DACIA 40 | Povestea Daciei 1100

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 20.08.2008
Primul model iesit pe poarta uzinei din Pitesti este Dacia 1100, cel care a cultivat setea de automobil in Romania.

Dacia 1100 a facut furori in momentul lansarii sale pe piata, in 1968. Fiind primul autoturism creat de noua marca Dacia (ARO exista deja de ceva vreme), fanii acestuia au facut o adevarata pasiune pentru el, chiar daca, in esenta, Dacia 1100 nu era altceva decat un Renault 8, model care se ragasea deja de ceva vreme pe strazile Frantei.

Dacia 1100 si-a inceput cariera de piata in 20 august 1968, zi in care uzina dacia anunta primele modele de serie. Totusi, cu 17 zile inainte, in 3 august, presedintele Nicolae Ceausescu primea cadou un exemplar dedicat, cu placheta din platina dedicata si montata pe motorul aflat in spatele masinii. Acea masina a supravietuit timpului, actualmente fiind in posesia Autmobil Clubului Roman (ACR). Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, sustine insa, intr-un interviu acordat publictaiei Cotidfianul, ca exemplarul care a ajunsin mainile fostului sef de stat a fost cel cu numarul 75. "Riscam prea mult daruindu-i prima masina, Nu stiam cum va functiona", sustine oficialul Dacia.

Productia propriu zisa a modelului nu avea aceleasi coordonate ca astazi. Daca astazi vorbim de piese produse de furnizori autohtoni, in 1968 totul se rezuma la asamplarea si vopsirea caroseriei aduse din Franta, la montarea pieselor aduse de asemenea din afara tarii si la testarea tuturor modelelor iesite pe poarta fabricii. Normal, modificarile fata de Renault 8 erau minore, cea mai vizibila fiind reprezentata de sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) si de logotipul dacia 1100, ambele amplasate intre faruri.

La ora lansarii modelului, in Romania existau circa 3000 de masini. Dacia 1100 a ridicat apetitul romanilor pentru acest mijloc de transport, constructorul roman asambland 37.546 de exemplare intre '68 si '71. In paralel au fost produse, in serie limitata la 150 de exemplare, modelele gamei 1100S, destinate curselor si Ministerelor.


DACIA 1100 - Date tehnice

Lungime                          3990 mm
Latime                              1490 mm
Inaltime                            1410 mm
Ampatament                   2270 mm
Masa proprie                   760 kg

Cilindree                          1.108 cmc
Putere maxima               46 CP/4600 rpm

Viteza maxima                135 km/h
0-1000 m                         42 secunde
0-100 km/h                      20 de secunde

 

Frane                               pe disc, pe toate cele patru roti
Rezervor                          38 de litri

Taguri: Dacia

Comentarii (8)

  • marius
    1100S
    Niste date tehnice pentru acest model se poate ?
    2 0
  • Pe directorul Dacia il cheama Constantin Stroe, nu "Stro". Corectati repede, sa nu vada saracul om.
    0 0
  • disc
    Chiar are frane pe disc la toate cele 4 roti? Nici logan sau Sandero nu au discuri pe spate.
    3 0
  • brunetul
    DACIE romaneasca!
    DACIE MAI RABLA CA ASTA!!!!!!!!! VECHITURA DIN ANUL 1...eu nu cred ca dacia 1100 are frana pe disc si detalile astea tehnice la cea mai slaba masina...si oltcit si aro se lupta si o poate depasi...A FOST ODATA O DACIE RABLA..DAR II PLACE SA SE LAUDE...
    0 3
  • studenti
    lectie
    DA MAI DRAGI STUDENTI ..SI COPILASI..EU SUNT FERICITUL ROMAN CARE ARE DOUA EXEMPLARE BIJUTERII...UNUL 1100S CU 4 FARURI SI MOTOR GORDINI...SI 1100 DE 48 DE CAI PUTERE CU DISCURI DE FRANA FATA =SPATE..ADICA 4 PERECHI DE ETRIERI SI 4 DE DISCURI..MUTUMITI..ACUMA CA DACIA NU ARE ASA CEVA ..RAU DESTUL..ATUNCI INCA SE PUTEA..
    MAI INTREBATI-MA ..
    1 1
  • andrei
    felicitari...chiar esti fericit...in curand voi achizitiona si eu una cu 36000 km reali...abia astept sa o conduc
    1 1
  • Dacia 1100
    Pentru toti car nu cred ca dacia 1100 nu are capacitatile din datele tehnice se inseala deoarece o dacie bine ingrijita poate sa functioneze foarte bine.
    1 1
  • dacia
    Dupa mine dacia 1100 este cea mai mare realizare a marcii.
    Daca pana acum dacia nu a putut sa atinga aceleasi performante pe care le-a avut atunci cand au facut primul autoturism primele autoturisme romanesti (1300;1320:....) este cea mai mare rusine posibila. Eu ii Felicit pe toti posesorii de Dacii vechi care mai fonctioneaza.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru