Esential
10% | din parcul auto al autorităţilor germane va consta în maşini electrice până în 2015. |
2 | miliarde de euro este valoarea subvenţiilor pe care guvernul german le va acorda pentru cercetarea şi dezvoltarea modelelor electrice. |
10% | din parcul auto al autorităţilor germane va consta în maşini electrice până în 2015. |
2 | miliarde de euro este valoarea subvenţiilor pe care guvernul german le va acorda pentru cercetarea şi dezvoltarea modelelor electrice. |
Cancelarul german Angela Merkel a anunţat ieri că Germania vizează atingerea unei ţinte de 6 milioane de maşini electrice până în 2030, această cifră urmând să transforme această ţară în cea mai importantă piaţă de desfacere pentru automobilele cu emisii zero din zonă.
"Dorim să ajungem la un milion de maşini electrice până în 2020 şi la şase milioane în 2030. Germania trebuie să devină unul dintre principalii comercianţi şi una dintre primele pieţe mondiale pentru vehiculele electrice", a spus Angela Merkel.
Planul autorităţilor germane este diferit faţă de cel adoptat de celelalte pieţe europene. Astfel, nemţii nu vor primi bonusuri guvernamentale la cumpărarea maşinilor electrice (în Franţa, acest bonus merge până la 5000 de euro, iar în România ajunge la 3700 de euro), viitorii cumpărători germani ai unor astfel de modele urmând să fie însă scutiţi de plata taxelor de drum în Germania pentru o perioadă de 10 ani.
Germania va schimba, de asemenea, legile fiscale legate de impozitele pe maşinile companiilor, singurul criteriu care stă astăzi la baza calculului acestuia, preţul de achiziţie, fiind considerat un dezavantaj pentru maşinile electrice.
Planul prezentat ieri de Angela Merkel este unul care contrazice situaţia actuală din piaţă. Constructorii germani de automobile se află mult în spatele francezilor sau japonezilor în ceea ce priveşte dezvoltarea vehiculelor cu emisii zero, primul model german de acest tip care va fi produs în serie şi va fi destinat vânzării în masă urmând să apară pe piaţă abia în 2012-2013.
Între timp, Nissan Leaf - prima electrică a japonezilor - şi-a acontat deja cele mai importante distincţii ale lumii auto (European Car of the Year şi World Car of the Year), în timp ce Mitsubishi iMiEV, Citroen C-Zero şi Peugeot iOn sunt comercializate pe toate pieţele europene. Nu în ultimul rând, această toamnă va aduce lansarea la nivel european a unei game complete de vehicule electrice din partea celor de la Renault, Fluence Z.E. şi Kangoo Z.E. fiind primii reprezentanţi ai acesteia. Preţurile modelelor electrice disponibile la această oră în România pot fi consultate AICI.
astfel se incearca scaparea de sub acel jug de catre tarile dezvoltate, neproducatoare.
daca petrolul creste imiit dintr-o data, nu oare industriile vor pica?
transportul de marfuri se diminueaza drastic, astfel ca economiile diverselor tari vor fi distruse. mai departe urmeaza repercursiuni sociale locale.
deci, da, mai bine scapi de petrol cu acelasi cost si performante slabe pt ca oricine face curent din nimic (apa, soare, termal, etc...)
nemtii vor o electrica dace se poate una din china ,adica ieftina .
PS; bine ca s-au lasat de ''prostii'' si nu mai incearca sa rastoarne DUSTERUL sau mai stiu eu ce:))
Veti fi dependenti de orice combustibil ar folosi masinile, fie ca e petrol, fie ca e electricitate, fie ca e hidrogen.
nu de drum (vigneta)....