Cum vad strainii Logan break?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia Logan MCV a ajuns pe pietele occidentale si, odata cu debutul modelului franco-roman in Europa buna, jurnalistii din vest au pus la lucru ceea ce ei numesc la unison “un break cu valente de monovolum”. Pentru a deschide orizontul de analiza si in exterior, Automarket si-a propus sa va spicuiasca din concluziile unor jurnalisti auto care nu mai au nevoie de nicio prezentare. Iar pentru a asigura un comentariu echilibrat, va prezentam detalii ale test drive-urilor unor publicatii frantuzesti, spaniole, italiene si germane.
“Prin dimensiunile interioare generoase, prin modularitate si prin cateva schimbari mai mult sau mai putin vizibile, vorbim de o cu totul alta masina. Dupa testul pe care l-am efectuat in sudul Italiei, avem certitudinea ca versiunea MCV se va vinde mai bine decat berlina. Iar pentru asta, Dacia vine cu multe ajustari suplimentare”, noteaza francezii de la Caradisiac in articolul denumit “TGB comme Tres Grand Break (Break Foarte Mare – n.r.)”. Francezii trec insa la dezavantaje: “Printre minusuri se remarca faptul ca, in configuratie cu sapte locuri, padurea de tetiere face inutila oglinda retrovizoare centrala. Apoi, alegerea usilor posterioare in locul unui hayon este mai putin practica pentru oras insa este adevarat ca aceasta solutie nu cere costuri suplimentare de ranforsare la nivelul pavilionului”.
Spaniolii de la Km77 lauda capacitatea de incarcare a lui Logan MCV, comparand-o cu cele inferioare ale unor monovolume precum Opel Zafira sau Citroen C4 Picasso. Nici italienii de la Quattroruote nu trec repede peste capacitatile de incarcare si de confort al lui MCV, afirmand ca spatiul este principalul plus al modelului romanesc. In schimb, germanii de la Financial Times Deutschland vorbesc despre plasticul ieftin din interior si de aspectul mai putin practic al materialelor utilizate. Acestia amintesc si de pedale, pe care le considera usor moi.
Francezii au fost insa in general mai multumiti de modelul creat de Renault si de Dacia, reamintind in startul articolelor ca la Paris, locul in care a fost lansat, Logan MCV a inregistrat 600 de comenzi ferme din parte doritorilor. Leblogauto spune despre Logan MCV chiar ca acesta va fi un “viitor best-seller” avand in vedere faptul ca in Franta dealerii Renault dau deja un termen de patru luni pentru satisfacerea comenzilor.
Interiorul este considerat ca “la fel de auster insa iti da aceeasi senzatie de robustete ca versiunea berlina”. In ceea ce priveste designul exterior, parerile sunt impartite. “Un lucru a dictat formele exterioare: costurile. Toate panourile din metal de la exterior sunt gandite astfel incat sa fie fabricate cat mai usor si mai economic cu putinta. Si totusi, masina nu arata rau. Vine cu un fel de gust neutru care pentru o masina durabila poate fi foarte benefic”, spun – oarecum suprinzator – germanii de la auto-news. Spaniolii de la Km77 afirma ca Logan MCV vine cu imaginea unui vehicul comercial, aceasta fiind indusa mai ales de portierele inegale. Quattroruote lauda insa aceste portiere, considerand ca ele aduc un plus de versatilitate.
Trecem la partea tehnica, unde jurnalistii de diferite nationalitati incep sa simta diferente notabile. Astfel, francezii vad in Logan MCV “remarcabile calitati rutiere, comportamentul si confortul suspensiilor versiunii berline”. Cu sapte persoane la bord, aceiasi francezi de la Caradisiac afirma insa ca directia devine mai dificila iar comportamentul mai putin precis. Jurnalistii din Hexagon considera motorizarile existente la ora actuala pe MCV usor sub necesitatile unei astfel de versiuni. “Motorul diesel de 1.5 litri ni s-a parut destul de modest atunci cand a fost nevoit sa traga sapte pasageri”. Acestia continua: “Am uitat insa, evident, faptul ca pietele principale ale lui Logan MCV sunt reprezentate de tari unde standardul auto este la cativa ani-lumina de cel regasit in Europa de Vest”.
Germanii se contrazic insa puternic la acest capitol. Cei de la auto-news lauda dieselul, care este “linistit, silentios si numai bun pentru a te strecura prin trafic sau a ajunge cu masina prin zone rurale”. Ei bine, Financial Times Deutschland spune ca motorul dCi de 1.5 litri este “zgomotos si se descurca bine doar cu putini pasageri la bord. Poti trai cu viteza nmaxima de 150 km/h, insa cu scaparile de putere la acceleratie nu te poti impaca atat de usor. Singurul lucru bun este consumul, care a ajuns doar pe la 6.1 litri/100 km”. Insa germanii nu se pot abtine nici la acest capitol: “capacitatea rezervorului este suparatoare: doar 50 de litri”. La final, nemtii ii sfatuiesc pe cititori sa astepte dieselul care va fi lansat din toamna (84 de cai putere) pentru performante mai bune.
Oricum ar fi, finalul testelor vine cu o concluzie generala: la banii pe care ii dai pe MCV, modelul merita incercat. “La tarife care se invart intre 8.800 si 12.500 de euro, dacia Logan MCV dispune de toate elementele care pot satisface nevoile unei familii cu un buget auto redus. Spatiul sau interior, robustetea si fiabilitatea dar mai ales pretul sau seducator vor prinde la cei pentru care automobilul este doar un mijloc de deplasare de la punctul A la punctul B”, noteaza francezii de la Caradisiac. Acestia sunt secondati de germanii de la auto-news: “Principalii competitori ai lui Logan MCV, Chevrolet Nubira Wagon, Skoda Roomster, Fiat Doblo sau Opel Zafira sunt cu mult mai scumpi decat Logan MCV. Clientii pentru care a fost conceput modelul romanesc nu au nevoie de performante exorbitante sau de siguranta de nivel foarte inalt. In acest caz conteaza doar pretul, aspectul practic si fiabilitatea, desi ultima se va vedea doar peste ani”.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
Fara sa parasim mandria ipocrita de roman,chiar incepem sa intram in randul lumii.
