Dacia 2005 - 2010: vânzări internaţionale dublate, cota de piaţă în continuă creştere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Dacia au organizat astăzi o conferinţă de presă în cadrul căreia au prezentat rezultatele mărcii în 2010. Producătorul din Mioveni a vândut 348.723 unităţi în 2010, marcând o creştere de 12% faţă de 2009. Cota de piaţă a celor de la Dacia în România a fost de 31.7%, cu 2.8 puncte procentuale mai mult decât în 2009. Tot în România, Duster l-a surclasat pe Sandero la vânzări, dar nu a reuşit să îl detroneze pe Logan, care beneficiază de preţuri mult mai mici.
Dacia a reuşit să obţină un ritm de creştere de peste 10% pentru al şaselea an la rând, performanţă care a ajuns să dubleze volumul livrărilor în perioada 2005-2010. Flotele au început să apeleze din nou la Dacia, anul 2010 marcând un nivel record de vânzări pentru flote – aproape 4.000 de unităţi. Marile companii au fost clienţii care au cumpărat sute de unităţi Dacia, iar modelele preferate au fost Sandero 1.2 16v sau Logan. Duster a fost achiziţionat de câteva companii, dar nu în numere atât de mari ca omologii săi mai ieftini.
Anul 2010 a fost marcat în mod pozitiv de lansarea lui Duster. SUV-ul din Mioveni a devenit liderul segmentului său în ţara noastră, deşi a debutat la jumătatea anului. În România s-au vândut 4.826 unităţi Duster, în timp ce piaţa internaţională a marcat peste 100.000 de comenzi (nu toate fiind onorate încă) până în data de 31 decembrie 2010. Peste 90% din clienţii de Duster au optat pentru versiunea de top a acestui model.
Vânzările Dacia pe modele în România în 2010 |
|
Model |
Unităţi |
Sandero (inclusiv versiunea Stepway) |
3 047 |
Logan berlină |
22 791 |
Logan MCV |
3 678 |
Duster |
4 826 |
|
|
Logan VAN |
1 473 |
Logan Pick Up |
915 |
Total |
36 730 |
Top 10 destinaţii export în 2010 |
||
|
Ţara |
Unităţi |
1 |
Franţa |
110 076 |
2 |
Germania |
40 500 |
3 |
Italia |
21 930 |
4 |
Spania |
21 753 |
5 |
Turcia |
19 167 |
6 |
Algeria |
18 578 |
7 |
Belgia |
11 403 |
8 |
Austria |
6 068 |
9 |
Polonia |
6 018 |
10 |
Olanda |
5 557 |
* |
Maroc (centru de producţie Dacia) |
18 087 |
Via | Dacia
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
http://www.renault.com/SiteCollectionDocuments/Communiqu%C3%A9%20de%20presse/fr-FR/Pieces%20jointes/24265_CP_Resultats_commerciaux_monde_2010_FR_DD1BE925.pdf
Esti naiv oricum... Dacia pana acum cativa ani era cvasi-necunoscuta in occident. Sa vinzi 350.000 DE UNITATI in 2010 pe timp de criza doar cu 6-7 modele in gama, chiar e o performanta de luat in seama.
Spre comparatie, fara piata chineza de care Dacia nu beneficiaza, Skoda ar fi avut cam 600.000 de unitati vandute in 2010, dar skoda are un NUMAR DUBLU DE MODELE IN GAMA. Skoda a vandut ~170.000 unitati in China.
Concluzia e una singura: la ce capacitate de productie are, Dacia vinde excelent.