DACIA 40 | Dacia si modelele sale utilitare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia s-a vrut inca de la inceput o masina populara, accesibila romanului de rand. De aceea, la scurt timp dupa demararea oficiala a productiei, constructorul roman a decis largirea gamei de modele si acoperirea unui numar cat mai larg de segmente de piata.
Dupa varianta break, in 1975 a luat nastere si un pick-up destinat micilor intreprinzatori. Botezat pe atunci 1302, Dacia pick-up a rezistat eroic pana pe data de 8 decembrie 2006, cand constructorul roman a decis sa opreasca productia si sa lase loc unui nou inlocuitor.
In tot acest timp, pick-up-ul romanesc s-a vandut atat in tara cat si peste hotare, celelalte piete cunoscand pick-up-ul sub numele de Gamma.
Dacia 1302 din 1975 era un pick-up, cu sau fara prelata, avind o sarcina de 500 kg si o suprafata a platformei de incarcare de 2.25 m. Partea mecanica era identica cu cea a modelului 1300, modificari importante fiind facute doar la suspensia spate. Pina in anul 1982 s-a fabricat un numar relativ redus de exemplare (1500 unitati), cea mai mare productie fiind exportata in Algeria.
Pe toata durata existentei sale, Dacia pick-up a fost disponibil in mai multe versiuni dintre care merita mentionate: 1304 Single Cab care oferea doar doua locuri, 1307 Double Cab care putea transporta pana la cinci pasageri si 1305 Drop-Side echipata cu obloane care permiteau incarcarea laterala.
Pick-up-ul a beneficiat de mai multe tipuri de transmisii si de motoare. Ultimele versiuni s-au folosit de serviciile unui motor diesel Renault de 1.9 litri si au oferit tractiune fata, tractiune spate si chiar 4X4.
Traditia unui pick-up in gama Dacia a fost preluata in toamna anului trecut de noul derivat al modelului Logan. Este vorba despre Logan Pick-up, un model prezentat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Bucuresti.
Ramura utilitara a autoturismelor Dacia a mai inclus si o serie de vehicule mai putin cunoscute publicului larg. Spre exemplu, putini dintre noi stiu ca in uzina de la Mioveni a luat nastere Dacia 10 cunoscuta si ca Aro 10, model vandut chiar si in Marea Britanie, sub numele de Duster. Modelul a primit numele Dacia pentru ca era bazat pe aceeasi platforma cu berlina 1310.
Un alt produs al uzinei din Mioveni a fost si o versiune a modelului Renault Estafette van, care a fost cunoscuta la noi sub numele de TV si a fost produsa in numar limitat.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Dacia - 40 de ani de istorie
-
Dupa reasocierea cu Renault, Dacia a lansat un nou model care a introdus trendul masinilor low-cost in industria auto. (20.08)
-
Tranzitia dintre Solenza si Logan a fost facuta simplu, printr-un clip de 15 secunde. Efectul a fost insa cel scontat. (20.08)
-
Logan Steppe Concept a facut furori la Geneva in 2006. Era normal: reprezenta a doua varianta de caroserie Logan. (20.08)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Gigant
Comentarii (2)