Dacia a pus pe tavă trei premiere la Paris, derulate în mai puţin de un sfert de oră: Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Noutăţile din gama Dacia au debutat în cadrul constructorului român de la Salonul Auto de la Paris, iar toate sunt disponibile pentru comandă. Cei de la Dacia au venit cu informaţii noi privind Sandero şi Logan, cum ar fi nivelul de echipamente standard şi preţul de pornire pe piaţa din Franţa. În funcţie de nivelul de echipare, Dacia introduce un sistem cruise control cu limitator de viteză, iar clienţii vor putea comanda şi senzori de parcare spate. Încă de la primul nivel de echipare, Logan, Sandero şi Sandero Stepway dispun în serie de 4 airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, faruri de zi, ABS şi AFU, precum şi ESP.
NOUL LOGAN
Noul Logan prezintă un design modern, care aminteşte de Duster şi de Lodgy, care are propria sa identitate. Logan 2 împarte partea frontală cu noul Sandero, prezentând blocuri optice cu un design similar, o grila faţă aproape identică şi un set de stopuri cu un design similar.
Interiorul noului Logan poate fi comandat în două nuanţe – negru charcoal sau bicolor. În funcţie de nivelul de echipare, modelul din Mioveni poate să prezinte ornamente cromate la interior şi alte inserţii decorative. Cei de la Dacia spun că au lucrat la senzaţia de calitate pe care ţi-o oferă Logan, declaraţia venind chiar de la Carlos Tavares, COO-ul Renault. Astfel, nivelul de zgomot perceput la interior a fost diminiuat printr-o insonorizare mai bună a compartimetului motor şi prin reducerea zgomotelor aerodinamice. Noul Logan se mândreşte cu un portbagaj care are un volum de 510 litri, prezentând cea mai bună valoare din segment.
Noua generaţie a lui Dacia Logan va fi disponibilă pentru comandă la finele anului 2012, anunţă reprezentanţii Dacia.
NOUL SANDERO
Încă de la lansare, noul Sandero vine cu patru motorizări. Două unităţi pe benzină: 1.2 16v 75 CP şi TCe 90, respectiv două diesel-uri: dCi 75 şi dCi 90. În ultima parte a anului curent, Dacia va oferi şi o versiune GPL a lui Sandero. Nivelul de echipare de bază în gama Sandero va include servodirecţie, banchetă spate fracţionabilă 60/40, airbag-uri frontale şi laterale şi pleacă de la 6.990 euro pe piaţa din România. Nivelul de echipare următor, Ambiance, aduce închidere centralizată cu telecomandă, geamuri electrice faţă, sistemul audio Dacia Plug&Radio (radio CD cu MP3, jack AUX şi USB), Bluetooth şi comenzi pe volan.
Nivelul de echipare de top, Laureate, aduce un sistem de climatizare în standard, computer de bord şi pachetul de modularitate, care constă în scaun şofer reglabil pe înălţime, volan reglabil pe înălţime şi profunzime şi centuri faţă reglabile pe înălţime.
Pentru o analiză amănunţită a noilor Dacia Logan şi Dacia Sandero, CLICK AICI.
SANDERO STEPWAY
Noul Sandero Stepway reprezintă cel de-al treilea model pe care Dacia îl prezintă în standul său de la Paris. Sandero Stepway este o versiune crossover a lui Sandero şi pleacă de la 10.800 de euro pe piaţa din România şi prezintă aceleaşi dotări ca versiunea comparabilă a lui Sandero. În raport cu Sandero, versiunea Stepway prezintă o gardă la sol mai ridicată, bare longitudinale pe plafon, un set de ornamente pentru pragurile laterale cu finisaj argintiu satinat, un set de ornamente inferioare din plastic pentru barele de protecţie, vopsite în aceeaşi nuanţă, proiectoare de ceaţă şi un set de praguri laterale.Sandero Stepway are şi jante de 16 inch din aliaj uşor în ofertă, o tapiţerie dedicată şi ornamente interioare pentru pragurile laterale. În cazul gamei Sandero Stepway, vopseaua metalizată este standard. În prezent, noul Sandero Stepway este disponibil doar în compania unui motor dCi 90, urmând să fie oferit şi propulsorul TCe 90 în următoarele luni. Nivelul de echipare Prestige al lui Sandero Stepway aduce sistemul Media Nav, climatizare cu reglare manuală, cruise control cu limitator de viteză, senzori de parcare spate şi geamuri electrice spate.
Via Dacia
Observati ca din moment ce au pierdut mult din cota de piata, la noile modele se ofera mai multe dotari standard la acelasi pret de baza din trecut. Va sa zica vechile modele veneau chele in variantele de baza, dar acum frantujii isi permit sa mai pluseze cu servodirectie si airbaguri standard. Mai vaitati-i voi pe capitalisti. Pariez ca pretul real pentru o coaja de Dacie nu ar fi mai mult de 5000 eur.