După o perioadă destul de lungă de promovare, spaniolii de la Cupra prezintă oficial noul Terramar. Este un SUV de segment C, fratele iberic al lui Volkswagen Tiguan, denumit după circuitul Autodrom de Sitges-Terramar, locul de naștere al mărcii Cupra.
Noul Terramar are o lungime de 4.519 milimetri, o lățime de 1.863 milimetri, o înălțime de 1.584 milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.681 milimetri.
Din punct de vedere estetic, SUV-ul respectă cel mai nou limbaj de design al mărcii, punând accentul pe o serie de valențe sportive. În partea din față ies în evidență prizele de aer supradimensionate, dar și semnătura luminoasă cu 3 triunghiuri a farurilor Matrix LED Ultra.
9 CULORI EXTERIOARE
Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 18 și 20 de inch. Farurile LED, unite de o bandă roșie care integrează și emblema (iluminată) a mărcii completează pachetul.
Paleta de culori exterioare include 9 nuanțe: Century Bronze Matt, Gri Enceladus Matt, Dark Void, Albastru Fjord, Alb Glacial, Albastru Cosmos, Gri Timanfaya, Negru Midnight și Gri Graphene.
Planul general al habitaclului a fost preluat de la Tiguan, dar Cupra și-a pus amprenta, mai ales în ceea ce privește calitatea materialelor.
Avem, desigur, și câteva elemente specifice mărcii, care să îi ofere noului Terramar un aer mai sportiv.Instrumentarul de bord digital are un ecran de 10.25 inch, iar display-ul sistemului multimedia măsoară 12.9 inch. Este disponibil și un Head-up Display, dar și un sistem audio cu 12 incinte, semnat de Sennheiser. Scaunele sport sunt standard, și vin îmbrăcate fie în material textil reciclat, fie într-o combinație de material textil reciclat și piele.
Gama de motorizări este diversificată. Intrarea se face cu unitatea mild-hybrid de 1.5 litri eTSI, care oferă 150 de cai putere (roți motrice față și transmisie DSG cu 7 rapoarte). Avem apoi unitatea de 2.0 litri TSI, care dezvoltă 204 CP sau 265 CP. Ea vine în compania sistemului de tracțiune integrală.
PÂNĂ LA 272 DE CAI PUTERE
Urmează apoi două versiuni plug-in hybrid, cu 204 CP sau 272 CP. Ansamblul este compus dintr-o unitate de 1.5 litri TSI, un motor electric și o baterie de 19.7 kWh. Autonomia pur electrică depășește 100 de kilometri, potrivit fișei cu specificații tehnice.
Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 50 kW.
Suspensia sport este standard și coboară garda la sol cu 10 milimetri, comparativ cu modele identice din punct de vedere mecanic (Tiguan, spre exemplu). Oferta include, de asemenea, sistemul Dynamic Chassis Control, dar și un sistem de frânare Akebono, acesta din urmă fiind opțional.
Noul Cupra Terramar a fost desenat și dezvoltat în Barcelona, dar va fi produs la uzina Audi din Gyor, Ungaria. Primele exemplare vor ajunge pe piață la începutul anului 2025.
via Cupra
PS îmi place ce face Cupra pe parte de design… frumos!!!
As lua oricand o Cupra fata de un VW ptr ca arata mai bine, are materiale mai de calitate, iar sasiul este mai sport.