Dacia a asamblat primul său automobil în vara anului 1968. Mașina cu numărul 1.000.000 a părăsit linia de producție în 1985, iar, 13 ani mai târziu, Dacia ajungea la o nouă bornă: automobilul cu numărul 2 milioane.
În 2014, constructorul aflat sub umbrela Renault producea mașina cu numărul 5 milioane. Acum, la 56 de ani de la înființare, Dacia anunță că a produs automobilul cu numărul 10 milioane.
Mașina aniversară este un Duster SL Extreme, vopsit în culoarea gri, și a fost produs chiar la uzina de la Mioveni. Exemplarul va intra în colecția de modele istorice ale companiei.
Cu 2.600.000 de exemplare produse, Sandero este cel mai popular model Dacia. Locul secund în acest top este ocupat de 1300/1310 și derivatele (2.300.000 de unități), iar locul 3 de Duster cu 2.100.000 de exemplare produse.
În prezent, Dacia este prezentă în 44 de țări și are 5 uzine (Mioveni, Casablanca, Tanger, Oran și Shyian).
via Dacia
Ca idee aceiași "groapa" luata cu aceiași viteza dar cu Dacia 1310, nici o problema, mașina a revenit pe drum, fara sărituri, fără emoții.
Am ținut Loganul 8 luni. A fost mașina pe care am ținut o cel mai puțin în cei 25 de ani de când am carnet. După ea am luat altceva pe care am ținut o 12 ani. Deci se poate și mai bine draga Renault. .. mai draga. Poate mă aude cineva. Cine știe...