Avocatul Gheorghe Piperea a reuşit să dărâme procedura de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar prin contestarea legalităii unor hotărâri de Consiliu Local.
Aceste hotărâri vizau înlocuirea agentului de poliţie rutieră la constatarea şi asistarea ridicării autovehiculelor parcate necorespunzător, aşa cum era specificat în Codul Rutier, cu agentul de poliţie comunitară. Decizia respectivă elimina emiterea unui proces verbal de contravenţie, fiind emisă doar o dispoziţie de ridicare, care nu mai putea fi contestată în instanţă, deoarece contravenţia era înlocuită cu o taxă de returnare a vehicului. După cum a explicat şi avocatul Piperea, un act normativ cum este Codul Rutier nu poate fi modificat decât prin lege sau prin ordonanţă, deci decizia consiliilor locale care au solicitat înlocuirea agentuluiu de la Poliţia Rutieră cu agentul de la Poliţia Comunitară este ilegală. Celelalte patru sectoare ale Capitalei vor primi o decizie finală în viitorul apropiat, deoarece există deja dosare pe rol la Tribunalul Bucureşti privind această problemă. Decizia Curţii de Apel Bucureşti poate funcţiona ca un precedent şi în alte cazuri, deparece practica aplicată de consiliile locale ale celor două sectoare a fost implementată şi în alte oraşe din ţară.Via Capital | Digi24 | Sursă foto
P.S. Eu parchez regulamentar, doar unde este voie si platesc parcare!!!!
Mie mi-au ridcat masina din fata blocului! Pretext: Distanta dintre coltul intersectiei si locul unde a fost parcata masina a fost mai mica de 20m, nu am blocat strada si totusi au ridicat-o! M-a costat 720Lei sa o recapat + amenda! Pentru ce 720lei?Firmele astea fac afaceri cu primariile pe banii mei!
Multe multumiri avocatului Piperea!
Eu spun ca ar trebui sa mai treci intai pe la scoala de soferi. Daca tu crezi ca ai dreptate, contesta toata treaba in instanta. Parerea mea e ca ar trebui sa nu mai comentezi cat timp legea spune ca nu ai voie sa parchezi cu 50m inainte de intersectie (50 nu 20).
Pai tu la mai putin de 20m, erai cel mai probabil langa trecerea de pietoni. Daca murea vreun copil care tasnea de dupa masina ta? cum ar fi fost.
Astia niciodata multumiti de reguli, mai ganditi si voi putin. Puneti-va in pielea altora.
Nu contest ca se dau spagi, ca firmele sunt mana in mana cu primarii de sector. Dar totusi . Bucurestiul este unul din orasele in care se circula cel mai bine, pentru ca putini mai au curaj sa-si lase masinile aiurea.
Am stat si eu in Drumul Taberei un an. Imi parcam masina si la 400m de bloc, doar sa nu incurc circulatia. Da, nu sunt locuri, dar asta nu e un motiv pentru a-i incurca pe altii, sau mai rau, a-i pune in pericol.
In orasul meu natal nu e asemenea aglomeratie si se circule de 5 ori mai prost, pentru ca banda 1 este blocata tot timpul de cate 1 nesimtit care vrea neaparat sa isi puna BMWeu in fata magazinului, desi are loc de parcare la nici 20m. De ce? Pentru ca politia nu face nimic...
Acum, daca nu va mai convine, mutati-va in Londra, New York, parcati acolo ilegal. Sunt convins ca veti gasi oameni mai civilizati si va vor intelege motivele, sigur ati scapa de amenda...
Nu se vorbeste despre ridicarea masinilor ca fapt ilegal in sine, se vorbeste despre procedura prin care asta se intampla. Simplu.
E foarte bine ca au reusit sa anuleze toate astea pentru ca se pare ca in tara asta legea a ajuns inutila. Consiliile locale s-au vazut deasupra ei. Asta este un lucru periculos pentru ca daca fac asta pentru niste ridicari de masini cine stie pentru ce alte regulamente mai mult sau mai putin dubioase o fac. Aici e problema de fond.
