Cutremurul japonez a scăzut numărul nuanţelor de caroserie
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cutremurul care a afectat Japonia nu are efecte doar asupra pieselor şi subansamblelor produse de furnizorii japonezi ai mărcilor auto din întreaga lume, ci şi asupra unui aspect aparent mai puţin important, dar foarte bine văzut de clienţi în momentul cumpărării unei maşini: culoarea exterioară a caroseriei.
Astfel, clienţii care îşi doresc nuanţe precum Blu Maserati pe Fiat Bravo, Misano Red pe Audi RS3 sau Gri metalizat pe Peugeot 508 ar putea fi invitaţi să-şi aleagă alte culori după ce compania Merck a închis activitatea fabricii din Onahama, singura din lume în care era produs Xirallic, un pigment care îi acordă vopselei efectul metalizat.
Dacă mulţi dintre producătorii auto s-au reorientat, căutând alternative asemănătoare, unii constructori au rămas cu ochii în soare după ce Xirallic a devenit un compus mai scump la vedere decât platina. Astfel, Audi acuza "pierderea" temporară a nu mai puţin de 11 nuanţe din paleta proprie, cele mai notabile fiind Misano Red şi Daytona Grey de pe RS3, adică cele mai căutate culori ale modelului care de-abia şi-a început cariera de piaţă. Un alt constructor afectat este Daihatsu, 15% dintre exemplarele Terios şi Sirion vândute de compania japoneză fiind acum în pană de culoare.
Printre celelalte mari nume afectate de pana de Xirallic se numără Chrysler, BMW, Ford, GM, Toyota şi Grupul Volkswagen.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
Comentarii (3)