Cyril Despres a castigat Raliul Dakar 2010 la categoria moto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cyril Despres (KTM) si-a confirmat statutul de favorit la curerirea titlului la motociclete in editia 2010 a Raliului Dakar, reusind sa isi adjudece sambata cel de-al treilea titlu al carierei.
Cea de-a 14-a etapa a raliului a fost castigata de colegul sau de echipa, portughezul Ruben Faria, Despres terminand etapa la cinci minute in spatele acestuia. A fost o victorie de etapa simbolica pentru Faria, care pe tot parcursul competitiei a rulat in spatele lui Despres, avand rolul de suport in caz ca francezul intampina greutati pe traseu.
In clasamentul general, Despres a fost urmat de norvegianul Pal Ullevalseter (KTM), care a terminat la peste o ora distanta de francez. In clasamentul ultimei etape, Ullevalseter a fost al doilea, la 3 minute si 45 de secunde in spatele lui Ruben Faria. Pe ultima pozitie a podiumului in clasamentul general a terminat Francisco 'Chaleco' Lopez (Aprilia).
"Nu putem decat sa fim miscati de aceasta a treia victorie. Am stat pe aceasta motocicleta in fiecare din ultimele 15 zile si sunt epuizat, iar intreaga energie pe care o mai aveam s-a transformat la final in lacrimi", a declarat castigatorul Raliului Dakar 2010, care si-a mai primit acest titlu in 2005 si 2007, cand competitia a fost organizata in Africa.
PENALIZAREA LUI MARC COMA
Victoria finala a lui Despres nu a fost una fara peripetii, cel mai important eveniment survenit in timpul raliului fiind penalizarea de sase ore pe care principalul sau adversar, Marc Coma, a primit-o weekend-ul trecut din cauza faptului ca si-a schimbat ilegal una dintre roti.
In privinta penalizarii principalului sau adversar, Marc Coma, Despres este clar: "Cinci dintre noi am vazut noua roata a lui Coma, ce am fi dorit era sa nu incerce sa ne ia de fraieri".
O CARIERA INCREDIBILA
Acum 10 ani, Despres se afla pe buza prapastiei din punct de vedere financiar, pana si abonamentul la telefon fiindu-i taiat din cauza datoriilor. In 1998, Despres era mecanic intr-un atelier din Paris, jobul sau zilnic fiind acela de a repera motocicletele clientilor.
Francezul si-a cheltuit toti banii economisiti pentru a participa in Raliul Tunisiei, unde a terminat pe locul al 13-lea. Prima sa aparitie in Dakar a avut loc in 2000, cand a terminat al 16-lea, insa norocul sau s-a numit BMW, echipa care avea nevoie de un pilot care sa fie in acelasi timp si mecanic."Nu mai aveam niciun ban, am investit absolut tot. Venisem inapoi de la un raliu, nu mai aveam nici macar telefon, deoarece France Telecom imi taiase linia din cauza neplatii abonamentului. Cei de la BMW m-au sunat pe telefonul unui amic. A fost vorba de un contract foarte redus ca valoare, insa am imbratisat sansa care mi s-a oferit", spune Despres, care in 24 ianuarie implineste 36 de ani.
SECRETELE DAKARULUI
Pilotul francez, care acum locuieste in Andorra, sustine ca niciodata nu stii ce se poate intampla in Dakar, astfel ca esti nevoiit sa stai cu ochii in patru in fiecare secunda din cele doua saptamani de concurs. "Viteza nu este principalul lucru de care ai nevoie in Dakar", spune Despres, care in 2009 a pierdut titlul in chiar prima etapa, cand o problema legata de pneuri l-a intarziat cu 40 de minute.
"In principiu, in Dakar trebuie sa iti faci o lista cu lucrurile pe care NU ai voie sa le faci. Cum sa eviti sa pierzi 15 minute din cauza unor probleme de navigatie, cum sa eviti penalizarile din cauza vitezei prea mari. Trebuie sa fii foarte vigilent cand analizezi roadbook-ul. In plus, trebuie sa te trezesti tot timpul foarte devreme, sa mananci cat ai nevoie atunci cand ai nevoie si sa ai un medic tot timpul la dispozitie.
Sunt atat de multe detalii pe care trebuie sa le rezolvi incat, puse cap la cap, au grosimea unei carti. Daca le rezolv pe toate cand urc pe motocicleta, ce ramane de facut e foarte usor", spicuieste pilotul francez din experienta sa ca pilot in Dakar.Conform francezului, principala reusita a carierei sale nu este una care sa fie cuantificata astazi: "Castigarea celei mai dificile curse de rally-raid din lume imi va aduce recunostinta tuturor in viitor, numele meu urmand sa faca parte din cartea de aur a intrecerii", sustine Despres.
CLASAMENT FINAL DAKAR 2010 - CATEGORIA MOTO
1. Cyril Despres (FRA/KTM) 51h 10min 37sec
2. Pal Ullevalseter (NOR/KTM) 1h 02min 52sec,
3. Francisco Lopez (CHI/Aprilia) 1h 09:48,
4. Helder Rodrigues (POR/Yamaha) 1h 19:33,
5. David Fretigne (FRA/Yamaha) 1h 55:56,
6. Alain Duclos (FRA/KTM) 1h 58:35,
7. Jonah Street (SUA/KTM) 2h 49:43,
8. Jakub Przygonski (POL/KTM) 3h 15:59,
9. Olivier Pain (FRA/Yamaha) 3h 28:20,
10. Juan Pedrero Garcia (SPA/KTM) 4h 36:20.
15. Marc Coma (SPA/KTM) 6h 32:46.
PS. Se stiu deja rezultatele finale ;) poate mai este timp de o stire si despre ei :P
nici macar nu aminteau de el la stirile de seara.Noroc cu Eurosport.... Mai ales ca sunt si romani acolo de ceva ani incoace.
Jenant ! Bine ca-i arata pe toti fotbalistii unde au baut ca porcii de Revelion !