DACIA 40 | De la Nova la Solenza

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 20.08.2008
dacia Nova a deschis drumul "modern" la Dacia. Acesta a continuat cu SupeRNova si Solenza si a culminat cu Logan.

Dupa 1989, Dacia intra pe o trasa noua. Impinsa de la spate de marcile occidentale, care scoteau pe piata autoturisme din ce in ce mai moderne, Dacia lanseaza Nova, primul si - deocamdata - singurul model proiectat si produs 100% in Romania.

Nova a fost lansat in 1995, timpul de dezvoltare a acestuia fiind insa enorm. Practic, modelul a inceput sa fie dezvoltat in 1985, cei 10 ani de intarziere explicand designul depasit al modelului. Masina era o berlina cu hayon, avea cinci usi si cinci locuri iar motorul de 1.6 litri era dispus transversal. Puterea maxima a acestuia era de 72 de cai putere, performantele fiind excelente in raport cu ce scosese Dacia pana atunci: 160 km/h viteza maxima, 15.9 secunde pentru 0-100 km/h. La trei ani de la lansarea, in 1998, modelul primeste un facelift in care bordul este redesenat iar Bosch isi face aparitia ca furnizor al sistemului de injectie.

Perioada 1997 aduce un moment putin stiut de publicul larg. Dacia anunta in acest an faptul ca a semnat un contract cu Hyundai prin care constructorul roman se obliga sa produca 50.000 de unitati ale modelului Accent in fiecare an. Dacia primea in schimb 100.000 de motoare pe care le putea utiliza in dotarea modelelor proprii.

In prima jumatate a anului 1998, Hyundai renunta unilateral la intelegere invocand "nesiguranta si instabilitatea pietei din Romania".

In 1999, Renault preia fraiele Dacia iar acest lucru se vede imediat. Dacia lanseaza in 2000 modelul SupeRNova, care va fi produsa pana in 2003. SupeRNova nu este alceva decat un facelift major sau, daca vreti, o noua generatie a lui Nova, principala modificare fiind adoptarea motorului de 1.4 litri MPI si transmisiei de la Renault Clio. SupeRNova a fost primul model Dacia care beneficia de aer conditionat si jante din aluminiu, reprezentand practic trecerea la "etapa moderna". Modelul a avut un pret de top de 5800 de euro, motorul sau corespunzand normelor Euro 2.

Dacia Solenza a marcat reinnoirea ofertei Dacia si relansarea marcii in Romania si pe pietele de export si a pregatit terenul pentru lansarea viitoarelor modele prin organizarea structurilor si proceselor. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la baza modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai placut ce anunta trasaturile noii identitati de marca.

De la lansarea sa, in aprilie 2003, si pana la oprirea fabricatiei, in martie 2005, au fost comercializate in jur de 80.000 de autoturisme Solenza, din care aproape 20.000 la Export. Din noiembrie 2003 a fost imbunatatita structura de rezistenta a masinii, variantele superioare de echipare primind si airbag pentru sofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretentii moderne de siguranta pentru ocupantii acestuia. Gama Solenza a fost propusa in 2 variante de motorizare Renault : benzina - 1.4 MPI si Diesel - 1.9D si numeroase versiuni de echipare : Europa, Confort, Rapsodie, Avantage, Clima si Scala. Cu toate ca cererea era inca mare pe piata, compania Dacia a decis oprirea productiei in vara anului 2005, concentrandu-se pe dezvoltarea celui mai de succes model din istoria Dacia, Logan.

Comentarii (2)

  • anonim
    solenza vs logan
    solenza 19D e cea mai reusita masina din gama dacia pana in prezent! ianuarie 2009! are cel mai mare si cel mai puterinic motor 1,9 D top speed 195!
    1 1
  • podaru
    cine te-a mintit?
    Cine te-a mintit ma? Ai auzit de Logan Prestige varianta de 105 CP? Solenza 1.9D are 68 CP deci sigur este mai puternic prestige-ul! Si eu am tot Solenza si imi place dar este o minciuna ce ai spus!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru