Dacia s-a lansat pe piața din Marea Britanie abia în 2013, însă a avut parte de o creștere anuală progresivă, iar acum a anunțat atingerea pragului de 100.000 de unități comercializate.
Mașina aniversară este un Sandero Stepway cu motor TCe de 0.9 litri și 90 de cai putere cu nivelul de echipare Laureate care a fost achiziționată de Heather Reiss.
Aceasta a cumpărat primul ei Sandero Stepway în urmă cu trei ani, pe care acum l-a înapoiat prin programul de trade-in pentru a achiziționa unul nou, construit la uzina de la Pitești. Ea a dezvăluit că intenția inițială a fost să cumpere o mașină second-hand, însă a fost impresionată de raportul calitate-preț al modelelor Dacia.
"Inițial voiam să cumpăr o mașină second hand, dar mi-a plăcut Sandero Stepway și, după ce am aflat mai multe detalii și am testat-o, am decis că ar fi o prostie să nu cumpăr una", spune Reiss.Cu această ocazie, Dacia a făcut câteva dezvăluiri interesante despre preferințele clienților din Marea Britanie.
Astfel, 94% dintre mașini au fost vândute către persoane fizice, iar 35% dintre clienți au ales Sandero Stepway. De asemenea, cel mai solicitat nivel de echipare este Laureate. În 2016, Dacia a vândut 26.494 de mașini în Marea Britanie, în condițiile în care pe piața din România a comercializat în același an 27.597 de unități.Via Dacia
Din cate stiu, modelul Sandero Stepway nu are mai multe niveluri de echipare, modelul in sine fiind nivelul superior de echipare.
si daaa :I...raportand la numarul populatiei nu vinde foarte mult. Dar luand in considerare ïstoricul marcii si categoria de pret eu zic ca e ok. Skoda a pornit la fel, avand o primire chiar mai putin calduroasa decat a Daciei acum 4 ani.
Sandero Stepway, in Romania are doua versiuni de echipare ... Stepway (cam neinspirata denumirea, e drept) si Stepway Prestige.
In alta ordine de idei, 100 000 de masini vandute in uk este o cifra extrem de buna pentru un brand ca si Dacia! Vorbim de o piata extrem de conservatoare. Daca te uiti care au fost cele mai bine vandute masini in ultimii ani in UK, vei vedea ca in nu prea apar schimbari, cateva modele fiind mereu prezente in topurile anuale ale vanzarilor. Si vorbim de modele ale unor producatori care exista de zeci de an pe piata britanica. Ca sa-ti faci o ideea, firma mama, Renault, a vandut in 2016 in Anglia aproximativ 85 000i de masini, nici macar ei nereusind sa ating cifra ideala de 100 000 mentionata de tine. Faptul ca Dacia, brand low-cost vinde pe una din cele mai exclusiviste piete, aproximativa 25 % din cat vinde Renault, mie mi se pare absolut remarcabil.
Si chiar si asa, nu este o cifra care sa te dea pe spate, decat psihologic: 100000. Nu mi se pare o mandrie sa spui ca vinzi ca in tara. Pentru ca nu are rost sa comparam Ro cu Anglia. Stim cu totii ca in Ro puterea de cumparare a unei masini noi este mult mai mica, comparativ cu tarile din vest. Sunt vanzari ok incat sa se incurajeze dezvoltarea vanzarilor pe acea piata. Nu este nimic wow!
logica? mai putin. Dacia marjeaza pe ideea de SUV ori de carasus ieftin, Clio hatch si break....cele 2 marci nu se calca pe sireturi decat la oarece motorizari. Si ma intorc iarasi la siteul britanic: de ex la Stapeway sloganul e "SUV style' la Clio vorbim de 'Seduction never ends". Chair si fara marketing tre sa fii usor orb si cu adevarat afon si sa nu observi destinatiiile complet diferite a acestor marci.
banii...Dacia porneste cu Stepway de la 6.000, Clio din 12.000 de lire. Aceeasi bani...aceeasi 'logica"
Dacia ambalaj mai frumos? Designul e subiectiv. Ca atare eu spun ca un Clio e mai rasarit decat o Dacie. Dar pentru ca incerc sa fiu obiectiv as putea spune ca imaginea unui Clio e complet diferita fata de a unei Dacii, cu greu putand sa le gasesti radacinile comune...Dacia e o afacere Clio e life style....
Eu nu ma numar printre cei care ti-au dat voturi negative. Insa mie tocmai aceste vanzari "ok" ale unei marci originare din Europa de est, pe o piata destul de pretentioasa. o mi se pare ca reprezinta un fapt remarcabil. Ar trebui prezentat un clasament general al vanzarilor de masini in UK. Probabil ca am putea observa branduri destul de renuite cu vanzari sub Dacia.
In alta ordine de idei, nu a spus nimeni ca e ceva "wow"'! Este o stire pur si simplu. Nu am gasit in cuprinsul ei laude si osanale aduse celor de la Dacia!
Hmmm... Depinde la ce va referiti tunci cand vorbiti de Skoda.... Skoda a avut modele foarte bine primite pe piata britanica mult inainte de '89 .... Versiunea sport a lui Estelle, care in UK s-a vandut sub denumirea Rapid (dovada ca nu-i nimic nou sub soare), a fost extrem de bine primita, fiind denumita "poor man's Porsche". Si, atentie, vorbim de un brand 100% estic si nu de vreo subsidiara a unui mare producator occidental.
Cred ca doar rusii cu Niva, respectan desigur proportiile segmentului, au mai reusit o promovare atat de buna a unei masini fabricate in est pe pietele din occident.
Povestile de mai sus nu diminueaza cu nimic meritele Dacia, ci vor sa spuna tocmai ca se poate!
faceam referire la istoria recenta....de dupa anii '90. N-am sa uit mutrele facute de britanici cand vedeau sigla Skoda :) indoindu-se de calitatile si performantele marcii.