Cutremurul japonez a scăzut numărul nuanţelor de caroserie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cutremurul care a afectat Japonia nu are efecte doar asupra pieselor şi subansamblelor produse de furnizorii japonezi ai mărcilor auto din întreaga lume, ci şi asupra unui aspect aparent mai puţin important, dar foarte bine văzut de clienţi în momentul cumpărării unei maşini: culoarea exterioară a caroseriei.
Astfel, clienţii care îşi doresc nuanţe precum Blu Maserati pe Fiat Bravo, Misano Red pe Audi RS3 sau Gri metalizat pe Peugeot 508 ar putea fi invitaţi să-şi aleagă alte culori după ce compania Merck a închis activitatea fabricii din Onahama, singura din lume în care era produs Xirallic, un pigment care îi acordă vopselei efectul metalizat.
Dacă mulţi dintre producătorii auto s-au reorientat, căutând alternative asemănătoare, unii constructori au rămas cu ochii în soare după ce Xirallic a devenit un compus mai scump la vedere decât platina. Astfel, Audi acuza "pierderea" temporară a nu mai puţin de 11 nuanţe din paleta proprie, cele mai notabile fiind Misano Red şi Daytona Grey de pe RS3, adică cele mai căutate culori ale modelului care de-abia şi-a început cariera de piaţă. Un alt constructor afectat este Daihatsu, 15% dintre exemplarele Terios şi Sirion vândute de compania japoneză fiind acum în pană de culoare.
Printre celelalte mari nume afectate de pana de Xirallic se numără Chrysler, BMW, Ford, GM, Toyota şi Grupul Volkswagen.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
Comentarii (3)