Curtea de Justiţie de la Luxemburg: "Taxa de poluare din România este ilegală"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Divergenţele iscate de introducerea unei taxe de poluare pentru maşinile second-hand importate în România par să se reaprindă.
Curtea de Justiţie a Comunităţii Europene de la Luxemburg (CEJ) a dat astăzi publicităţii un comunicat oficial în care condamnă decizia statului de a taxa vehiculele second-hand introduse în România: "Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege (prin care s-a introdus taxa de poluare la prima înmatriculare) are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre".
Mai mult decât atât, CEJ susţine că legislaţia europeană interzice statelor membre să ia măsuri de taxare în exces a unor produse provenind din alte state, în favoarea celor de provenienţă autohtonă. Poziţia CEJ devine publică, după ce Tribunalul Sibiu a solicitat un punct de vedere oficial în cazul unui român care a trimis Statul în judecată pentru perceperea unei taxe de poluare mai mare decât valorea maşinii cumpărate.
În acelaşi comunicat CEJ se arată: "Curtea apreciază că legislaţia românească în această materie are ca efect faptul că vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabilă, sunt taxate cu până la 30 la sută din valoarea lor - chiar dacă este aplicată o reducere însemnată la taxă ca urmare a scăderii valorii acestora - în timp ce maşinile similare oferite pe piaţa auto second-hand internă (din România) nu sunt supuse acestei taxe.
În atare condiţii, legislaţia are ca efect descurajarea importului şi înscrierii în circulaţie în România a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre".Deşi Uniunea Europeană nu interzice statelor membre introducerea unor taxe proprii, legislaţia europeană obligă fiecare ţară să dezvolte un sistem de taxe care să nu favorizeze vânzările auto second-hand locale, în defavoarea importului de maşini similare din Europa.
via | mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
parerea mea ... se va sterge la cur cu ea
sansele spre o taxa mai mica sunt de 0%
Cumva totul devine explicabil cand te gandesti cati campioni mancatori de seminte stau pe margine si comenteaza la cat de stupizi, grasi, spalati pe creier, etc sunt altii. Vedem foarte bine si foarte clar defectele altora, dar problema din spatele ochiului propriu desi enorma, e prea aproape sa fie depistata! Am invatat sa traim cu ea si nu ne mai deranjeaza.
2.legislaţia europeană obligă fiecare ţară să dezvolte un sistem de taxe care să nu favorizeze vânzările auto second-hand locale
cel mai probabil se va mentina taxa de prima inmatriculare (cu care sunt 100% de acord) si vor creste (taxele pentru vanzarile SH interne) asta pentru a putea pune pe acelasi palier (de taxare) importurile de cazaturi cu tranzactiile interne.
Impozitati fratilor masinile tot mai mult pe masura ce acestea inainteaza in varsta,de ex o masina cu motor Euro 6 si capacitate de 1,6 sa aiba un impozit anual de 5 Euro,insa o masina non-euro de 30 de ani(Dacie,Skoda,Trabant,Lada),sa aiba un impozit de 2000 Euro,pt ca de multe ori aceste masini sunt pericole pt circulatie,ca si afumatotori pe roti.
In cazul masinilor scumpe la fel,o masina cu motor de 5L dar Euro 5 de ex sa aiba un impozit de 300 Euro in primul an,in schimb o balena sau vrea americanca daia obosita veche de 20 de ani si doar Euro 1-2 sa fie taxata cu 10 mii de euro,pt cele non Euro chiar mai mult.
In felul acesta incurajezi permanent achizitia de masini noi,descurajezi patrunderea in tara a cazaturilor vestice ca si eliminarea pe cale naturala a cazaturilor mioritice.
daca nu sti iti reamintesc k salarile oameniilor au scazut,cheltuielile sunt mult peste puterea financiara a peste 70% din populatie.....
din 6-7 milioane de lei(vechi)alti trebe sa plateasca si chirie si intretinere si sa manance si sa mai cumpere la copi caiete si creioane......
toata lumea ar vrea sa avem pe strazi masini cat mai noi fie ele si Dacia insa cu asa salari nu se poate.........
si pentru masinile SH vandute din Romania,asta pentru a "armoniza "cele doua legislatii.De acord cu Victor,taxarea tuturor masinilor in
functie de poluare.
In mod declarat firmele care vand masini noi isi puneau speranta in aceasta taxa si au sustinut-o cu mult lobby tocmai in scop protectionist.
Probabil se vor urca taxele la vanzarile de masini SH chiar inmatriculate sau se va introduce impozit pe vechimea masinii.
Daca se tot lauda ca vor protectia mediului, atunci sa puna un pret pe fiecare gram de emisii si fiecare sa plateasca functie de ce masina are. Cine vrea V6 sau V8 sa plateasca emisii de 200-300 g/km si cetatenii normali care vor o masina de 1,6 care emite vreo 130 g sa plateasca la acest nivel.
Aste e un caz in care avem noroc de o autoritate deasupra statului roman. In alte situatii e ghinion.
Asta e UE. Am vrut in "marea familie europeana"...
--- IMPOZIT PE EXISTENTA ---
2000Euro pe an de persoana ... altfel explulzare ...
... macar am avea un motiv in plus ca sa plecam :)
Pt masinile vechi nu se mai percepe aproape deloc taxa, ajungi ca la un golf din 95 sa platesti maxim 500€ taxa.
Care este logica?
Masinile noi noute chiar daca polueaza mai putin vor polua minim 20 de ani , in timp ce un sh de 15 ani, o mai duce maxim 5-7 ani.