Exact prin aceeasi situatie pe care a mentionat-o „NDY” am trecut si eu . Am parcat in fatza blocului ,la mai putin de 25 de metri de intersectie [cum scrie in procesul verbal]. Nu incurcam si nu obstructionam pe nimeni. Lunar cred ca ma costa 50 ron benzina numai ca sa ma invart prin cartier dupa un loc de parcare si niciodata nu blochez/incomodez pe nimeni oricat de departe de casa trebuie sa parchez.
@ Blue
Legile sunt facute de cei care fac bani de pe urma acestora si intotdeauna vor fi logice pt cei care profita de ele. In cazul meu nu era nici o trecere de pietoni si tinand cont ca mai erau 3 masini langa mine + inca vreo 3 m pana la intersectie probabil parcasem chiar la limita celor 25 m. Echivalentul a 4 masini nu a fost suficient spatiu de manevra??????
Ia sa ne gadim acum daca o masina are in medie 4.5 m lungime si ocupa un spatiu de 6 m cam cate masini ar trebuie sa „dispara” peste noapte de pe strazi.....ca doar legea e lege si trebuie sa stam cu capul plecat pt abuzurile si profiturile unora.
Nu au dreptul sa-mi ridice masina doar daca cu adevarat incurc grav circulatia, si aici da, au dreptate.
Dar din momentul in care firma intra cu masina de ridicari in mijlocul unui cartier si incepe sa ridice masini pe motivul de mai sus, este abuz!
Pentru restul comentarilor aduse la adresa mea nu meriti timpul necesar pentru raspuns! Seara buna.
atata se plange toata lumea........k aia e scumpa, ca sunt multe taxe.
Aloooooo fratiorilor.......faceti ceva fentati si voi legea......oricum alcumva nu se mai poate trai intr-o tara ca Romania......faceti cum stiti voi numa sa aveti un trai mai bun.......nu asteptati ca statu sa ne ofere vreodata ceva mai bun k acuma.....
nu este loc de parcare.....incercati si voi metode.....de exemplu si io mam urcat pe trotuare,am parcat cu o roata intr-un 'parcusor'(destul de frumos amenajat)........
astai viata......
si astia care spun ca au parcat si al 400m distanta......haideti oamenilor.....fiti seriosi......de ce mai folositi masina in viata de zi cu zi????
pana la piata sau la supermarket se poate ajunge si pe jos.....
Pe de alta parte sunt de acord: Sunt multi de genul "baiatu lu'tata', care parcheaza la intamplare si au rezerve de bani de la deja "specificatul" tata, aici trebuie accentuat.
Iar printre blocuri chiar este foarte important sa se ridice masini: abia ca ai loc de masini puse "nustiucum" printre stradute, abia te strecori cu o masina de marimea unui Logan, ce sa mai spun de masini utilitare, sau Doamne fereste! autospeciale de pompieri.
Chiar si ,,gibonii" de care vorbiti au dreptul constitutional la proprietate. In forma in care se practica ridicarile, se incalca grav acest drept, prin faptul ca niste bunuri dobandite licit (masina si obiectele aflate in aceasta), sunt sechestrate de catre o firma privata, fara orice fel de cadru legal (hotarare judecatoreasca), iar proprietarul este obligat sa plateasca o ,,taxa" pentru a le recupera.
Pentru situatiile in care o masina chiar blocheza un drum, o cale de acces, etc. sunt de acord sa se ridice masina respectiva, dar fara perceperea taxei de recuperare, ci doar a unei amenzi de stationare interzisa, conform codului rutier. Mi se pare normal ca firmele de ridicari sa fie platite din bugetul local, asemenea firmelor de deszapezire, firmelor care se ocupa cu intretinerea drumurilor, salubritatea, etc.