Cutremurul din Japonia şi efectele sale asupra producţiei auto mondiale

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 16.03.2011
Constructorii niponi nu au fost singurii afectaţi de seismul de vineri. Numeroşi producători de automobile din lume vor avea probleme în scurtă vreme deoarece producătorii de microcipuri şi baterii de dimensiuni mici nu mai pot furniza componente auto.

În urma evenimentelor tragice care au avut loc vineri, 11 martie, în Japonia, numeroşi producători de automobile şi electronice au fost lăsaţi fără componente electronice specializate. Repspectivele componente sunt fabricate în Japonia, iar zona afectată de cutremur avea peste 100 de furnizori de componente de acest gen. Pe lângă producătorii japonezi, a căror capacitate de producţie a fost afectată încă de vineri, constructorii europeni şi americani au suferit şi ei de pe urma evenimentelor care au avut loc în Japonia.

Principala problemă este imposibilitatea contactării furnizorilor respectivi. Cei de la BMW, divizia de camioane a celor de la Volvo şi corporaţia ON Semiconductor au declarat că este prea devreme să spună dacă vor fi afectaţi sau nu de seismul din Japonia, iar motivul principal este lipsa de informaţii de la furnizori şi de la companiile care le furnizează acestora materie primă.

Honda încearcă să ia legătura cu furnizorii săi, cel puţin 113 dintre aceştia fiind localizaţi în zona afectată de tsunami şi cutremurul de dinanintea acestuia. Cei de la Honda nu au reuşit să ia legătura cu peste 40 de furnizori din zona respectivă, semn că fabricile lor sunt fie închise temporar, fie distruse de tsunami.

Nissan a anunţat recent printr-o declaraţie a lui Carlos Ghosn că producţia ar putea fi repornită în următoarele două sau trei zile, dar constructorul nipon nu va putea să continue la o cadenţă prea mare din cauza reţelei de furnizori care a fost distrusă.

Ford nu poate să mai producă hibrizi pentru piaţa din Statele Unite ale Americii din cauza lipsei de acumulatori. Respectivii acumulatori sunt fabricaţi în Japonia de cei de la Sanyo, iar aceştia încearcă să evalueze situaţia pentru a vedea când poate să reînceapă producţia.

Constructorii de mai sus nu sunt singurii afectaţi, Japonia fabricând 14% din componentele utilizate de automobilele noi fabricate în Statele Unite ale Americii.

Taiwanezii şi coreenii care produc microcipuri au anunţat că s-ar putea să aibă probleme cu producţia în curând, deoarece japonezii furnizează peste 80% din producţia mondială de wafer-uri de silicon. Problemele principale ale furnizorilor de componente din Japonia se leagă atât de infrastructura avariată grav, cât şi de faptul că sunt probleme cu furnizarea energiei electrice.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (4)

  • crysti09
    Si uite asa va creste cota de piata a automobilelor europene. Ca sa fiu sarcastic pot spune ca va creste vanzarea Daciei.
    4 9
  • crysti09
    esti cam dus.....
    1 2
  • pai nu cred,principala problema a celor de la toyota(nr 1 )nu e productia ci vinzarile
    2 2
  • Devorattor
    prea multa globalizare strica!
    Industria auto a devenit prea mult globalizata si asta nu e bine. Industria japoneza deja detine monopolul pe anumite piese auto asa ca...ganditi-va ce ar putea sa se intample. Ma asteptam ca o companie respectabila asa cum este Volvo sa-si produca totul in ograda proprie si sa nu astepte de la japonezi sau din alte tari.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru