DACIA 40 | Povestea Daciei 1100
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia 1100 a facut furori in momentul lansarii sale pe piata, in 1968. Fiind primul autoturism creat de noua marca Dacia (ARO exista deja de ceva vreme), fanii acestuia au facut o adevarata pasiune pentru el, chiar daca, in esenta, Dacia 1100 nu era altceva decat un Renault 8, model care se ragasea deja de ceva vreme pe strazile Frantei.
Dacia 1100 si-a inceput cariera de piata in 20 august 1968, zi in care uzina dacia anunta primele modele de serie. Totusi, cu 17 zile inainte, in 3 august, presedintele Nicolae Ceausescu primea cadou un exemplar dedicat, cu placheta din platina dedicata si montata pe motorul aflat in spatele masinii. Acea masina a supravietuit timpului, actualmente fiind in posesia Autmobil Clubului Roman (ACR). Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, sustine insa, intr-un interviu acordat publictaiei Cotidfianul, ca exemplarul care a ajunsin mainile fostului sef de stat a fost cel cu numarul 75. "Riscam prea mult daruindu-i prima masina, Nu stiam cum va functiona", sustine oficialul Dacia.
Productia propriu zisa a modelului nu avea aceleasi coordonate ca astazi. Daca astazi vorbim de piese produse de furnizori autohtoni, in 1968 totul se rezuma la asamplarea si vopsirea caroseriei aduse din Franta, la montarea pieselor aduse de asemenea din afara tarii si la testarea tuturor modelelor iesite pe poarta fabricii. Normal, modificarile fata de Renault 8 erau minore, cea mai vizibila fiind reprezentata de sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) si de logotipul dacia 1100, ambele amplasate intre faruri.
La ora lansarii modelului, in Romania existau circa 3000 de masini. Dacia 1100 a ridicat apetitul romanilor pentru acest mijloc de transport, constructorul roman asambland 37.546 de exemplare intre '68 si '71. In paralel au fost produse, in serie limitata la 150 de exemplare, modelele gamei 1100S, destinate curselor si Ministerelor.
DACIA 1100 - Date tehnice
Lungime 3990 mm
Latime 1490 mm
Inaltime 1410 mm
Ampatament 2270 mm
Masa proprie 760 kg
Cilindree 1.108 cmc
Putere maxima 46 CP/4600 rpm
Viteza maxima 135 km/h
0-1000 m 42 secunde
0-100 km/h 20 de secunde
Frane pe disc, pe toate cele patru roti
Rezervor 38 de litri
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Dacia - 40 de ani de istorie
-
Dupa reasocierea cu Renault, Dacia a lansat un nou model care a introdus trendul masinilor low-cost in industria auto. (20.08)
-
Tranzitia dintre Solenza si Logan a fost facuta simplu, printr-un clip de 15 secunde. Efectul a fost insa cel scontat. (20.08)
-
Logan Steppe Concept a facut furori la Geneva in 2006. Era normal: reprezenta a doua varianta de caroserie Logan. (20.08)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
MAI INTREBATI-MA ..
Daca pana acum dacia nu a putut sa atinga aceleasi performante pe care le-a avut atunci cand au facut primul autoturism primele autoturisme romanesti (1300;1320:....) este cea mai mare rusine posibila. Eu ii Felicit pe toti posesorii de Dacii vechi care mai fonctioneaza.