Cu respect
1) Da, am masina X, noua.
2) E muuuuult mai buna ca Loganele sedan pe care le are firma (si pe care le-am condus, deci stiu ce vorbesc).
3) Asa e, nu-mi permit sa o schimb cu una noua la 3 ani, dar la 5 ani tot o sa reusesc, iar o X la 5 ani o sa mearga cel putin la fel de bine ca un Logan... nou.
4) Am luat X ca atit m-a dus buzunarul. Daca as fi avut bani cu carul mi-as fi luat altceva, sint multe alte masini care imi plac.
5) X nici macar nu e o "belea" de masina, e o Honda CRV.
6) Revin cu intrebarea: intre Logan MCV si Zafira, ce ati alege daca ati avea banii necesari?
Daca aveam bani de mai mult, luam mai mult, bineinteles, cu dotarile superioare.
In concluzie daca nu ai peste 12-13000 euro, ia-ti Logan ca face banii.
toate concediile dincolo de granitele tarii,mai aproape sau indepartate.Masina are 44500 de km si nu consuma un gram de ulei.Nu a fost niciodata stricata.Ieri am completat cu vre-o 50 ml lichidul
antigel,pentru prima oara de cand am cumparat-o,noua,acum 2 ani.
Cand vreodata se va ridica varianta cea mai scumpa de Logan la acest nivel?
Loganul a fost conceput sa inlocuiasca oribila berlina de 30 de ani conceptie de pe soselele Romaniei.
Nu pot decat sa-i urez succes.
Sunt convins ca aceia care au acum Logan,peste 10 ani vor avea o masina europeana.
In ceea ce ma priveste,modelul Logan si-a atins tintele.
La 10.000 euro n-ar trebui sa existe asemenea probleme, dar se vede ca e o masina proiectata special pt. lumea a treia.
Parerea ta e cel putun tendentioasa..........
"peyzani" sau nu, masina proasta sau nu, Romania are de castigat de pe seama Dacia, care este cel mai mare contributor la PIB (direct sau indirect), asa cum e Skoda in Cehia. I-ati auzit pe cehi ca blameaza Skoda? sau pe nemti (care, fie vb intre noi, sunt mai slabi la fiabilitate decat japonezii)? asa ca taca-va fleanca, frustrati posesori de jeguri SH made in germany!
La prestige de 10 500 euro ai urm dotari :
- airb frontale laterale ,ABS +EBD, geamuri electrice fata spate, inchidere centralizata, volan piele , schimbator piele, A/C, etc etc etc.
Eu unul am prestige si sunt foarte multumit de el. Sa auzim numai de bine si orice masina am avea sa nu avem parte de incidente neplacute . Numai bine tuturor.
Am condus un Logan 1.4 cu cele mai multe optiuni (Prestige cred) un drum de 900 km.
Ce sa zic, masina este submotorizata dupa mine si are o groaza de minusuri (plastic, scaune moi si ieftine, stabilitate, etc.). Nu stiu si nu ma pot pronunta despre tabla, intretinere, etc, ci doar de tinuta de drum si de design (da, ati citit bine!).
Acum daca ar fi sa aleg intre un FIAT Albea, vechiul Hyunday Accent(care are plasticele chiar si mai proaste decat cele de pe Logan!!! plus ca are imagine de budget-car sau chiar de masina...coreeana), Matiz, Reno Clio Symbol (care desi superior in cateva privinte, este surclasat din lipsa spatiului si al designul de toata jena!!!) si chiar Skoda Fabia (nu vorbesc de fiabilitate, care clar este mai mare, ci doar de design si pretul platit!). Parere personala: in aceste cazuri aleg Loganul de departe.
Pentru a nu fi banuit de partinire mentionez ca eu conduc o compacta germana.
Comportamentul finlandez: cumpar masina sh din Germania sau Suedia, o conduc pana la 300.000 km si o vand cu 400 € (taxele vamale sunt uriase).
In rest nu cunosc dar am observat ca francezul conduce o frantzuzeasca, italianul o italieneasca iar romanul....
Personal locuiesc in Finlanda si conduc poate singurul Logan de aici. Are 41000 km (Laureate 1.4, iunie 2005) iar pana acum i-am schimbat uleiul si filtrul. Autoturismul porneste la prima cheie la temperaturi de -20 ... -35 grade C, fara incalzire suplimentara cum se foloseste pe aici si pentru asta toti se mira. Renault este considerata masina slaba, pe primul loc in topuri fiind Toyota. De ce Logan? De atat am avut bani si nu am incredere in autoturismele SH. De ce nu SH? Pentru ca stiu cum sa reduc numarul de km de la bord (inclusiv la Logan se poate).
pina o sami permit una bio, merg cu tramvaiul 32 care face mai putin decit faceti voi cu masina ba "peyzanilor" si dau 40 de lei pe abonament, nu poluez, si ajung mai rpd ca voi din rahoava pina la unirii.
sa va vad cind o sa dati bani pe benzina, motorina , cu aia 10000 de euroi poti face altceva
unu care merge inghesuit in 32
Nu va mai laudati cu Opelul ca ramaneti cu ea in drum! Auf Wiederschauen !