Organizatorii Cursei de 24 de ore de la Le Mans anunță o aplecare mult mai serioasă asupra tehnologiilor alternative de propulsie pe modelele care vor concura în viitor în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii. Conform declarațiilor lui Pierre Fillon, președintele organizației care are grijă de buna desfășurare a Cursei de la Le Mans și a Campionatului Mondial de Anduranță, regulile din ce în ce mai stringente pe care le pregătesc organizatorii vor duce în viitor la mașini full-electrice care vor concura în cea mai dură cursă de anduranță a lumii.
"Le Mans nu e important doar pentru motorsport, ci și pentru viitorul mobilității. Cum viitorul mobilității este legat de zero emisii, și Le Mans trebuie să fie la fel", spune oficialul francez într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar.
Scopul noilor reguli va fi de a transforma competiția de anduranță într-un loc în care constructorii pot să experimenteze cu elemente care vor fi ulterior transformate în dotări ale mașinilor de serie.
De altfel, există un plan clar în acest sens: "Ne vom concentra pe tăierea costurilor în zone care nu sunt foarte relevante pentru mașinile de stradă, așa cum este aerodinamica extremă, și vom pune accent pe dezvoltarea tehnologiilor eficiente", anunță Pierre Fillon.Conform calculelor oficialilor francezi, faptul că prototipurile din categoria-regină LMP1 sunt hibride a dus la dezvoltarea serioasă a tehnologiilor de acest tip în gamele constructorilor implicați. De exemplu, Audi - al cărui prototip de Le Mans este un hibrid diesel-electric - a dezvoltat o versiune de șosea hibridă a lui Audi Q7 care poate fi comandată fie în versiune benzină-electric, fie diesel-electric. "Tehnologia hibridă utilizată în competițiile noastre a dus la economisirea a milioane de tone de petrol la nivel mondial", susține Fallon
Cum la un aparat foto pe care il folosesti intensiv tii o baterie in el si una in priza, asa si la masinile de curse este o solutie. Si se vor cere baterii mai mici si eficiente.