La începutul lui 2018, SEAT a anunțat că pregătește lansarea sub-brandului de performanță Cupra și ne-a oferit atunci un logo pentru viitorul brand. Cunoscută în lumea auto ca versiune sportivă a modelelor Seat, Cupra a făcut pasul înainte și a devenit sub-marcă a companiei spaniole, după modelul AMG la Mercedes și M la BMW.
Odată cu momentul "independenței" Cupra, spaniolii au dezvăluit în martie 2018 și primul model dezvoltat sub noua marcă: o versiune de 300 CP a SUV-ului Ateca.
De curând, voci apropiate companiei au scos la iveală faptul că oficialii Cupra au înregistrat denumirea Terramar. Aceleași surse au spus că viitorul Cupra Terramar va fi primul model de sine stătător dezvoltat de sub-brandul Cupra.
Cupra Terramar este așteptat să fie lansat în luna martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Terramar ar urma să fie primul model al cărui design să se “detașeze” de liniile tradiționale din gama Seat. Cupra vrea să ajungă la vânzări anuale de 30.000 de unități, în următorii 3-5 ani.
Via Autocar
În rest, crossoverul Terramar e reușit ca stil, iar din pdv tehnic n-are cum să fie un rateu, prin prisma băncii de organe VAG.
Nu înțeleg totuși de unde pînă unde M-ul e o marcă separată de BMW - divizie/departament sportiv/ă, da, însă marcă - nu. La fel ca Renault Sport. Dar nu și ca Alpine.
Rămîn și la convingerea că, spre deosebire de Abarth de ex., sigla Cupra NU are tradiția sportivă care să fi justificat decizia marketingului SEAT.