Echipa suedeză Cyan Racing a pregătit o surpriză fanilor companiei Volvo: lansarea unei versiuni moderne a celebrului Volvo P1800.
Modelul va fi comercializat sub denumirea Volvo P1800 Cyan și ar urma să fie disponibil într-un număr limitat de unități. La baza primului exemplar se află un P1800 fabricat în 1964, iar divizia de motorsport din cadrul grupului Geely a pregătit o caroserie cu elemente noi fabricate din fibră de carbon.
Sub capota lui Volvo P1800 Cyan se află un motor turbo de 2.0 litri folosit în trecut de Cyan Racing pe modelul de competiții Volvo S60 TC1. Propulsorul dezvoltă 420 de cai putere și 455 Nm, iar turația maximă a acestuia este de 7.700 rpm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie manuală cu cinci rapoarte într-o configurație "dog leg".
Totodată, Cyan Racing introduce o punte spate independentă cu amortizoare adaptive, un diferențial cu alunecare limitată și discuri de frână cu diametrul de 362 de mm pe puntea față, respectiv 330 de mm pe puntea spate.
Masa totală a lui Volvo P1800 Cyan este de 990 de kilograme, iar resursele sunt gestionate exclusiv de roțile de pe puntea spate fără să existe sisteme electronice precum ABS sau ESP.Echipa suedeză a ales și un set de jante de 18 inch și anvelope Pirelli P Zero.
Iar cei doar 100 CP îi ajungeau să-i fugărească până-n pânzele albe.
Și mai originală a fost însă versiunea finală SE *shooting brake* (125 CP) botezată de nemți în anii 70 Schneewittchensarg.
Interesantă-n orice caz nu doar puterea restomod-ului Cyan, ci mai ales masa proprie de 990 kg.
Aș fi curios doar cât costă halatu. :-)
Mai exact, în 2018 (anul morții lui Irv) mașina avea 3,2 milioane mile rulate -- adică 5,1 milioane km. !!!
O, tempora...
Fibra de carbon + manopera artizanală or fi scumpe, dar îmi imaginam un preț de cca. 200.000.
Prețul cerut de Cyan e deci mai umflat decât credeam, însă segmentul restomod-urilor custom-made e unul în care clienții sunt dispuși să dea oricât pe capriciile lor.
În altă ordine de idei, aș fi vrut să văd imagini și cu interiorul, și cu motorul.