Degeaba se plang romanii, taxa asta este pt binele nostru, daca nu ar fi, si-ar lua toti gigeii masini ieftine din germania.
O sa mergi bara la bara si noaptea la 2:00AM la cate masini vor fi.
In curand o sa puna taxa pe AERUL RESPIRAT.
PS- Daca dai statul in judecata si ai toate actele la dosar, vei castiga, mai ales acum cu aceasta decizie, iar banii vor fi inapoiati cu dobanda.
Retardatii astia ne duc cu sute de ani in urma tarilor civilizate!!!
Dupa parerea mea masinile mai vechi de 20 de ani nu ar trebui sa aiba drept de circulatie (fara exceptii, ca la noi legile sunt defectuase tocmai datorita exceptiilor fara numar), mai ales avand in vedere cate defecte au si cum trec ele de ITP - sunt adevarate pericole publice (directie proasta, frane proaste).
Eu fac ITP-ul la toate masinile din firma cand le vine vremea, asta de vreo 10 ani incoace, deci am facut vreo cateva.
M-au respins o singura data pentru noxe la o masina cu catalizatorul spart. Si spaga nu am dat niciodata.
Stiu ca e un caz special, masinile inghit destul de multi bani pentru intretinere, dar daca nu esti in stare sau nu iti permiti sa ai o masina in stare tehnica buna, de ce ti-o mai cumperi?
Si in plus, ce legatura are ITP-ul cu taxa de inmatriculare?
ON: Desi nu e sanatos sa fim pesimisti, foarte probabil se vor micsora putin taxele la prima inmatriculare, si foarte probabil vom plati taxa de fiecare data cand masina isi schimba proprietarul, fie ca era sau nu inmatriculata.
Statu' roman TRAIESTE din IMPOZITE. Taxele ar trebui sa fie la inmatriculare calculate in functie de cilindree si cat polueaza. Sunt masini euro2 care polueaza mai putin decat euro 3, la aceeasi cilindree.Trist, dar adevarat.NU mi se pare normal acest lucru. NU se poate interzice unui cetatean sa isi foloseasca masina veche de 20 de ani, ar fi incalcate drepturile omului. Impozitul la masina se plateste in functie de cilindree. NU se poate compara un mercedes cu o dacie, nici la poluare, nici la nimica. In Romanica noastra, s-a distrus tot ce a fost creat in a aduce profit!!!!!! Ceausescu a luat tara cu datorii si a predat-o fara, din pacate nu a fost bun din alte cauze, dar sistemul economic care l-a dus a adus oarecum romanica pe picioare. Acum la noi, daca vrei sa investesti in ceva, iti spun ca iti dau bani, dar proiectul ca sa primesti banii te costa jumatate din suma, iar daca nu ai bani sa faci investitia, nu primesti nici banii, deci ii o bataie de joc. Boc este un instrument al celor din spate, pe el cade tot, de aia a spus ca taxa auto era ilegala si acuma nu mai e.
Ce folos mai are sa facem tam tam ?? ori dam cu ei jos ori ba, ar trebui sa avem legi ca si cele ale elvetenilor. Un stat MIC, in care nu este criza, pentru ca tin la populatie. Daca faci o lucrare acolo, trebuie sa ii asiguri salarul minim de acolo, cazare, masa, si norme de protectia muncii care sunt acolo. La noi nu le pasa, numa cum sa fure :-"
Si muuuulti prosti au pus botul .... si au votat pe tovarasu' basenescu ca o sa-i scape de taxa miseleasca
Deh... romani ... la ce poti sa te astepti ...
As stimula cumpararea de hybrizi si as penaliza cumpararea de bolizi si suv-uri.
Dar luati-o mot-a-mot-arunca-ti o geana pe geam si o sa vedeti ca e plin de masini, mai nou nici trotuare nu mai sunt...toate sunt parcari-si voua va arde de taxe de inmatriculare.
Nu te mai vezi de toate rablele europenilor trecute de 20 de ani care scot un fum:O:O:O
Si nu intodeauna cei ce isi cumpara masini sh nu au bani de masini noi,problema este ca desii romanasul nostru abea are bani de un Chevrolet Spark sau de un Logan chel se ambitioneaza sa isi cumpere Audi A6..sau Mercedes S,zis si facut se duc in Anglia,isi iau o bengoasa dasta si o inmatriculeaza in BG..nu conteaza ca masina aia nu mai are placute de frana valabile,cauciucurile sunt slick,directia trage in doate directiile ba mai si scartiaie,fumega ca toti dracii lista poate continua,da rumanasu e smecher..are masina de bazat.
Poi bre tu ca stat daca il impozitezi de il mamanca toti drcacii pe b...l ala care face asa ceva este un lucru bun pt toata lumea,inclusiv pt ala care face asta,daca nu ai bani de masina nemteasca sau de Infinitii nu iti lua,i-ati taica Logan,asta i viata,munceste pana o sa iti permiti un Mertan in stare bune,de maxim cativa ani.
De aceea spun ca indiferent ca este masina euro2 sau euro5 polueaza la fel din punct de vedere al noxelor.
Cred ca va amintiti principiul lui Antoine-Laurent Lavoisier:” În natură nimic nu se pierde, nimic nu se câştigă, totul se transformă”
Toate taxele care se instituie reprezinta interesul unuia sau altuia. Amintiti-va ca domnul Tariceanu car a introdus taxa era presedintele asociatiei Importatorilor de automobile din Romania si reprezentant unic al firmei Citroen. Cred ca ati prins ideea