Cupra prezintă noul Terramar: versiune PHEV cu 272 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Marti, 03.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Spaniolii de la Cupra au publicat primele imagini și informații despre noul Teramar. Gama de motorizări oferă propulsoare cu puteri cuprinse între 150 și 272 de cai putere.

După o perioadă destul de lungă de promovare, spaniolii de la Cupra prezintă oficial noul Terramar. Este un SUV de segment C, fratele iberic al lui Volkswagen Tiguan, denumit după circuitul Autodrom de Sitges-Terramar, locul de naștere al mărcii Cupra.

Noul Terramar are o lungime de 4.519 milimetri, o lățime de 1.863 milimetri, o înălțime de 1.584 milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.681 milimetri.

Din punct de vedere estetic, SUV-ul respectă cel mai nou limbaj de design al mărcii, punând accentul pe o serie de valențe sportive. În partea din față ies în evidență prizele de aer supradimensionate, dar și semnătura luminoasă cu 3 triunghiuri a farurilor Matrix LED Ultra.

9 CULORI EXTERIOARE

Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 18 și 20 de inch. Farurile LED, unite de o bandă roșie care integrează și emblema (iluminată) a mărcii completează pachetul.

Paleta de culori exterioare include 9 nuanțe: Century Bronze Matt, Gri Enceladus Matt, Dark Void, Albastru Fjord, Alb Glacial, Albastru Cosmos, Gri Timanfaya, Negru Midnight și Gri Graphene.

Planul general al habitaclului a fost preluat de la Tiguan, dar Cupra și-a pus amprenta, mai ales în ceea ce privește calitatea materialelor.

Avem, desigur, și câteva elemente specifice mărcii, care să îi ofere noului Terramar un aer mai sportiv.

Instrumentarul de bord digital are un ecran de 10.25 inch, iar display-ul sistemului multimedia măsoară 12.9 inch. Este disponibil și un Head-up Display, dar și un sistem audio cu 12 incinte, semnat de Sennheiser. Scaunele sport sunt standard, și vin îmbrăcate fie în material textil reciclat, fie într-o combinație de material textil reciclat și piele.

Gama de motorizări este diversificată. Intrarea se face cu unitatea mild-hybrid de 1.5 litri eTSI, care oferă 150 de cai putere (roți motrice față și transmisie DSG cu 7 rapoarte). Avem apoi unitatea de 2.0 litri TSI, care dezvoltă 204 CP sau 265 CP. Ea vine în compania sistemului de tracțiune integrală.

PÂNĂ LA 272 DE CAI PUTERE

Urmează apoi două versiuni plug-in hybrid, cu 204 CP sau 272 CP. Ansamblul este compus dintr-o unitate de 1.5 litri TSI, un motor electric și o baterie de 19.7 kWh. Autonomia pur electrică depășește 100 de kilometri, potrivit fișei cu specificații tehnice.

Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 50 kW.

Suspensia sport este standard și coboară garda la sol cu 10 milimetri, comparativ cu modele identice din punct de vedere mecanic (Tiguan, spre exemplu).

Oferta include, de asemenea, sistemul Dynamic Chassis Control, dar și un sistem de frânare Akebono, acesta din urmă fiind opțional.

Noul Cupra Terramar a fost desenat și dezvoltat în Barcelona, dar va fi produs la uzina Audi din Gyor, Ungaria. Primele exemplare vor ajunge pe piață la începutul anului 2025.

via Cupra

Comentarii (7)

  • #Free Cupra !
    Oferiti-i varianta VZ5, lasati-i posibilitatea sa traiasca!
    4 1
  • Trilulilu
    Un tiguan mai sportiv, nimic mai mult. Q3 va fi pe același calapod.
    3 1
  • Nu inteleg acest brand Cupra. Se vrea un brand cu masini sport, dar ofera 150 CP. De ce nu au ramas doar la brandul Seat si sa ofere variante Cupra cu adevarat sportive?
    8 3
  • Anonim
    O manevra marca WV prin care incearca sa obtina profituri mai mari . O masina produsa cu mana de lucru ieftina in Ungaria prezentata ca fiind in gama sport cu tendinte premium care nu este altceva decat un WV Tiguan dar mai scump. Cupra este o afacere mai buna decat Seat pentru grupul WV . Tiguanul are o oferta de motorizari mai larga , un pret cu siguranta mai mic , calitativ este cel putin la acelas nivel cu acest Terramar deci......nu o sa fie usor de vandut
    6 0
  • Faptul ca e produs in Ungaria este un lucru bun. In Vest si mai ales in Germania producatoriiauto folosesc foarte multi muncitori fara experienta de la firme de intermediere. Nu este o exceptie sa ai un muncitor estic, ajuns de 2 zile in Germania, nu a fost in viata lui intr-o fabrica, vine de prin vreun sat uitat de lume si este pus sa asambleze BMW. Personal cunosc astfel de cazuri si chiar si eu mi-am inceput activitatea in Germania cu firme de intermediere. Deci: chiar daca teoretic masina trebuie sa aibe anumite calitati, calitatea asamblarii in tarile estice (Romania, Polonia, Ungaria si ce or mai fi) este mai buna fiind facuta de salariati vechi cu experienta. Greu de crezut, asa e?
    1 1
  • Chiar de loc… așa este. Pot să adaug că în mare parte cam tot ce se întâmplă într-o fabrică auto prin vest este externalizat, mai ales în ceea ce privește procesele logistice.
    PS îmi place ce face Cupra pe parte de design… frumos!!!
    2 0
  • @Anonim pretul ptr Cupra o sa fie mai mic si cu discount mai mare fata de VW, Tiguan variant R Line se duce in 62k pret lista ceea ce e wow ptr o masina ca asta, iar dupa reduceri, nu o iei sub 53k ceea ce mie personal mi se pare enorm.
    As lua oricand o Cupra fata de un VW ptr ca arata mai bine, are materiale mai de calitate, iar sasiul este mai sport.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru