Cyan Racing lansează o versiune modernă a celebrului Volvo P1800: motor turbo de 2.0 litri cu 420 CP și transmisie manuală cu cinci trepte

de Cornel Șocariciu
Joi, 03.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cyan Racing a publicat primele imagini și detalii referitoare la Volvo P1800 Cyan. Modelul are la bază un exemplar P1800 din 1964 și este echipat cu un motor turbo de 2.0 litri cu 420 CP.

Echipa suedeză Cyan Racing a pregătit o surpriză fanilor companiei Volvo: lansarea unei versiuni moderne a celebrului Volvo P1800.

Modelul va fi comercializat sub denumirea Volvo P1800 Cyan și ar urma să fie disponibil într-un număr limitat de unități. La baza primului exemplar se află un P1800 fabricat în 1964, iar divizia de motorsport din cadrul grupului Geely a pregătit o caroserie cu elemente noi fabricate din fibră de carbon.

Sub capota lui Volvo P1800 Cyan se află un motor turbo de 2.0 litri folosit în trecut de Cyan Racing pe modelul de competiții Volvo S60 TC1. Propulsorul dezvoltă 420 de cai putere și 455 Nm, iar turația maximă a acestuia este de 7.700 rpm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie manuală cu cinci rapoarte într-o configurație "dog leg".

Totodată, Cyan Racing introduce o punte spate independentă cu amortizoare adaptive, un diferențial cu alunecare limitată și discuri de frână cu diametrul de 362 de mm pe puntea față, respectiv 330 de mm pe puntea spate.

Masa totală a lui Volvo P1800 Cyan este de 990 de kilograme, iar resursele sunt gestionate exclusiv de roțile de pe puntea spate fără să existe sisteme electronice precum ABS sau ESP.

Echipa suedeză a ales și un set de jante de 18 inch și anvelope Pirelli P Zero.

Comentarii (5)

  • Wow,superba masina.Nu credeam ca mai vad o masina atat de old school in vremurile cand marimea bateriei,numarul de leduri si a ecranelor conteaza cel mai mult.
    14 2
  • Da, P1800 ar fi ajuns *collector* și dacă n-ar fi fost admirat în serialul *The Saint* (1962-69), unde Roger Moore își aranja impasibil cravata după ce îi cotonogea pe bad boys.
    Iar cei doar 100 CP îi ajungeau să-i fugărească până-n pânzele albe.
    Și mai originală a fost însă versiunea finală SE *shooting brake* (125 CP) botezată de nemți în anii 70 Schneewittchensarg.

    Interesantă-n orice caz nu doar puterea restomod-ului Cyan, ci mai ales masa proprie de 990 kg.
    Aș fi curios doar cât costă halatu. :-)
    18 0
  • P.S. Nu mulți știu că un P1800S al americanului Irv Gordon deține încă recordul Guiness Book pentru cel mai mare kilometraj parcurs de un vehicul non-comercial al aceluiași proprietar.

    Mai exact, în 2018 (anul morții lui Irv) mașina avea 3,2 milioane mile rulate -- adică 5,1 milioane km. !!!
    O, tempora...
    14 0
  • @ kirotractor: pretul anuntat e de 500.000 USD.
    8 0
  • @Vali: Mulțam pentru informația pe care n-am avut timp s-o caut dar nici chef / motivație, după ce mi-am epuizat bugetul auto fabulos de aproape 4.000 € pe ultima mașină. :-)
    Fibra de carbon + manopera artizanală or fi scumpe, dar îmi imaginam un preț de cca. 200.000.
    Prețul cerut de Cyan e deci mai umflat decât credeam, însă segmentul restomod-urilor custom-made e unul în care clienții sunt dispuși să dea oricât pe capriciile lor.

    În altă ordine de idei, aș fi vrut să văd imagini și cu interiorul, și cu motorul.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru