Grupul Volkswagen a anunţat în această săptămână o serie de măsuri drastice luate ca urmare a scandalului Dieselgate, care vizează în special renunţarea la modelele care nu aduc profit şi concentrarea pe maşini electrice. Există însă şi o altă măsură care va avea un impact semnificativ asupra designului viitoarelor modele din cadrul grupului german.
Volkswagen a decis ca centrul de design din localitatea germană Potsdam să fie transformat într-un laborator pentru dezvoltarea de tehnologii autonome. Până acum, inginerii din cadrul acestui centru trasau liniile generale de design pentru modelele din cadrului grupului, iar 60% din muncă era realizată pentru brandul Volkswagen.
În urma deciziei de transformare a centrului, fiecare brand al grupului va fi nevoit să-şi gestioneze singur proiectele de design, iar rezultatele ar putea fi complet diferite de cele cu care eram obişnuiţi până în prezent. Volkswagen mai deţine două centre de design, însă acestea sunt amplasate în California şi Beijing şi se ocupă de proiectele locale pentru pieţele americane şi, respectiv, din China.Cu această ocazie, numele centrului a fost schimbat din Design Center Potsdam în Volkswagen Future Center Europe. Noile obiective ale centrului sunt dezvoltarea unei interfeţe de utilizator potrivită pentru viitoarele maşini autonome.
Volkswagen a luat această decizie pentru ca maşinile autonome să includă din prima zi de dezvoltare tehnologie specifică.
"Acum, designerii sunt implicaţi din prima zi în crearea acestei tehnologii. Privim spre viitor", spun oficialii VW.Via Automotive News
S-a ajuns ca ȋn fiecare zi să ȋnghițim câte o enormitate a (i)responsabililor din (ce-a mai rămas din) industria auto. Totuși, cei mai febrili ȋn declarații sforăitoare sunt vaginalii, care tot ȋncearcă să dreagă busuiocul Dieselgate-ului prin alinierea conștiincioasă la trendul electro-autonom. Astfel, mi-am pierdut și ultima brumă de considerație pentru VW. Cel mai rău ȋmi pare că au târât Audi ȋn mocirlă – mai bine să fi murit cu demnitate Auto Union ȋn anii postbelici decât să se lase ȋnhățată de Latrina Poporului. Poate că ar fi avut posibilitatea de a renaște acum, ca ȋn cazul Borgward. Este drept că a existat o perioadă de aur pentru cele patru inele – anii ’80 – dar și Lancia s-a simțit excelent atunci sub tutelă Fiat. Oricum, nu sunt de acord cu niciun fel de preluări, fuziuni și reorganizări, fiindcă așa se creează prilejul nașterii unor mentalități găunoase, perfide și distructive. Auzi la ei: fără centre de design. Păi, ce vor face, de exemplu, cu grandioasa firmă a lui Giugiaro? Mă rog, aceasta ȋi aparține legal lui Lamborghini, care ține de Audi, care este subordonat lui VAG, care face parte din Porsche Holding – probabil că, din cauza acestui lanț al slăbiciunilor, Italdesign Giugiaro va fi aruncat ȋntr-un sertar al gigantului german, iar lumea, impasibilă (interesată să fie transportată cu orice, numai să aibă “emblema potrivită” și să se plaseze pe calea bătătorită a zilei) și, evident, tributară unei memorii de scurtă durată, va uita că a fost odată ca-n povești, a fost ca niciodată…de n-o fi uitat deja.