Volkswagen a lansat la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie a anului trecut a doua generaţie a modelului Tiguan, care urmează să fie disponibilă în showroom-uri în prima parte a acestui an.
Constructorul german nu se opreşte însă aici şi plănuieşte să transforme Tiguan într-un sub-brand care să includă mai multe versiuni bazate pe modelul de bază. "Plănuim să introducem o nouă familie de modele Tiguan în următorii ani. Tiguan s-a dezvoltat într-un sub-brand", explică Jochen Bohle, şeful de producţie pentru modelele compacte ale celor de la Volkswagen.
Primul pe listă este o versiune cu ampatament mărit (2791 mm, spre deosebire de cei 2681 mm ai versiunii standard) care va avea şapte locuri şi care va fi lansată în 2017. Un an mai târziu, fanii Tiguan vor putea opta şi pentru o versiune coupe cu acelaşi ampatament ca şi versiunea de bază. "Versiunea coupe nu făcea parte din planul original, a apărut mai târziu", adăugă Bohle.
Toate cele trei versiuni de Volkswagen Tiguan vor fi realizate pe platforma MQB A2 şi vor putea fi comandate în versiuni cu tracţiune frontală sau integrală.
Volkswagen a luat decizia de a extinde gama Tiguan datorită succesului înregistrat de prima generaţie lansată în 2007, care s-a vândut până în prezent în 2.6 milioane de exemplare la nivel global.
Cu numai o lună în urmă, la Salonul Auto de la Detroit, germanii au prezentat şi conceptul unui Volkswagen Tiguan hibrid care ar urma să fie lansat pe piaţă în versiune de serie în anii următori.Via Autocar
Ramane de vazut ce se va intampla cu acest grup auto. Probabil isi vor vinde marcile de lux (Bentley/Bugatti) si se vor concentra doar pe marcile de volum si pe brandul Audi. De aceea este foarte interesant cum unii oameni nu pricep niste adevaruri evidente, iar aici intra automat pe lista toti acei care spun : "pe mine nu ma intereseaza noxele" . Poate pe tine/pe altii nu te/ii intereseaza, dar pe autoritati le intereseaza. Si VW ca sa treaca testele vor trebui sa faca ajustari la SW astfel incat sa reduca puterea motorului. Pur si simplu vor taia asa vreo 30 CP, "din pix" cum s-ar zice. Sa vezi ce distractie o sa fie cand un TDI de 150 CP, va ajunge undeva pe la 110-120 CP. Nici atunci nu va v a interesa acest aspect nu? Sau faptul ca pentru a scoate performantele cat de cat bune, va trebui muncit la reducerea greutatii pe masini, reducand multe din sistemele ''alea smechere'', sau din calitatea materialelor, pentru a tine greutatea sub control? Oare asta va va interesa? Sau poate ca taxele vor creste pe masinile de acest tip? Nici asta nu va va interesa.
E interesant cum oamenii se concentreaza pe "nu ma intereseaza noxele", si nu pot sa vada putin potentialele consecinte pe care le vor produce "aceste noxe"!
Problemele posibile rezultate in urma modificarilor tehnice pentru reducerea noxelor la motoarele diesel, vor fi la fel pentru toti constructorii care au motoare diesel, aproximativ, cat despre autoritati, deja sunt semnale clare ca nu mai pot dormi noaptea, se afla asa intr-o mare dilema.." punem biciul pe ei, sau riscam multe sute de mii de locuri de mun si sute de miliarde aduse economilor din Vestul Europei? Ei hai ca mai facem niste derogari, doar nu suntem tampiti".
Bugatti si Bentley crezi ca valoreaza asa mult, daca le-ar scoate acum la vanzare? Bugatti a fost si va ramane o sursa de pierderi, iar cu Bentley n-au mari profituri, la fel si cu Lamborghini, 95% din profit este realizat cu VW, Audi, Skoda si Porsche. Eu spun ca probabil nu le vor vinde.
1. Chiar asta ar fi trebuit sa ne puna pe ganduri: motorul afectat e 2.0TDI cu bloc EA188 / EA189, cunoscut printre romani drept "ăla cu injectoarele". Tocmai acest motor care la noi si-a castigat o proasta reputatiei, si care, pe deasupra, s-a dovedit a fi greoi, si subdimensionat pentru masinile mult prea grele din generatiile post-2008 S.A.M.D .
2. Cand consumatorii romani s-au plans ca e greoi, incet, scoate fum, infunda filtrele de particule, pica injectoarele, si in general ii este inferior lui 1.9TDI / 150 (care era in stare de multe ispravi vitejesti, cu ajutorul unui mic soft şi al catorva fiare modificate, pe ici, pe colo), publicul ar fi trebuit sa inteleaga despre ce e vorba.
Dar noi traim intr-una din tarile in care presa e manipulata ca pe vremea minerilor si golanilor. Asa incat publicul si presa au inţeles ca trebuie sa le inchida rapid gura:
- daca se strica injectoarele, ”ești fomist care pune doar motorina proasta de la camionagii”; sau nu esti chiar atat de fomist, insa ”toata motorina din Ro e proasta, nu trebuia sa iti iei masina moderna”;
- daca e prea incet, ”esti cocalar care face curse / modifică softul / scoate filtrele si catalizatoarele / lasa fum dupa el. Adevaratii domni merg doar cu viteza legala”;
- daca e inferior lui 1.9TDI-PD, ”huoo, 1.9TDI e tractoras, face zgomot”. Si asa mai departe. Asta era reactia oamenilor .
Anyways :
Bugatti si Bentley nu valoreaza atat de mult, valoreaza in de ajuns de promititator incat acest Grup sa supravietuiasca consecintelor dieselgate. Sper ca am fost destul de clar. Cu consideratie,
On topic , strategia de a face un tiguan cu 7 locuri este veche si una buna. De la t-rok au luat ideea de coupe. Tiguan are un succes mare, chiar si acum , cu o generatie din 2007 care a suferit un facelift in 2011.
Largirea gamei nu are absolut nici o legatura cu dgate, o vad mai mult o strategie de a atrge clientii dintr-un segment care moare: monovolume care avea unele 7 locuri.
Tony din nou cu consideratie , folosesti numai : se va intampla, vor face etc, doar presuuneri. Exact ca si cu motorul fe 150Cp care tu presupui ca dupa modificari va pierde 30CP, s-a anuntat ca acest motor va pierde 30CP?