După ce autoritățile din unele orașe franceze au anunțat încă de acum un an că au în vedere interzicerea mașinilor cu motoare diesel din cauza emisiilor ridicate de Oxizi de Azot (NOx) în raport cu motoarele pe benzină, ideea pare că se extinde la nivel european. Ultima țară pe lista celor care și-ar dori ca efectele negative ale motoarelor diesel să dispară din orașe este Germania.
Deși 51 de orașe germane au deja pus la punct un sistem de triere a mașinilor care circulă prin zona centrală cu ajutorul unor "buline" de diferite culori lipite de TUV (echivalentul RAR) pe parbriz, 90% dintre modelele noi existente astăzi pe străzile germane reușesc să se ridice la cel mai nivelul sticker-ului de culoare verde, care le permite mașinilor accesul în centrul orașelor. În aceste condiții, autoritățile au gândit limite mai stringente care vor fi semnalate de o nouă bulină, de culoare albastră, care ar urma să apară oficial înainte de finalul lui 2016.
Ideea a apărut în urma unei întâlniri care a avut loc la Berlin între responsabilii pe probleme de mediu ai landurilor germane.
Ministrul Mediului, Jochen Flasbarth, a anunțat decizia implementării "zonelor albastre" la finalul conferinței. "Este o mișcare care are rolul de a rezolva simptome în locuri în care nimic altceva nu funcționează", a declarat oficialul german.Deși nu există încă detalii legate de modul în care vor fi implementate etichetele albastre, presa din Germania mizează pe zone restrânse din centrul orașelor pe arii mult mai mici decât cele pe care sunt setate astăzi limitele bulinelor verzi. Nu se cunosc nici limtele în care vor fi nevoie să se încadreze mașinile pentru a se "califica" pentru bulina albastră.
Ce înseamnă "bulinele" colorate de pe parbrizele mașinilor diesel germane?
Bulina roșie: Diesel Euro 2 sau Euro 1 cu filtru de particule
Bulina galbenă: Euro 3 sau Euro 2 cu filtru de particule
Bulina verde: Euro 4 (sau superior) sau Euro 3 cu filtru de particule
La noi prevad un "transplant" de buline galben-rosii.
Cred ca au vazut ca viitorul e electric si oamenii sunt mai interesati de electrice decat de diesel si oricum e Dieselul la automobile e pe cale de disparitie si sau gandit sa anunte adevarul ca oricum vanzarile sunt varza ...
Tesla e viitorul
Smogul sulfuros, adica ceata deasa si galbui-verzuie specifica Londrei e deja celebra. In secolul 20, smogului londonez i s-a alaturat smogul fotochimic, ce este asociat cu orasul Los Angeles, deoarece aici a fost identificat pentru prima oara in anii ’40.
In secolul 20, smogului londonez i s-a alaturat smogul fotochimic, ce este asociat cu orasul Los Angeles, deoarece aici a fost identificat pentru prima oara in anii ’40. El se formeaza in urma reactiilor fotochimice dintre oxizii de azot, compusii organici volatili si radiatia solara, rezultand ozon si alti poluanti secundari (peroxizi organici si anorganici, nitriti si nitroperoxizi, radicali liberi etc.). Oxizii de azot pot avea surse de emisie variate, dar COV-urile din marile orase ale lumii sunt produse de automobile cu motoare conventionale.
Smogul fotochimic este prezent in majoritatea oraselor de azi, dar este comun oraselor insorite, in care se inregistreaza temperaturi ridicate si precipitatii reduse, dar si un numar mare de vehicule motorizate.
1. "toata viata ne-au mintit"...si tu i-ai crezut!? Ignoranta se plateste si, ca deobicei, ignorantul cauta si gaseste vinovati altii decat propria persoana.
2. "oamenii sunt mai interesati de electrice"...pe dracu! Oamenii au un comportament inertial. Schimbarile sunt dificile, costisitiare si cer timp. Oamenii se complac in ceea ce li se pare ca este perfect pentru ei iar acceptarea noului se face doar de sus in jos si, de multe ori, cu multa munca de lamurire sau prin metode coercitive.
3. "vanzarile sunt varza"....vanzarile la diesel nu sunt INCA varza. Cand vanzarile sunt varza incerci sa le revitalizezi.
4. "Tesla este viitorul"....daca te referi la Tesla ca la modalitate electrica de deplasare, da este viitorul. Altfel Tesla va fi un constructor ca oricare altul...care inceput in forta.
Acu' 15 ani motorul diesel nu era o problema, consuma mai putin si scoatea CoDoi mai putin decat benzinarele ... cand lumea le spunea ca-s murdare si ca jegul ala negru de iese pe teava o sa ne omoare ei s-au uitat spre buzunarele ghiftuite de banii producatorilor....