" pentru ca am fost multumit mereu si este un om cu mult bun simt si respect fata de client. Si de multe ori oamenii areciaza si asta.
Uzina de la Mioveni a ramas in secolul 20 referitor la modernizare.
Masinile premium se realizeaza 90% robotizat,mai ales pe partea de caroserii si montaj.
Niciodata un om nu o sa fac doua suduri identice la doua masini diferite,pe cand un robot cu siguranta va reusi.
Daca tragi doua Dacii una langa alta si incerci sa schimbi doua aripi intre ele sau doua usi,vei constata ca nu se mai potrivesc de pe o masina pe alta "din prima" si trebuie ajustari enervante.
Daca incerci aceeasi operatiune la un model premium,vei constata ca elementele se potrivesc fara greseala pe aceleasi "urme".
Asta inseamna robotizare !
In fine, astea-s povesti, daca esti sef de echipa peste cei care monteaza consola centrala si volanul, asta nu inseamna ca esti mare inginer, specialist in mecanica auto si poti sa-ti deschizi atelier, cum bine zicea cineva mai sus.
robotii cresc eficienta, n-ai putea S-ule sa scoti o productie de serie mare decat prin linii automate/robotizate de productie
sper ca nu confunzi volumul de vanzari de la Ferrari cu VW, de ex.
altfel ar trebui sa stai dupa un Golf ani, pana sa-ti vina masina
capisci?
robotii sunt ieftini, in timp si f eficienti, si f exacti, toti lucreaza asa
la Dacia la ce salarii au, nu prea s-a pus problema, bagau si 3 schimburi, dar probabil in urma calculeleor robotii sunt mai rentabili...la Dacia din ziua de azi